אייל קיציס צילום קובי גדעון

התערוכה ומועדון הגלישה: אייל קיציס מדבר על הפעילות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים

בהרצליה התקיימו השבוע צילומים לתערוכת 'אם ביחד אפשר גם הפוך', להגברת המודעות למען ילדים עם צרכים מיוחדים. בצילומים השתתף גם אייל קיציס שמספר על מועדון הגלישה המיוחד שהוא מפעיל בעיר ועל הקשר שלו לנושא

פורסם בתאריך: 28.5.21 09:19

ביום שלישי השבוע התקיימו בהרצליה צילומים לתערוכת 'אם ביחד אפשר גם הפוך', להגברת המודעות למען ילדים עם צרכים מיוחדים. התערוכה שתיפתח בספטמבר, תציג 30 צילומים בהם משתתפים מפורסמים, ראשי ערים, שגרירים וילדים בעלי צרכים מיוחדים, שעומדים על הידיים. המסר הוא שכולם יכולים לעשות כל דבר, ללא הבדל. מטרת התערוכה להעביר את המסר שכולם שווים, ללא הבדל של דת, גזע, מין, צבע או כל שוני אחר. בצילומים בהרצליה השתתפו אייל קיציס, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, שגריר ישראל לצפון מקדוניה דן אורין, שגריר אלבניה ברדיל צנאי, שגרירת קוסבו אינס דמירי, ילדים בעלי צרכים מיוחדים וספורטאים.

אייל קיציס, שחקן, בדרן, מנחה ארץ נהדרת, ותושב הרצליה, תומך ומתנדב שנים רבות בסיוע לילדים עם צרכים מיוחדים. יחד עם שותף הוא הקים מועדון "לב ים" בהרצליה ללימודי גלישה לילדים עם צרכים מיוחדים. "לפני כשנתיים אני ובני מנשה, חבר וגולש, הגענו לעיריית הרצליה עם רעיון להקים מועדון גלישה לילדים עם צרכים מיוחדים", מספר קיציס. "בני ואני שנינו גולשים. בעירייה מייד התלהבו, אמרו שזה רעיון מדהים, ומצאו לנו מקום שבו ניתן לקיים את הפעילות. התחלנו את הפעילות בתקופה פרה הסטורית לפני הקורונה, ועכשיו סוף סוף חזרנו לפעילות. בעוד מספר חודשים יהיה לנו גם מבנה שהעירייה הקצתה ואז יהיה מקום גם לשים בו את הגלשנים, פינת ישיבה להורים ומקום לילדים להחליף בגדים. אמנם בני ואני שנינו גולשים, אבל את השעורים יעבירו מדריכים".

למה דווקא גלישה ולא פעילות אחרת?

"כולם יודעים שהגלישה מאוד טובה לקשר עם ילדים עם צרכים מיוחדים ואת זה לא אנחנו המצאנו. יש לנו כבר 20 משפחות שהצטרפו למועדון ואני בטוח שברגע שנתחיל את הפעילות יצטרפו עוד". הוא ומבקש להחמיא לעיריית הרצליה: "העירייה היא ממש דוגמא ליחס המדהים שהם נותנים לילדים עם צרכים מיוחדים והופכים אותם לחלק מהקהילה שלנו. יש בעיר לא מעט גני ילדים וכיתות לילדים עם צרכים מיוחדים".

צילומים לתערוכה בהרצליה באדיבות העירייה

ואיך נוצר הקשר איתך בנוגע לצילומים לתערוכה?
"במסגרת הקשר עם העירייה, הזמינו אותי להשתתף בצילום לתערוכה. אחד היזמים הוא שגריר ישראל במקדוניה שכל הזמן עושה מיזמים על מנת לעלות את הנושא של ילדים עם צרכים מיוחדים לסדר היום, כדי שאנשים יכירו אותו, שלא יפחדו וילמדו לחיות עם זה מגיל צעיר ולא לצד זה".

מה הקשר שלך לנושא של הצרכים המיוחדים?
"אין לי קשר אישי. הייתה לי הזכות לעזור הרבה פעמים במסגרת הפעילות של כנפיים של קרמבו ומשם התחברתי לנושא, נחשפתי אליו והבנתי כמה הוא חשוב".

# # #

קיציס בן ה-52 נשוי לטלי מורנו ולזוג שלושה ילדים. הוא עבר להרצליה לפני כשמונה שנים ומתגורר בשכונת נוף ים. "גם בבית הספר של הבן שלי, בכיתה א' ב'נוף ים', יש כיתה של ילדים עם צרכים מיוחדים וזה מאוד חשוב. אני חושב שככל שבגיל צעיר יותר הילדים לומדים להכיר את הילדים עם הצרכים המיוחדים ולהבין שהם בדיוק כמוהם ברוב המובנים, זה יותר טוב, כי אחר כך הם יתייחסו אל זה כך".
# # # 
התערוכה היא יוזמה של דן אורין, שגריר ישראל לצפון מקדוניה, משרד החוץ, 'מיקי חייט חרדים לקצב' – אלוף הארץ בקפוארה, ועופרה כהן – מוסיקאית ויזמית חברתית למען בעלי צרכים מיוחדים כבר 21 שנה. אוצר התערוכה – שלומי אמסלם. התערוכה בחסות משרד החוץ והיא תוצג בתחילת ספטמבר במקומות שונים בארץ.

קיראו גם:

בדרך להקמת מועדון גלישה לילדים עם צרכים מיוחדים, איל קיציס ובני מנשה מארגנים מסיבה


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר