חוף אכדיה בהרצליה. צילום יונתן יעקובוביץ' (צילום ארכיון)

בשיא משבר הקורונה: ועדת הכספים אישרה הוצאה של כמיליון שקלים על תוכנית חזית חוף הים

ביקורת מהאופוזיציה על החלטת העירייה להמשיך ולקדם את התוכנית, ולהוציא סכום גדול על תכנונה, דווקא בעת הזו ובמקביל להחלטה להעלות את הארנונה. העירייה: "ישנם פרוייקטים שהמשך קידומם חיוני ונדרש להמשך קיום איכות החיים בעיר"

פורסם בתאריך: 6.7.20 08:15

חברי סיעות האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה תוקפים את החלטת העירייה להמשיך ולקדם, בשיא תקופת הקורונה ובמקביל להחלטה להעלות את הארנונה, את תוכנית חזית חוף הים (במסגרתה מתוכננים לקום גם שבעה שוברי גלים חדשים לאורך חופי העיר), מה שהביא את ועדת הכספים העירונית לאשר בישיבתה בשבוע שעבר הוצאה של כמעט מיליון שקלים עבור תכנון התוכנית. האישור יעלה להצבעת מועצת העיר בישיבתה הקרובה.

כאמור, בישיבת ועדת הכספים אישרו חברי הוועדה הוצאה של 950 אלף שקלים בשנת 2020 עבור התכנון, מתוך סכום כולל של 8.5 מיליון שקלים שאמורה העירייה להשקיע בתכנון התוכנית בשנים הקרובות. ממסמכי עדכון התב"ר (תקציב בלתי רגיל) המיועד למימון תכנון התוכנית עולה כי לפי אבני הדרך של התוכנית (לוחות הזמנים שנקבעו לתשלום עבור העבודה) התחייבה העירייה לשלם ליועצים השונים (יועצי נוף ואדריכלות, תיירות, מים ניקוז וביוב, שמאות, מדידות ותנועה ותחבורה) סכום של יותר מ-666 אלף שקלים לפני מע"מ, עם ההחלטה להפקיד את התוכנית בוועדה המחוזית. ההחלטה על הפקדת התוכנית במחוזית התקבלה בישיבת הוועדה המקומית של הרצליה ב-8 ביוני. אם העירייה היתה דוחה אז למועד אחר את אישור התוכנית, היתה יכולה להמנע מתשלום הסכום.

בנוסף, ממסמכי עדכון התב"ר עולה כי המתכנן הסביבתי של הפרויקט, האדריכלים והחברה שנשכרה לנהל את הפרויקט, עבדו על הפרויקט בחודשים מרץ, אפריל ומאי השנה, בזמן משבר הקורונה, ועל העירייה לשלם להם על תקופה זו סכום כולל של 93,670 שקלים, לפני מע"מ.

חבר הוועדה מהאופוזיציה איל פביאן ("החופש לבחור") התנגד בישיבת ועדת הכספים לאישור. רונן וסרמן ("יש עתיד") נמנע. פביאן: "שאלתי בישיבה מה כל כך דחוף, כעת כשיש משבר קורונה ומקצצים בהוצאות ומעלים לתושבים את הארנונה, להוציא עוד 950 אלף שקלים על התכנית הזו ולמה לא לדחות את הגשתה לעתיד כדי לא להוציא את הסכום הזה. הרי הרצליה מתקיימת בלעדי התוכנית הזו עשרות שנים עד כה. לא קיבלתי תשובה ברורה מה הדחיפות להגיש את התוכנית השנה ולא לדחות את זה בעוד שנה לפחות. בעוד שלתושבי הרצליה מעלים את הארנונה כדי לקבל הכנסות נוספות של בין 7-6 מיליון שקלים, ובמקביל מקצצים בפרויקטים רבים וחשובים ברחבי העיר, יחד עם כל זה מאשרים דווקא עכשיו להגדיל את ההוצאה על התוכנית הזו".

איל פביאן

איל פביאן

גם יו"ר האופוזיציה מאיה כץ (קהילה, צעירים וסביבה נטו) מתגדת להוצאת הסכום על קידום התוכנית בעת הזו. "אישור תוכנית חופי הים מעלה תהיות רבות, בעיקר באשר ללחץ לאשר אותה בלוחות הזמנים האלה, למרות המשברים הגדולים והמחלוקות הרבות שיש סביבה. מדובר בתוכנית שכבר שנים רבות מתכננים אותה, תוכנית שתשפיע על הרצליה עוד עשרות רבות של שנים, אבל ניכר כי החודשים האחרונים שבהם כולנו מוטרדים בנושאי בריאות היו קרקע פוריה להאצת התוכנית. מעבר לכך שניתן היה בתקופה כל כך מורכבת כלכלית להקפיא את עבודת הצוות התכנוני, כפי שנעשו בעבודות רבות בעיר בתקופת הקורונה, לבחון את ההתנהלות הכלכלית של העירייה ולדחות את המשך התכנון לעוד כמה חודשים, מסתמן גם לפי הפירוט כי עיקר עבודת צוות התכנון היה בתקופת הקורונה. בתקופה בה אלפי משפחות לא יודעות מה תהיה ודאותם הכלכלית ויש אלפי מובטלים בעיר, ניתן היה להקפיא את התוכנית הזו עד שהעירייה תתאזן על ההוצאות העתידיות. אחר כך מסבירים לנו ומתווכחים איתנו שחייבים להעלות את הארנונה בתקופה הזו כי לא יודעים מה יהיו מקורות התקציב. הנה לכם מקור תקציבי ראוי".

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "התוכנית מקודמת מזה עשור ותקצובה נקבע על פי התקדמות הפרויקט, התלויה בגורמים שונים, במתווה ברור שנקבע מראש ותואם אל מול הוועדה המחוזית והוולחו"ף. העירייה אכן התייעלה ותיעדפה תקצובן של מספר תכניות – אולם ישנם פרוייקטים שהמשך קידומם הינו חיוני ונדרש להמשך קיום איכות החיים בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר