בית אבות בית יוליאנה. צילום ניר קידר

משפחות הדיירות שנדבקו בבית יוליאנה: "אנחנו מרגישים שהאמהות שלנו הולכות אל הלא נודע"

משפחותיהן של שש הדיירות שנדבקו בקורונה בבית יוליאנה מתנגדות להחלטת משרד הבריאות להעביר אותן מחר בבוקר למרכז רפואי-סיעודי בנצרת

פורסם בתאריך: 7.10.20 19:01

משפחותיהן של שש דיירות בבית ההורים יוליאנה בהרצליה, תשושות נפש שנדבקו בקורונה, מתנגדות להעברתן למרכז הרפואי סיעודי דושי בנצרת, החלטה שהתקבלה בשעות האחרונות על ידי משרד הבריאות לאחר שבבדיקות הקורונה שנערכו אתמול נמצא כי מרבית אנשי הצוות המקצועי שטיפל בדיירות נדבק אף הוא בנגיף. כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום, תשעה דיירים בבית האבות נדבקו בערב יום כיפור בנגיף וביממה האחרונה נפטרו שלושה מהם.


קיראו גם:

עצוב: שלושה חולי קורונה מבית ההורים יוליאנה נפטרו ביממה האחרונה


בני המשפחות של הדיירות החולות טוענים כי עצם המעבר למרכז הרפואי בנצרת, והשינוי לנשים דמנטיות תשושות שהן גם שורדות שואה, יהיה להן קשה מאוד. כך, לטענתם, גם אופן המעבר שנעשה באמבולנסים בבידוד, ללא איש צוות שמכיר אותן וללא בני משפחה, שלפי מה שנאמר להם אינם רשאים להיכנס למרכז הרפואי בנצרת. לטענתם, גם המרחק של המרכז הרפואי מהמשפחות יקשה מאוד על ביקורים במקום, אם וכאשר יותר להם לעשות כן.

"יש לנו הרבה שאלות ואנחנו מרגישים שהאמהות שלנו הולכות אל הלא נודע", אומר בנה של אחת הדיירות החולות, "מה התנאים במרכז הרפואי בנצרת? מי הצוות? למה צריך להגיע עד לשם? האם הדרך עצמה לא יכולה לפגוע בהן? מה הרופאים של בית יוליאנה אומרים? חוץ מזה, אם כוח האדם בבית יוליאנה כבר נדבק והוא אסימפטומטי אז מדוע הם לא יכולים להמשיך לטפל בדיירות החולות? המעבר לעבר הלא נודע בנצרת יהיה אסון עבור האמהות שלנו ואנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה למנוע זאת".

ממשרד הבריאות נמסר: "היום, 8.10, הועברו שמונה מטופלים חיוביים לקורונה מבית יוליאנה בהרצליה למחלקה ייעודית לחולי קורונה במוסד אחר. משרד הבריאות מבין לליבן של המשפחות אשר ביקשו להשאיר את יקיריהן במוסד ואף נעשה מאמץ להתגמש ולאפשר את המשך שהיית המטופלים במוסד בתחילת תהליך ההדבקות. אולם בהמשך נדבקו עוד שש עובדות ונוצר מחסור קריטי בכוח אדם מטפל ולכן הוחלט לפנות את המטופלים למסגרת מתאימה כדי להעניק להם טיפול נאות בהתאם למצבם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר