רחבעם-זאבי-יעקב-סער-לעמ

לא רק עוז: דרישה לבטל את קריאת הרחוב על שם רחבעם זאבי

אחרי שארגון בצלמו דרש מהעירייה לבטל את קריאת הרחוב על שמו של עמוס עוז בעקבות דברי בתו, דורש חברי המועצה לשעבר יוסף לונדון לבטל את קריאת הרחוב על שם זאבי ז"ל

פורסם בתאריך: 24.2.21 08:17

חבר המועצה לשעבר, יוסף לונדון, קורא לעיריית הרצליה לבטל את קריאת הרחוב על שמו של רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל. לזאת בעקבות פניית ארגון בצלמו לבטל את קריאת הרחוב על שמו של הסופר עמוס עוז ז"ל, לאחר שבתו, סופרת הילדים גליה עוז, הוציאה לאור את הספר האוטוביוגרפי 'דבר שמתחפש לאהבה' שבו היא מספרת על כך שאביה התעלל בה בילדותה.
לונדון, אשר יזם את קריאת הרחוב על שם עוז, שלח מכתב לעיריית הרצליה ובו הוא כתב שלפני שמבטלים בהרצליה את קריאת הרחוב על שם עמוס עוז, יש לבטל את קריאת הרחוב שם הרחוב על שם זאבי. לונדון טוען כי דבריה של גליה עוז הוכחשו על ידי בני משפחה נוספים. "אני, שיזמתי את ההנצחה של עמוס עוז בהרצליה, מתנגד להתעללות בילדים, ולכל מעשה עוולה, ללא כל קשר לשיוך הפוליטי של מבצע העוולה. אם יהיו עדויות, שיבססו את הטענה, שעמוס עוז היה אבא מתעלל, אבקש לבטל את הנצחתו", אומר לונדון. "כאשר דנים בנושא הבקשה לביטול ההנצחה, ראוי לבחון מי עומד מאחורי הבקשה. "ארגון "בצלמו" הוא ארגון ימני, אם ברצונו של שי גליק העומד בראשו לבטל הנצחה של דמויות לא מוסריות, עליו לדרוש לבטל לאלתר את קריאת הרחוב על שם רחבעם זאבי –גנדי, שאף הוא מונצח בהרצליה. במהלך השנים עלו לכאורה טענות של נשים על כך שזאבי ז"ל הטריד אותן מינית בתוכנית עובדה".

יוסף לונדון

יוסף לונדון

מצדה זאבי צילום פרטי

בתו של זאבי ז"ל, מצדה, אמרה בתגובה: "חוץ מריח צהוב אין שום דבר דומה. אצל עמוס עוז מדובר בבת שמעידה אל תוך ספר את דבריה ואני לא האדם לשפוט את אמינות דבריה. במקרה של אבי, השם יקום דמו, סימנו אותו כמטרה, ועשו הכל להכפיש את שמו, דמותו ומעשיו של אבי כאיש צבא מוכשר, עם אין ספור קבלות, שהקריב את חייו לא פעם למען המדינה".
מהעירייה נמסר: "עיריית הרצלייה מגנה ומוקיעה אלימות באשר היא. חשוב לזכור שהעירייה אינה הרשות השופטת ואינה התליינית. נילמד את הנושא וככל שיתבררו העובדות נקבל החלטות".

קיראו גם:

בעקבות גילוייה של גליה עוז: דרישה מהעירייה לבטל את קריאת הרחוב ע"ש עמוס עוז


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר