הפגנת המחאה נגד העלאת הארנונה בפתח ישיבת המועצה
הפגנת המחאה נגד העלאת הארנונה בפתח ישיבת המועצה

המאבק בהעלאת הארנונה בהרצליה: שליש מחברי המועצה דורשים דיון מחדש בהחלטה

חברי האופוזיציה מתעקשים לבטל את העלאת הארנונה שאושרה לפני שבועיים במועצת העיר: "מספר המובטלים בעיר זינק ב-713 אחוז". העירייה: "מדובר בתוספת של שבעה שקלים בחודש לבית אב, בעוד שעבור העירייה מדובר בהכנסה של שבעה מיליון שקלים שחוזרים לתושבים"

פורסם בתאריך: 29.6.20 12:53

שבעת חברי האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה דורשים מראש העירייה משה פדלון לכנס ישיבת מועצה דחופה, שלא מן המניין, לדיון מחדש בהחלטת מועצת העיר להעלות את הארנונה בהרצליה בשנה הבאה ב-1.1 אחוז, שיעור ההעלאה האוטומטי של משרד הפנים. חברי האופוזיציה מסתמכים על סעיף בפקודת העיריות  המאפשר לכנס בתוך שבוע ישיבת מועצה אם שליש מחברי המועצה דורשים זאת.

נזכיר שהמועצה אישרה את העלאת הארנונה בישיבתה מלפני שבועיים, למרות התנגדות של חברי האופוזיציה שטענו שאין להעלות מסים בתקופה זו, שבה תושבים רבים כורעים תחת הנטל הכלכלי בעקבות משבר הקורונה. מנכ"ל העירייה טען מנגד שמשמעות ההעלאה היא תוספת תשלום של שקלים בודדים מדי חודש לכל בית אב, שיצטברו לכדי כמה מיליוני שקלים בקופת העירייה, הצפויה להיכנס בעקבות המשבר לגרעון של 70 מיליון שקלים.


קראו עוד:

אושרה העלאת הארנונה בהרצליה. העירייה: "צפוי גרעון של 70 מיליון שקלים". האופוזיציה: "אסור להעלות כרגע שקל"

נתונים קשים: מספר המובטלים בהרצליה זינק ב-713 אחוז מאז פרוץ משבר הקורונה


"מנתוני הביטוח הלאומי עולה כי המצב בהרצליה הולך ומחמיר, הנתונים הם קשים, מספר המובטלים בהרצליה זינק ב-713 אחוז מאז תחילת משבר הקורונה", כתבו לפדלון חברי המועצה איל פביאן, מאיה כץ, יריב פישר, גרי גוזלן, רונן וסרמן, יונתן יעקובוביץ' ותמי גרוסמן, "לנתון זה מצטרפים תושבי הרצליה שכלל אינם עובדים (אינם רשומים במערכות), שכירים שמקומות עבודתם בסכנה ועצמאים ובעלי עסקים אשר נמצאים במלחמה קיומית בימים אלה". עוד הוסיפו: "יש ציבור שלם שלא יגיע כלל לבקש הנחות בארנונה מהעיריה והניסיון לטפל בעשרות אלפי אנשים על ידי העירייה נדון לכישלון מראש".

חבר המועצה איל פביאן מסיעת החופש לבחור אמר: "אין לקחת כעת מתושבי הרצליה 7-6 מיליון שקלים נוספים, להם הם זקוקים נואשות, בעת שהעירייה יכולה גם יכולה להסתדר בלעדיהם. העלאת הארנונה היא טעות כלכלית, חברתית, מוסרית וציבורית ויש לבטלה מיידית".

יו"ר האופוזיציה מאיה כץ אמרה: "רשויות רבות בארץ, כולל שכנתנו רמת השרון, החליטה לא לאשר את עליית הארנונה ולפעול בהתאם. חבל שראש העירייה אטום למצוקות התושבים, כל מס קטן כגדול מהווים עכשיו משמעות עבור כל בית אב שנאבק במשבר הכלכלי".

יריב פישר, יו"ר סיעת יש עתיד: "משה פדלון מנותק מהתושבים. מדובר בעת חירום, תקופה כלכלית שפוגעת בכל בית אב בעיקר מאופיינת בחוסר ודאות לשכירים, עצמאיים. אין משפחה שמישהו מבני ביתה לא נפגע. עיריית הרצליה כרשות איתנה יכולה לשאת ולהמשיך להתקיים גם ללא ההעלאה בארנונה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "כמובן שעל פי חוק, ובמידה ולא יוטלו עד המועד הגבלות בריאותיות נוספות, לבקשת חברי האופוזיציה נכנס את הישיבה שלא מן המניין. כזכור, מועצת עיריית הרצליה אישרה ביום- 16.6.20 את העלאת שיעורי הארנונה בעיר לשנת 2020 ב -1.1% , בהתאם להחלטת משרד הפנים ועל פי החוק המחייב את הרשויות המקומיות (ומי שמפריח הבטחות שווא ברשויות אחרות טועה ומטעה). דווקא הנימוק של חברי המועצה בעניין המשבר הכלכלי והגידול במספר המובטלים, הוא שמחזק ב'הפוך על הפוך' את החלטת המועצה לאישור הצו. בטרם ההצבעה על הצו, הציג מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, מצגת נרחבת ומפורטת של הסבר העובדות, הנתונים והמספרים העומדים מאחורי צו הארנונה והשפעתו על תקציבי העירייה. במצגת הוצג למועצה צפי הגרעון של כ-70 מיליון שקלים כתוצאה מאובדן הכנסות, לצד תכנית ההתייעלות והצמצומים בכוח אדם ובתקציבים, שהוצגו כבר בוועדת הכספים האחרונה. לחברי המועצה הומחש כיצד דווקא בשל המצב הכלכלי הקשה תאפשר התוספת, של שקלים בודדים בחודש, להמשיך במדיניות העירייה האחראית של 'סבסוד הנצרך ולא המצרך' ולהעניק לתושבים שירותים חיוניים, פטור מאגרת שמירה בסך כ-300 שקלים בשנה, תמיכה באוכלוסיות נזקקות, קשישים וניצולי שואה ועידוד הכלכלה המקומית.

"ושוב, על מנת לסבר את האוזן, נבהיר: היום התשלום למ"ר בדירת מגורים ממוצעת עומד על 60.57 שקלים למ"ר. התעריף החדש, שקבע משרד הפנים, עומד על 61.24 שקלים למ"ר. כלומר, הפרש של 0.67 אגורות בלבד למ"ר, הפרש זה מהווה תוספת של כ-60 עד 80 שקלים לכל בית אב בשנה, כשבעה שקלים בממוצע בחודש, בעוד שעבור הרשות מדובר בהכנסה מצטברת של כשבעה מיליון שקלים שקלים החוזרים אל ציבור התושבים בדמות שירותים חיוניים ואיכותיים של ניקיון, חינוך, תרבות, ספורט, תשתיות עירוניות, תמיכה באוכלוסיות ניזקקות ועוד.

"מהנהלת העירייה נמסר כי אנו מצפים להבנה מצד הציבור בהרצליה וכי בימים אלו ערכי הערבות ההדדית והסולידריות החברתית הם העומדים לנגד עינינו והם שיאפשרו, למי שיש לו, לשאת בנטל של תוספת שקלים בודדים לחודש המהווים תמיכה משמעותית באלו שאין להם. במקביל, נערכת העירייה לבניית מנגנון כלכלי ייעודי שיורכב לצורך פישוט הליך מתן ההקלות לאוכלוסייה נזקקת בכלל ולנפגעי משבר הקורונה בפרט, לרבות מי שאיבד את עבודתו, בתקווה גדולה שעד 1.1.2021 נדע ימים יפים יותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר