הסערה בישיבת מועצת העיר צילום מהפייסבוק של עיריית הרצליה

הסערה הגדולה במועצת העיר: "שנאת חינם", "פגיעה קשה", "הונאה במחשכים"

אישור ההצעה של סגן ראש העירייה, עופר לוי, להעניק זכויות שוות לזוגות לא נשואים המנהלים משק בית משותף, ובהם גם זוגות להט"בים, מעורר סערה גדולה. חילופי הדברים והצעקות החלו עוד במהלך הישיבה (צפו בסרטון)

פורסם בתאריך: 17.3.21 18:34

יממה אחרי ישיבת המועצה, מעורר אישור ההצעה של סגן ראש העירייה וחבר המועצה מסיעת מרצ, עופר לוי להכיר בזוגות שאינם נשואים בעיר ואשר מנהלים משק בית משותף וביניהם גם זוגות להט"בים, על מנת שיקבלו את אותן הזכויות שמעניקה העירייה לזוגות נשואים, סערה גדולה. חברי הסיעות הדתיות כועסים, וניכר כי ראש העירייה משה פדלון, שחברי סיעתו הצביעו נגד ההצעה, כועס על סגנו לוי. הסערה שכללה חילופי דברים וצעקות חלה עוד בישיבה עצמה (היכנסו כאן לסרטון של הישיבה). לפני ההצבעה יצאו חברי הסיעות הדתיות מהישיבה בכעס וטענו שמדובר בביזיון. בסוף ההצבעה אמר ראש העירייה משה פדלון: "ממחר יש עירייה חדשה פה". רגע לפני שהישיבה התפזרה הוסיף בהתייחסו לעופר לוי: "שיחפש עבודה אצל ניצן הורוביץ".
"צר לנו מאוד שסגן ראש העירייה עופר לוי הגיש הצעה לסדר פופוליסטית ערב בחירות בהוראה מפורשת של ראשי מרצ, להחדיר את תפיסתם והשקפתם דרך הרשויות המקומיות", אומר יו"ר ש"ס, משה ועקנין, "גם מבחינה משפטית ההליך אינו אפשרי ואינו חוקי ובנוסף מדובר בפגיעה בזוגות יותר מאשר תועלת, שכן חד הורי זכאי להנחת 20 אחוז בארנונה וברגע שהוא מצהיר על בן זוג אוטומטית הוא מפסיד את ההנחה ואת הסיוע הגדול וההומניטרי שמעניקה עיריית הרצליה למשפחות חד הוריות". עוד הוא אמר: "יש פגיעה קשה בסטטוס קוו שנשמר במדינת ישראל וכאן החדירה היא מסוכנת וגורמת לשנאת חינם מיותרת במיוחד בתקופה זו שהעם מפולג ומפוצל לצערי. עופר לוי היה חייב להעלות את הנושא לישיבת קואליציה. אין ספק שאתמול הציבור המסורתי התורני גילה את פרצופה האמיתי של האופוזיציה במלוא מערומיה.

קיראו את הכתבה על אישור ההצעה:

מועצת העיר אישרה: זוגות להט"ב ייהנו מזכויות של זוגות נשואים

חבר המועצה אלעד צדיקוב, מסיעת גשר (דגל התורה), אמר: "סגן ראש העיר עופר לוי, שוב מנסה להיות קטליזטור של הקרן לישראל חדשה ולשנות את זהותה היהודית של מדינת ישראל באונס הזירה המוניציפאלית, מאחר, שבכנסת אין רוב לכך. לא כל שכן, שההחלטות עומדות בניגוד לחוק ולתקינה הפוליטית. הן חסרות כל סמכות תכליתית והן נועדו רק למטרה דקלרטיבית ולכותרות בעיתון. מתק השפתיים כאילו מדובר בהנחות לחוגים למשפחות חד הוריות הינו מסך עשן להסתרת המטרה העיקרית – שהיא כפי שאמר יריב פישר מיד אחרי ההצבעה: 'בקרוב חתונות אזרחיות בבניין העירייה'. קואליציה עירונית מנהלים מתוך שותפות ואחריות הדדית. כשם שאנו תומכים בפעולות הקואליציה גם בנושאים שאינם בבת עינינו, ההתנהלות התקינה היא לנהל שיח קואליציוני והחלטות מוסכמות לדיון במועצת העיר לשינוי מדיניות. קל וחומר בנושאים נפיצים, שמשנים את זהותה היהודית של ישראל, ואף מהווים קמפיין למרצ, בדיוק לקראת הבחירות שבוע הבא. יש ציבור ענק בהרצליה, שמכבד את היהדות ולא מוכן שיירמסו אותה. בטח לא בשביל גחמות פוליטיות ריקניות. אני קורא לרה"ע לעמוד בפרץ, להיות רה"ע חזק כפי שרק הוא יודע ולנווט את העיר בחכמה, במתינות ובערבות הדדית בין גווני הציבור השונים".

מלשכת ראש העירייה משה פדלון נמסר: "השיוויון, כבוד האדם וחירותו הינם ערכים שהם נר לרגליי – על פיהם אני פועל ואפעל תמיד. הרצליה היא עיר של כבוד הדדי וסבלנות אבל מהות ההצבעה שלי אמש הייתה נגד ההליך הבלתי תקין, שנעשה במחשכים והיווה הונאה של חברי הקואליצייה ומעילה באמונם של השותפים להנהגת העיר".

סגן ראש העירייה, עופר לוי, ביקש שלא להגיב לדברים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לנציגים הדתיים והמסורתיים שעובדים ביחד ומעבירים מסר חזק

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר