מצעד הגאווה בכפר סבא בשנה שעברה. צילום רועי הדרי

האם זה יהיה גם ברחובות הרצליה? חברת מועצה מבקשת לקיים בעיר מצעד גאווה

לאחר תקופה ארוכה של התלבטות, הרצאה אחת מיוחדת שכנעה את דנה אורן-ינאי להציע לקיים מצעד גאווה גם בהרצליה: "זהו מצעד שכולו אור ושמחה, מוזיקה ואהבה, מצעד של חיבוק גדול לקהילה"

פורסם בתאריך: 14.6.21 08:56

הרצליה מציינת את חודש הגאווה במהלך יוני. לצד אירועים כגון משט גאווה, הפנינג לנוער ופסטיבל קולנוע גאה, נעדר מהעיר מצעד הגאווה, שנחשב לאחד מהסממנים הבולטים של קהילת הלהט"ב. כעת מבקשת חברת המועצה, דנה אורן ינאי, לקיים את המצעד גם בהרצליה ובכך להצטרף לשורה של ערים בהן נערך המצעד המסורתי, כגון תל אביב, ירושלים, חיפה וגם בערים השכנות כפר סבא ורמת השרון.

בפנייתה למועצת עיריית הרצליה, מציעה אורן-ינאי שהעירייה תקיים החל מהשנה הבאה את המצעד, ותפנה לכך מקום בתקציב שנת 2022. אורן ינאי מספרת מה הוביל אותה ליוזמה: "זכיתי להשתתף בערב מיוחד לרגל חודש הגאווה, חודש שכולו קרדיט ענקי לסגן ראש העירייה עופר לוי שבשנתיים האחרונות הוביל שורה של אירועים רבים בעיר. במהלך הערב השתתפתי בהרצאה מרתקת של שי פורת, אבא לשני בנים מקסימים שיצאו מהארון. במהלך ההרצאה סיפר שי על המצעד הראשון בו זכה ללוות את בנו. מצעד הגאווה הוא לא מה שכולם חושבים. זהו מצעד שכולו אור ושמחה, מוזיקה ואהבה, מצעד של חיבוק גדול לקהילה. כבר שנתיים שאני מתלבטת האם נכון להביא את מצעד הגאווה להרצליה, האם זה נכון ואפשרי בעיר האהובה שלנו. בימים האחרונים אני עוקבת מקרוב אחרי פוסטים של הורים וילדים שמספרים על החשיבות העצומה של המצעד, על הגאווה הגדולה של להיות באור וביחד, של היכולת שמקבלים את מי שאתה ואת לא בודד ולא מתבייש. לאחר התלבטות ארוכה ושיחות רבות עם הורים וילדים הבנתי שגם להרצליה מגיע מצעד של גאווה, מצעד של הרבה אור ואהבה, מצעד של הכלה ותמיכה. למרות האתגר הגדול בהפקת המצעד בהרצליה ועל אף שלל האירועים הנהדרים בעיר יש חשיבות עצומה למצעד של גאווה עירונית, מצעד שמעניק לכל אותם ילדים, ילדות, נערות ונערים להרגיש שהם חלק ממשהו גדול ויפה. אני מאמינה שנוכל בעזרת הצוותים הנהדרים של העירייה למצוא את הנתיב והאופן בו נצעד בגאווה אדירה ברחבי העיר ובכבוד רב לשלל אוכלוסיות העיר.

דנה אורן-ינאי. צילום: תמי שלף

דנה אורן-ינאי. צילום: תמי שלף

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הרצליה גאה לציין את חודש הגאווה העומד בסימן קידום ערכי שוויון, הכלה, כבוד הדדי וקבלת כל אדם באשר הוא. העירייה מציינת את חודש הגאווה במגוון רחב של אירועים עבור קהלי יעד מכל הגילאים ובמעגלים החברתיים הסובבים את קהילת הלהט"ב – ההורים, בני המשפחה והקהילה הרחבה. כעיר חוף – עורכת העירייה משט גאווה חגיגי, שיצא ביום ששי הקרוב בשעה 10:00 ממרינה הרצליה, כהמשך ומשלים למצעדים בערים אחרות, כל הפרטים על כל האירועים מתפרסמים באתר העירוני והציבור מוזמן".

קיראו גם:

ידידותית ללהט"ב: הרצליה מדורגת תשיעית מבין 47 רשויות

חודש הגאווה בהרצליה: משט מיוחד, הפנינג לנוער, פסטיבל קולנוע ובראנץ' דראג


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר