כלב בים
צילום תומר אפלבאום

הרצליה תהפוך את חוף הפירצה לחוף לכלבים משוחררים

לחץ של חברי סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו ושל תושבים שפתחו עצומה בנושא איפשר את הייעוד החדש של החוף, כשהיישום בשטח יקרה ככל הנראה רק בעונת הרחצה הבאה. פדלון: "הרצליה אוהבת בעלי חיים. נמשיך במקביל בפיתוח גינות כלבים בכל העיר"

פורסם בתאריך: 10.11.20 13:02

לאחר מאבק של בעלי הכלבים ולחץ מצד סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו הודיעה עיריית הרצליה אתמול כי תקצה את חוף הפירצה למען הכלבים. הדבר יתאפשר הודות לתיקון חוק העזר הקיים כיום שיאפשר הכנסת כלבים במשך כל השנה לשטח חוף ים ייעודי שהוקצה במיוחד עבורם כשהם קשורים ברצועה ועם מחסום. החוף המדובר נמצא דרומית לחוף הנפרד והוא אינו חוף מוכרז לרחצה. בזאת תצטרף הרצליה לשאר ערי החוף שאימצו כבר את התיקון לחוק העזר לפני כמה שנים. גורמים המעורים בעניין אומרים כי היישום בשטח ייקח כמה חודשים וכנראה שזה יקרה רק בעונת הרחצה הבאה.

עוד נמסר מהעירייה כי לאחר קבלת האישור להכרזתו כחוף לכלבים, העירייה מתכננת שילוט, הקמת מתקני משחק לכלבים, מתקני שקיות איסוף צואה, מקלחות ייעודיות לכלבים ועוד. בנוסף, העירייה מעוניינת לתקן ולהסדיר את ההוראות של חוק העזר באופן שיאפשר לראש הרשות להפעיל את סמכותו לקבוע אזורים ומועדים שבהם לא תחול החובה להחזיק כלב באמצעות רצועה גם בשטח חוף הים.

נזכיר כי סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו בראשות מאיה כץ פעלו למען הקצאת חוף לכלבים עם כניסתם לקואליציה בשנת 2013. עבודתם נשארה פרי לפני שש שנים, בנובמבר 2014, אז קבע ראש העירייה משה פדלון מכוח סמכותו על פי חוק להסדרת הפיקוח על כלבים (תשס"ג -2002) כי כלבים יוכלו לשהות בחוף סידנא עלי ללא רצועה. לצערם של בעלי הכלבים, הדבר התאפשר למשך זמן קצר בשל עתירה שהגיש דרור עזרא שבעקבותיה ביטל בית המשפט את הקצאת האיזור לכלבים מהסיבה שהדבר אינו עומד בקנה אחד עם חוק העזר העירוני. מאז התאפשרה כניסת כלבים לחוף סידנא עלי בלבד כשהם קשורים ועם מחסום בליווי בעליהם.

לפני שנתיים נעצר תהליך קידום הקמת חוף לכלבים ושינוי חוק העזר העירוני. בעקבות זאת העלה חבר הסיעה עו"ד יונתן יעקובוביץ שאילתה בנושא בפברואר 2019 שבה שאל האם ראש העירייה מתכוון לקדם את התהליך של הסדרת חוף לכלבים ולאשר אותו והיכן הוא יהיה ואם לא מדוע. העירייה השיבה אז כי "הוראות חוק העזר העירוני יישארו על כנן". בישיבת המועצה האחרונה העלו כל חברי סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו הצעה לסדר שבה הם מבקשים מהעירייה להגדיל את גינות הכלבים ברחבי העיר, לאפשר לכ-6,000 בעלי כלבים לטייל עם כלביהם בכל חופי העיר עם רצועה עד השעה 10:00 בבוקר ומהשעה 16:00 אחה״צ ולקדם בדחיפות את הקמת חוף הכלבים המיועד לכלבים משוחררים. חברי הסיעה הסכימו להוריד אותה מסדר היום לאחר שהובטח להם שתגיע הצעה של שינוי חוק העזר העירוני שכבר נשלחה אליהם במייל וחברי המועצה יצביעו עליה בישיבת המועצה בדצמבר.

ביוני האחרון העלו בעלי כלבים בהרצליה עצומה לרשת שבה הם קוראים לעצור את הדרת הכלבים ובעליהם מהים ומהמרחב הציבורי בהרצליה. יוזם העצומה הוא אור גולן, מנהל עמוד הפייסבוק "זכויות הכלבים בעיר הרצליה". על פי העצומה, מטרתה להביא לשינוי היחס של העיר ושל עיריית הרצליה לכלבים ובעליהם.

מסיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו אמרו לצומת השרון: "בקדנציה הקודמת הגשנו חוק עזר עירוני ליצירת חוף ים לכלבים, ההחלטה עברה את כל המסלול ואז במהלך השנתיים האחרונות לא קודם הנושא. לצערנו כל העבודה שעשינו ירדה לטמיון, במהלך השנתיים האחרונות מהאופוזיציה המשכנו לעמוד על שלנו כדי לקדם את הנושא ולאשר את מה שאנו סבורים שכל כך נכון והגיוני פועל ברשויות רבות – חוף ים לכלבים. אנו שמחים שהעירייה סוף סוף קיבלה את ההחלטה הנכונה אחרי ישיבת מועצת העיר בחודש שעבר בה שוב דרשנו לקדם את הנושא בקשר לאפשרות להכניס כלבים לחופי הים בהרצליה תוך התאמת חוק העזר העירוני לחוקי העזר העירוניים בכל ערי החוף בישראל. אין שום סיבה שאדם לא יוכל לטייל עם כלבו בחוף כפי שמותר לו לטייל עם כלבו ברחוב. בנוסף אנו שמחים שלאחר שנים של לחץ מטעמנו בעניין ולאחר שבית המשפט דרש את תיקון חוק העזר העירוני לטובת הפיכתו של חוף סידני עלי לחוף כלבים, העירייה סוף סוף קיבלה את ההחלטה המתבקשת בעיר שבה רשומים כ-6,000 בתי אב עם כלבים. כעת הגיע הזמן להרחיב בצורה משמעותית את גינות הכלבים בעיר מ-11 גינות כיום ל-100 גינות גם כדי לתת מענה לצורך וגם כדי להקל על השכנים שגובלים בגינות הקיימות שעמוסות בגלל שאין מספיק גינות. נמשיך לדרוש הקמת חוף לכלבים משוחררים בתחומי העיר הרצליה".

חברי סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו

ראש העירייה משה פדלון אמר: "הרצליה אוהבת בעלי חיים. אני סבור שגם לכלבים מגיע מרחב מחיה בשטח העירוני – לשמחתי התברכנו ברצועת חוף ארוכה המאפשרת הקצאת שטח פתוח במיוחד עבורם. במקביל, נמשיך בפעילות פיתוח והקצאת שטחים עבור גינות כלבים בכל רחבי העיר". מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אומר "עיריית הרצליה מגלה רגישות לנושא הכלבים ודואגת להם ולבעליהם כך שהם יוכלו ליהנות יחד גם בחוף הים. אנחנו כמובן מקפידים שזה ייעשה באופן אחראי וזהיר למען שלומם וביטחונם של כל השוהים בחוף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יפה

    אם פדלון אוהב חיות, מדוע אינו דואג גם לתחנות האכלה לחתולים? יש בהרצליה כל כך הרבה חתולים חסרי בית חם ודואג. ישנם מקומות ליד בתי אבות, למלונות ובתי האכלה, שבימים טובים דאגו לחתולים ובימים אלה אינם פועלים. בבקשה קחו את הדבר לתשומת לבכם. עם זאת חשוב להמשיך במבצע עיקור וסרוס חתולים. גם את זה הפסיקו בעירייה.
    אם כבר הודעה זו קיימת, מדוע לא נעשה דבר מאז?

  2. אבי

    אני בעד החוק ב 100%. אבל לשחרר אותם לחופשי בתוך החוף ללא רצועה זה כבר ממש סכנה למתרחצים .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר