פארק הרצליה. צילום עזרא לוי
פארק הרצליה. צילום עזרא לוי

העירייה מתכוונת להקים בית ספר בפארק העירוני? בעלי הקרקעות הגישו התנגדויות

העירייה מבקשת אישור לשימוש חורג לעשר שנים לטובת הקמת בית הספר עבור ילדי שכונת גליל ים החדשה. בעלי הקרקעות הפרטיות בשטח: "איש לא יהרוס את בית הספר לאחר עשר שנים". העירייה: "מדובר בשימוש חורג מוגבל בזמן עד להשלמת מבנה הקבע בשכונה"

פורסם בתאריך: 19.10.20 12:11

334 בעלי זכויות בפארק הבאסה שבמתחם פארק הרצליה הגישו התנגדויות לוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה בגין תוכנית להקמת בית ספר בחלק הצפון מזרחי של הפארק, סמוך לרחוב ז'בוטינסקי. נזכיר כי העירייה הודיעה באוגוסט האחרון כי בפארק העירוני יוקמו מבני לימוד יבילים שיכללו 20 כיתות וישמשו כ-650 תלמידי כיתות א'-ו' משכונת גליל ים החדשה. לטענת העירייה, זהו פתרון זמני לשנה הקרובה ולאחר מכן הם יעברו לבית הספר הקבוע בשכונה שיושלם עד לפתיחת שנת הלימודים הבאה.

בעלי הזכויות בקרקע טוענים בהתנגדותם, שהוגשה באמצעות עו"ד עודד ישראלי, כי במשך שנים פנו לעירייה וביקשו שבמקום הפקעת השטחים שלהם יאשרו להם לבנות על שטח של כעשרה אחוז משטח הבאסה אך סורבו. הם מציינים בהתנגדותם כי ראש עיריית הרצליה דאז, יעל גרמן, התנגדה נחרצות להצעה לבינוי לצד הפארק והעלתה שלל טענות נגד ההצעה. בין השאר טענה שבינוי בפארק יקטע את רצף השטחים הירוקים וכי מדיניות העירייה היא שבינוי יהיה רק ממזרח לרחוב ז'בוטינסקי וכל השטחים ממערב לרחוב יהיו שטחים ירוקים פתוחים. מהנדס העיר דאז, דיויד סוקט, טען בפני הוועדה המחוזית שבנייה ממערב לרחוב ז'בוטינסקי תפגע ב'נראות' של הפארק ותסתיר את השטחים הפתוחים של מתחם הבאסה.

בעלי הקרקעות טענו בשורה של הליכים משפטיים, שהגיעו עד לבית המשפט העליון, שאין צורך בפארק בגודל 700 דונם וכי הכוונה להפקיע מהם את הקרקע לצורך פארק הינה עוול משווע. עכשיו, משגילו על החלטת העירייה לבנות בית ספר בפארק הבאסה לאחר שלהם סירבו לבנות אפילו על חלק קטן מהשטח, בעלי הזכויות בקרקע זועמים. "במשך שנים הם לחמו כדי לקדם פתרון, שעכשיו העירייה מציעה אותו בעצמה: בנייה בפארק. הרי עם קצת שכל ישר היה ניתן לחסוך שנים של דיונים משפטיים ובזבוז אדיר של כספי ציבור", נכתב בהתנגדות.

בעלי הזכויות בקרקע טוענים שהם מרגישים מרומים. "כיום, יצא המרצע מהשק", נכתב בהתנגדות, "מסתבר עתה שבעלי הקרקע צדקו בטענותיהם, והטענות שנטענו על ידי עיריית הרצליה והוועדה המקומית הרצליה, בדבר קדושת כל מ"ר מהפארק המיועד, התאדו כלא היו. עכשיו מסתבר שהכל עורבא פרח. או שאין לאפשר בינוי במתחם הבאסה ממערב לרחוב ז'בוטינסקי, או שהדבר אפשרי. אם הסתבר שהדבר אפשרי, שתפו את בעלי הקרקע ותמצאו פתרון לבעיה הכאובה של הפקעת הקרקע הפרטית במתחם הבאסה. הרי במה שונה בניית בית ספר מבנייה אחרת? האם בניית בית ספר לא 'תהרוס' את רצף השטחים הירוקים? האם בית ספר לא יפגע ב'נראות' של הפארק? ברור שבניית בית ספר איננה שונה מכל בניה אחרת וגם היא תנגוס מהשטחים הירוקים שהעירייה ששה להילחם עליהם".

בנוסף הם טוענים כי אין הם מאמינים כי בית הספר הוא עניין זמני. "שימוש חורג מעצם טיבו ואופיו הינו עניין זמני", נכתב בהתנגדות, "בבקשה לשימוש חורג 'זמני' לעשר שנים והקמת בית ספר באופן זה, אין כל אלמנט של 'זמניות'. הקמת בית ספר הינה השקעה כבירה, וברור שמדובר ב'ישראבלוף': מדובר בשימוש קבוע בשטח פארק הבאסה לבית ספר, ואיש לא יהרוס את בית הספר לאחר עשר שנים מהקמתו".

"מצוקת כיתות לימוד בשכונת גליל ים החדשה יכולה להיפתר על ידי הצבת מבנים ניידים או זמניים לבית ספר בשכונת גליל ים עצמה", אומר עו"ד ישראלי שמייצג את בעלי הקרקע לצומת השרון, "בגליל ים מתוכנן פארק נרחב בן מאות דונמים, ואם חסר מקום להצבת המבנים, יכולים להשתמש בשטח זה. אבל זה בכלל לא הסיפור, הבקשה עוסקת בשימוש חורג זמני אבל התקופה המבוקשת היא עשר שנים! בית ספר בגליל ים אפשר להקים תוך שנה-שנתיים. מדוע מבוקשת בנייה בפארק הבאסה למשך עשר שנים? כל המהלך מעורר תהיות ותמיהות וראוי היה שאם הוחלט על בנייה בפארק הבאסה, הדבר יעשה בהידברות עם בעלי הקרקע ובאופן הגיוני".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "פארק הרצליה הוא פנינת טבע בלב העיר, שהעירייה פועלת על מנת לטפח ולשמר את החי והצומח בו. למרות שבפארק יש לעירייה זכויות בנייה בשטח של כ-15 אלף מ"ר לטובת מבנים לשירות הציבור, מדיניותה העקרונית היא שלא לנצל זכויות אלו. שכונת גליל ים נבנית ומתאכלסת בימים אלו בשטחים שמדרום לפארק. על מנת לתת מענה למצוקת תלמידי השכונה, איפשרה העירייה שימוש חורג מוגבל בזמן למבנה יביל זמני, בפאתי הפארק, עד לסיום בניית מבנה קבע של בית ספר בתוך השכונה".

דיירי גליל ים החדשה שמשויכים לבית הספר היסודי ויצמן, שמרוחק מהם ושיש בו צפיפות רבה, מחכים כבר יותר משנתיים לבניית בית ספר יסודי בשכונה. לצומת השרון אמרו בתגובה כי הם תומכים בעירייה בנושא וכי בית ספר זמני עדיף מכלום ואינו פוגע בפארק כי מדובר בעניין זמני.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושבת

    מה ככ בוער לפתוח בית ספר לשנה הנוכחית כשיש קורונה ולומדים בזום? בנוסף, זו שערוריה לבנות בית ספר על פארק עירוני, ולא נראה שהוא אכן יהיה זמני

  2. עירייה לא אפויה

    אחרי שגזלתם את הקרקעות בחסות גרמן בלי פיצוי או פיצוי מגוחך עכשיו פדלון רק ממשיך מה שהיא עשתה, מתחבא מאחוריה

  3. משה

    ראש העיר בזיון . לא תכנן כלום אבל כלום קדימה . ידע שבגליל ים יבנו 4 וחצי אלף יחידות דיור ולא חשב שיש לתכנן מראש בתי ספר יסודיים בלשון רבים ו חטיבת ביניים שם . גם במרכז העיר כל התמא 38 ומתחמי פינוי בינוי אין מספיק גנים לילדים ובתי ספר מוזנחים כמו הנדיב שיש לפרקו לכמה שנים ולבנות מחדש . אין ספק שהיה לאדון פדלון ומהנדס העיר שנים על שני0 לתכנן תשתיות ולא עשו . בער להם לחלק אישורי בנייה בלי לדאוג לזה .

  4. /

    אגב שלא יהיה לכם אשליות ,ברגע שיבנו שם בית ספר זה לא יהיה כזה זמני וזה יהיה פתח משפטי רציני להרוס את כל הפארק הזה לטובת בניייה מסיבית בעתיד עוד 15 או 20 שנה . גרמן נתנה לתושבי הרצליה מתנה פארק נהדר , פדלון בההתנהלות שלו הורס אותו . תלמד לתכנן במקום לחלק אישורי בנייה לכל קבלן . לא תפתור את בעיות הדיור של ישראל על הגב של תשובי הרצליה .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר