חזית הדירה של מיטל הרשקוביץ (מימין) והדלת של קארין בוארון
חזית הדירה של מיטל הרשקוביץ (מימין) והדלת של קארין בוארון

סערה בנבון? בקהילת יוחנני הירוקה לא מוותרים על חגיגות האלווין

הממתקים כבר מוכנים, הדלתות מכושפות: 160 משפחות יקחו היום חלק באירוע שיזמה תושבת השכונה שרון מצליח. "זה לא חג נוצרי ואף אחד לא עושה את זה בקטע דתי אלא כי פתאום יש הפנינג, משהו שכולנו נרתמים אליו ומתרגשים", היא אומרת

פורסם בתאריך: 29.10.20 08:21

תושבי קהילת יוחנני הירוקה בהרצליה יקיימו היום (חמישי), בשעה 18:30, פעילות קהילתית ברוח חג ההאלווין (ליל הקדושים) בפעם הראשונה. כחלק מהאירוע, יקושטו הגינות הציבוריות בשכונה וכן דלתות הבתים של המשתתפים שיהפכו לדלתות 'מכושפות', והילדים והוריהם יתחפשו ויעברו בין הבתים ויאספו את הממתקים וההפתעות מהסלסלות שיוצבו ליד הדלתות. היוזמה לאירוע היא של שרון מצליח, מתנדבת בקהילת יוחנני הירוקה, שקיבלה את ההשראה ממסיבת האלווין בצפון תל אביב, שבה קישטו המשתתפים את תאי המטען והילדים עברו בין המכוניות ואספו ממתקים.


קיראו גם:

הורים בביה"ס נבון נגד חגיגות האלווין: "אני לא מוכן שהילדה שלי תגדל על חגים של נוצרים"

למה הפסקתי לחגוג את "האלווין" | טור מיוחד של הרב ברי שלזינגר


"בפורים האחרון התבטלה לנו המסיבה המסורתית למבוגרים בקהילה שמאוד חיכינו לה, וגם הפעילות לילדים", מספרת מצליח, "עכשיו, כשהגיע האלווין, רצינו לאוורר קצת את הילדים שלא יוצאים כמעט מהבית ולאפשר להם להשתתף בפעילות קצת אחרת, שוברת שגרה. כבר בשנה שעברה, אחרי שהייתי עם חברה מהשכונה בצפון תל אביב בחגיגת האלווין של אנגלוסקסים שמקשטים את הבגאז'ים של המכוניות והילדים מסתובבים ואוספים ממתקים, רצינו לעשות מסיבת האלווין בקהילה שלנו. לצערי, לא הספקנו להתארגן בשנה שעברה ואמרנו שנעשה משהו בשנה הבאה. השנה, כשהתקרב האלווין, הצעתי את הרעיון לרכזת הקהילה דורין קלמן וחשבתי איך נעשה את זה עם כל המגבלות של הקורונה ובסוף הגענו לרעיון הזה".

איך זה עובד?

"כל משפחה שנרשמה מקשטת את הדלת והופכת אותה ל'מכושפת' אבל לא יותר מדי מפחידה. כל משפחה מציבה סלסה ליד הדלת עם ממתקים קטנים או פרסים קטנים שכל משתתף יכול להגיע ולאסוף. יש שלושה מוקדים מרכזיים והכנו מפה של כל הבתים שמשתתפים וכך כולם יכולים בעזרתה לסייר במשך שעה מדלת לדלת, לקחת ממתק ולהצטלם מחוץ לדלת".

כמה נרשמו לאירוע?

"לפני שבועיים העלנו קובץ ושלחנו כרזה בקבוצות של הקהילה וחשבנו שתהיה היענות מצד 20 משפחות וכבר ביום הראשון שפרסמנו את האירוע נרשמו 80 משפחות. בעקבות בקשות החלטנו להגדיל את האירוע למאה משפחות. כל פעם ביקשו עוד ועוד להצטרף והגענו כבר לכ-160 משפחות כשבכולן יש יותר משני ילדים".

אז ממש התלהבו בקהילה מהרעיון.

"מאוד. נפתחו בשבועיים האלה שלוש קבוצות וואטסאפ – אחת לקישוטים להאלווין, אחת בנושא הממתקים ועוד אחת לשאלות. אחת המתנדבות בקהילה, קאיה, עשתה הדרכה בזום על איך אפשר לעשות יצירות ולקשט את דלת לקראת האלווין. הילדים נהנו בטירוף והרבה הכינו קישוטים, והיא פתחה גם קבוצה של יצירה של האלווין. בזכות הפעילות הילדים וההורים בילו יחד ויצרו במשך שעות. זה פשוט מטורף ויש כבר הרבה בתים מוכנים. אנחנו נקשט גם את הגינות הציבוריות שהן מקום המפגש שלנו ביומיום ברוח החג. רוב המשתתפים גם הכינו תחפושות בעצמם, בעבודת יד, כך שתהיה 'תהלוכת תחפושות' מרשימה מאוד".

לקהילה אין בעיה עם זה שזה חג נוצרי?

"קודם כל זה לא חג נוצרי. זה חג מסורתי שחוגגים אותו בהמון מקומות בעולם וזה לא קשור בהכרח לדת. איפה יש אנשים שלא חוגגים את כריסמס או את הסילבסטר או את ולנטיינס. אימצנו כל כך הרבה דברים שנוכל לחגוג ולשמוח, ובמיוחד כשזה עבור הילדים שלנו. אני לא חושבת שאף אחד עושה את זה בקטע דתי אלא כי פתאום יש הפנינג, משהו שכולנו נרתמים אליו ומתרגשים. מי שלא רוצה לא חייב להירשם כמובן ולא צריך להיות 'הפארטי פופר'. כולם אוהבים להתחפש ולאכול ממתקים".

בעקבות הסערה שהיתה סביב האירוע שארגנו הורים מבית הספר יצחק נבון, לא עלו גם תגובות כאלה אצלכם או מחשבה לבטל את האירוע?

"ממש לא. השכונה שם היא יותר צעירה ולא מגובשת ולא מבינים עדיין את הכוונות של האחר. השכונה שלנו מאוד מגובשת ואוהבת רעיונות חדשים ויוזמות כי הם מבינים מאיזה מקום זה בא. כולנו פה רוצים אחד בשביל השני. זה בעיקר השוני. הרעיון פה הוא להחליף קצת אווירה ועניין ליומיום שלנו שהיה עד כה מאוד אפור ומשעמם. השכונה פה מלאה בילדים שלומדים ביוחנני והם פשוט נשארו בצד והוזנחו בתקופה הזאת, כך זה מרגיש. אז אם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות ברמה הקהילתית כדי לקדם אותם ולהעשיר את זמנם אז למה לא? וגם רואים את זה בהתגייסות של הקהילה שהיא מעל ומעבר. יש 12 נשים שהתנדבו לפרויקט הזה, וזה לא מובן מאליו. ממש שמחתי לראות שבעוד שכונות אימצו את זה. הילדים ממש זקוקים לזמן לשבת איתנו ולעשות יצירה כמו בסגר הקודם ולבלות קצת זמן עם חברים ואפילו לראות אותם מרחוק. אני בטוחה שיהיה לנו אירוע ממש מרגש ומגניב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אור

    ככה סה שמערבבים גויין עם יהודים כועל נפש מה ניהיה כאילו קיים חג כזה בכלל

  2. יעל

    עם שלא מכיר את עברו עתידו לוטה בערפל.ועל המשקל הזה מי שמספח חגיגות של אחרים יזנח את חגיו שלו.

  3. פליקס

    כל הזמן מקנא בתושבי אשרמן יוחנני. מדהים מה שהקהילה שם עושה. חבל שאין את זה גם אצלנו.

  4. ן

    האמת שרוב המומחים יודעים שזה לא חג נוצרי אלא חג שהחל אצל שבטים שונים בעיקר נורמדיים .

  5. אחד

    אחלה קהילה יש ביוחנני בית ספר אחלה ועובד גם בערב ללפחות לפני הקורונה . יש ללמוד מהם בית ספר כוח אדיר שם , במרכז העיר בבתי ספר חשוכים כבר שנים בקושי 3 וחצי חוגים בחרטא שאין אור ותאורה בערב בבית הספר ואין חוגים לילדים וגם למבוגרים אז אין קהילה .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר