פראמדיקים מטפלים בגבר שטבע בחוף הנכים. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
פראמדיקים מטפלים בבן גל ז"ל. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הטביעה בחוף אכדיה. אזרח טוען: "השוטרים סרבו לגבות עדויות"

עובדיה רפפורט, שהגיע עם משפחתו ביום שבת לבילוי בחוף והיה עד להתנהלות המצילים באירוע הטביעה במסגרתו עדיין מאושפז גבר בן 42, טוען כי השוטר במקום אמר כי "לא מתפקידו" לגבות עדויות, וכי גם שיחות לתחנת המשטרה לא עזרו. מהמשטרה נמסר: "השוטר פעל במסגרת תפקידו"

פורסם בתאריך: 1.9.20 12:55

אירוע הטביעה הקשה בחוף אכדיה, שעדויות בלעדיות ממנו פורסמו בצומת השרון אתמול, ממשיך לעורר את זעמם של המבלים שהיו במקום. בינתיים, בבית החולים ממשיכים להאבק על חייו של בן ה-42 שטבע, כשהוא עדיין מורדם ומונשם. לאחר העדויות על חשש להתנהלות רשלנית מצד צוות המצילים שהיה בחוף, לצומת השרון הגיעה עדות נוספת, הפעם על התנהלות המשטרה באירוע.

"פרט למחדל של המצילים, היה גם מחדל של המשטרה", טוען עובדיה רפפורט, שבילה עם משפחתו בחוף סמוך סוכת המציל ביום שבת. "היה שוטר, שהגיע וליווה את האירוע. אני אישית פניתי אליו ודיברתי איתו. אמרתי לו שיש פה עדויות קשות של אנשים, משפחות עם ילדים, תגבה מהם עדויות. הוא אמר 'עזוב אותי, אני לא עוסק בזה'. פניתי אליו עוד פעם, אמרתי לו שייגבה את העדויות כי אנשים עוד מעט ילכו. לא עזר".

המחדל, לטענתו של רפפורט, לא הסתיים כאן. "אחרי שהאירוע הסתיים והשוטר המשיך עם האמבולנס, התקשרתי לתחנת המשטרה, אמרתי שהיה פה מחדל וביקשתי שיישלחו שוטר שייגבה עדויות. אמרו לי 'כן, כן' ולא קרה שום דבר. עברה רבע שעה וגם הבת שלי התקשרה, גם לה הבטיחו שישלחו. נשארתי בחוף שעה וחצי אחרי האירוע, אף שוטר לא הגיע לשם. במהלך הזמן הזה עוד ראיתי שוטר סיור, פניתי גם אליו והוא אמר לי 'זה לא התפקיד שלי, תפנה לעירייה". יחד עם מה שקרה עם המצילים, אני בהלם מאיך שזה התנהל. הנשים המבוגרות התריעו והתריעו, הים היה סוער בצורה מחרידה והיה פה פשוט מחדל של כל הגורמים. חלם, אבל עד הסוף".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע של חשש לחיי אדם בחוף הים. השוטר שהוזעק למקום פעל במסגרת תפקידו בפעולות המסייעות בהצלת חיים ובכלל זה סיוע לכוחות ההצלה האחרים בפינוי מהיר של הטובע מהמקום והבאתו לקבלת טיפול רפואי מציל חיים.
תוך כדי פעולות החילוץ ביקש השוטר מהאזרח שביקש לדווח על מחדל, כי ימתין לו במקום וכי מיד עם סיום החילוץ יגבה את עדותו. עם חזרתו של השוטר למקום, עשה ניסיון לאתר קרובי משפחה, עדים וכן את אותו אזרח אולם ללא הצלחה. בנוסף נעשה ניסיון ליצור קשר טלפוני עם מי שדיווח על האירוע למשטרה, אולם לא היה כל מענה. ככל שיש לאדם כלשהו פרטים או מידע באשר לנסיבות האירוע המדובר אנו מבקשים כי יגיע לתחנת המשטרה וימסור עדותו על מנת שניתן יהיה לחקור ולפעול למיצוי וחקר האירוע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דנה

    משטרת ישראל מטייחת על כל מה שנעשה וקשור לאנשי שלמה אנו זוג בגיל השלישי הרביץ לנו השכן מכות רצח וניסה לדרדר אותנו מהמדרגות וזה לא היה רחוק לנסיון לרצח פתחנו קריאה הם באו אלי ואליו לא ניגשו בכלל משהו מסריח קורה פה

  2. תבדקו אם המצילים הם עברינים?

    עיריית הרצליה, משפחות הפשע, המצילים. האם יש קשר?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר