רחוב סוקולוב בהרצליה צילום עזרא לוי

העירייה הודיעה על הקלות לעסקים. גורמים פוליטיים ובעלי עסקים: ציפינו להרבה יותר

העירייה הודיעה כי תסייע בהחזר גביית דמי זיכיון, פטור מאגרת שילוט, סיוע במעבר למסחר בדיגיטל ועוד. בעלי עסקים: "מעירייה בעלת יציבות פיננסית שסיימה את השנה בעודף תקציבי של 15 מיליון שקלים ציפינו להרבה יותר"

פורסם בתאריך: 7.1.21 18:36

עיריית הרצליה הודיעה ביום רביעי שערב הידוק הסגר, היא מקדמת שורת צעדי סיוע משמעותיים לזכיינים ולבעלי עסקים וביניהם מסעדות. זאת בעקבות בקשה נואשת של בעלי מסעדות זכייני עירייה לסיוע, שזכתה אכן לתגובה מהירה של העירייה. בין צעדי הסיוע: החזר גביית דמי זיכיון, פטור מאגרת שילוט, סיוע במעבר למסחר בדיגיטל ועוד. מנגד טוענים בעלי עסקים בעיר, שהציפייה הייתה שעיריית הרצליה, עירייה בעלת יציבות פיננסית שסיימה את השנה בעודף תקציבי של 15 מיליון שקלים, תעניק סיוע ממשי יותר לעסקים שנמצאים במצוקה ובמשבר כלכלי.
בעירייה ציינו שבתום עבודת הוועדה לקידום העסקים בהרצליה, בראשות ראש העירייה משה פדלון, גובשה תכנית הכוללת שורה של הקלות וביניהן: החזר על גביית דמי הזכיינות (אשר ניגבו באופן אוטומטי) לעסקי המסעדנות בחודשים ינואר – פברואר – מרץ 2021; פטור מאגרת שילוט לכלל העסקים בעיר, מלבד סופרמרקטים וחנויות פארם, לחודשים ינואר עד מרץ 2021; כמו כן העירייה תפעיל שירותי סיוע וליווי מילוי הטפסים לקבלת הזכאות לפטור מארנונה, שניתן על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. כמו כן לעידוד המסחר, תוענק שעה וחצי חנייה חינם בחניונים העירוניים במרכז העיר. בין ה- 1/2-30/4 יעלה תעלה קמפיין פרסום לעידוד המסחר והקניות בעיר והעירייה תיזום פניה למוסדות וארגונים הפועלים בעיר כדי שיבצעו את הרכישות שלהם מעסקים מקומיים. כמו כן, ימונה משרד רו"ח כיועץ חיצוני מיוחד, אשר ייבחן את נתוני הזכיינים ויגבש המלצות למתן פיצויים רטרואקטיביים ל-27 עסקים שבזכיינות עירונית על פי ממצאי דוחותיהם הכלכליים. ראש העירייה, משה פדלון, אמר: "העסקים והכלכלה הם ליבה הפועם של העיר והם המנוע לצמיחתה העתידית, לאור מצוקותיהם הקשות חובתנו כחברה וכקהילה לתמוך ולסייע להם בכל הכלים העומדים לרשותנו וככל שמתאפשר לנו במסגרת החוק. אני רואה בצעדים שהחלטנו עליהם מרכיב חשוב לשם מתן תמיכה ועידוד לסוחרים כדי שהם יוכלו לחזור לפעילות עם בואם של ימים טובים יותר".
מי שפחות אהב את ההחלטות של העירייה הם בעלי עסקים בעיר שמסרו באמצעות פורום העסקים: "עצוב שעיריית הרצליה, עירייה בעלת יציבות פיננסית שסיימה את השנה בעודף תקציבי של 15 מיליון שקלים בתקופת הקרונה, בוחרת לעסוק ביחסי ציבור במקום לסייע לעסקים בעיר שנמצאים במצוקה ובמשבר הכלכלי החמור ביותר שידעה מדינת ישראל. בתקופת הסגרים נגבו מאיתנו כספים רבים בגין דמי שכירות זאת לאחר ועל אף בקשות ותחנונים להתחשבות. כעת מודיעה העירייה שהיא מחזירה את החלק היחסי מהכספים שנגבו בטענה שהגבייה הייתה טעות אוטומטית. זו לא עזרה ולא בשורה. גם הקמפיין הפרסומי לעידוד המסחר ופיזור כסאות וחנייה חינם, בזמן שעסקים סגורים כשבעה חודשים נשמע כמו כוסות רוח למת. אנחנו דורשים מהעירייה פתרונות שיוכלו לסייע במתן תשובות לבנקים ולצדדים שלישיים, מצפים מראש העירייה לגלות מנהיגות ולנקוט צעדים מיידיים להציל את העסקים בעיר, כפי שעושים ברשויות אחרות. ראש העירייה אומר שהעסקים והכלכלה הם ליבה הפועם של העיר, דבר שהוא נכון, אבל זה לא ניכר בפעולות שנעשות על ידי העירייה מאז פרוץ המשבר. העירייה מקימה ועדות ללא תכלית, אופק או תקווה, ולצערנו העסקים בעיר בסכנת קריסה ואיתם אלפי משפחות ואנו קוראים להידברות אמיתית".

קיראו גם:

בעלי מסעדות מבקשים סיוע מראש העירייה: "כולנו או חלקנו נגיע לקריסה טוטאלית

חברי האופוזיציה יריב פישר ומאיה כץ מסרו: "לצערנו לא הייתה כאן מנהיגות אמיצה וחמור מכך, בשונה מערים אחרות עיריית הרצליה התעמרה בעסקים ואף גבתה כספים ושכירויות קדימה מעסקים שכלל אינם פועלים. בחודש מרץ יזמנו את הקמת הוועדה לטיפול בעסקים בעיר, אחרי כמעט עשרה חודשים סוף סוף התקבלו כמה החלטות חשובות אך זוהי רק ההתחלה, ישנם עסקים וחברות בעיר בקריסה ועלינו לעשות הכל בכדי לאפשר להם לעבור את התקופה הקשה. ההחלטה התקבלה אחרי הפגנות של בעלי העסקים, מכתבים מתחננים לראש העירייה שיסייע ומספר דיונים שעלו למועצה ביוזמת חברי האופוזיציה. אנחנו בהחלט מברכים על ההחלטות, אך עדיין יש בעיות נוספות שטרם נפתרו ופתרונות יצטרכו להינתן בקרוב. נמשיך לתמוך ולהאבק עם בעלי העסקים בעיר ולקדם עבורם פתרונות ראויים בתקופה הקשה הזו".
חבר המועצה אייל פביאן מסר: "כבר בסוף פברואר 2020, עם פרוץ הקורונה, העליתי בשאילתה את נושא הערכות העירייה לטיפול בעסקים בעיר שהמשבר שיחוו היה ברור. לעיתים יחד עם סיעות האופוזיציה נוספות ולעיתים רק מטעם סיעתנו. רק חודשיים אחר כך בעקבות פעילות האופוזיציה הוקמה ועדה של העירייה בנושא וכעת מחודשת פעילות עוד ועדה ואנחנו בתחילת 2021. אין קבלת החלטות יעילה, אין פעולות בזמן, אין פתרונות אמיתיים למצוקת עסקים ומשפחות שבסכנת קריסה כלכלית מוחלטת. בעירייה גדולה עם משאבים ושלושה סגני ראש עירייה בשכר, ניתן היה לצפות להרבה יותר".
העירייה הגיבה לביקורות ומסרה: "אנו ממשיכים לפעול ללא לאות למען העסקים ולמען תושבי העיר במהלך תקופה קשה זו. היקף הסיוע שגובהו מסתכם במאות אלפי שקלים הוא הראיה לכך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר