דנה אורן-ינאי. צילום: תמי שלף
דנה אורן-ינאי. צילום: תמי שלף

דנה אורן ינאי פורשת מהקואליציה בהרצליה

חברת המועצה הביעה את הערכתה לראש העירייה משה פדלון אך הבהירה שבנסיבות שנוצרו בקואליציה אינה יכולה להמשיך והיא מעדיפה לפעול מהאופוזיציה. עיקר ביקורתה הופנתה כלפי חבר המועצה אלעד צדיקוב

פורסם בתאריך: 14.7.21 09:28

חברת מועצת העיר הרצליה דנה אורן ינאי הודיעה אתמול (ג') על פרישתה מהקואליציה, זאת לאחר קרוב לשלוש שנים בהן כיהנה במספר תפקידים – חברה בוועדת משנה תכנון ובנייה, ועדת הכספים ו-ועדת החינוך. עיקר הביקורת שלה מופנית לעבר חבר המועצה אלעד צדיקוב. כזכור אורן ינאי דרשה להדיחו מדירקטוריון החברה למתנסים, אך דרישתה נדחתה.

קיראו גם:

אורן ינאי קוראת להדיח את צדיקוב מהחברה למרכזים קהילתיים בהרצליה

בהודעת פרישתה כתבה אורן ינאי: "ראש העיר, סגנים, חברי מועצת העיר. לפני כמעט שלוש שנים נבחרתי לייצג במועצת העיר בשם סיעת דרך חדשה את תושבי דרום העיר, הרצליה הצעירה והסביבה. נבחרתי להיות שליחת הציבור שלהם שתפעל למען קידום העיר, הם בחרו בי על מנת שאשמור על אופייה של העיר, הם בחרו בי בכדי להיות מגן הדמוקרטיה והחוק, הם בחרו בי כדי שאדע להפוך כל אבן על מנת שאיכות החיים שלהם תהיה הכי טובה שיש, הם בחרו בי כדי שאהיה קשובה, רגישה וזמינה לצרכים שלהם. סיעת דרך חדשה הוקמה לפני כשמונה שנים על מנת לייצג את התושבים בהנהלת העיר, לא בשביל הכבוד, לא בשביל השררה – בשביל הרצליה טובה יותר, בשביל הרצליה מתפתחת, בשביל הרצליה ליברלית, בשביל הרצליה שטובה לילדים, לדתיים, לחילונים, לקשישים ולכל מי שירצה לגור בה. בשלוש השנים האחרונות הייתה לי הזכות לקדם מספר רב של פרויקטים, תכניות וקמפיינים בעיר, חלקם יצאו לפועל, חלקם עוד בתכנון ותקצוב וחלקן נמצאות מאושרות במגירת העבודה אצל הצוותים המקצועיים. עם היבחרותי למועצת העיר בחרתי להיות חברה בקואליציה בראשות ראש העיר משה פדלון, הקואליציה הנוכחית מורכבת מסיעות רבות בעלות אינטרסים שונים ואינם זהים ואף מנוגדים בעיצוב דמותה העתידי של העיר הרצליה. לצערי הרב, על אף ההערכה הרבה שיש לי לראש העיר ולצוות המקצועי בעירייה, אני חשה כי כבר הערכים והפעולות הליברלים, הירוקים, מרחב המחיה, החדשנות והחידושים, קידום הרצליה הישנה והוותיקה מול הרצליה החדשה אינו עולים בכנה אחד עם רצון התושבים ועם סל הערכים שלי. עצם שתיקתם של רבים מאנשי הקואליציה על מדיניות שפוגעת בציבור הליברלי, על התנהלות של סגירת חשבונות, על אלימות ודברי הסתה, על תמיכות שאינן שקופות ועוד איננה מאפשרת לי עוד להמשיך ולהצביע בצורה אוטומטית עם הקואליציה ובוודאי לא מאפשרת לי לשבת בקואליציה עם חבר מועצה מסית שקובע ומשפיע על חינוך ילדנו. משפיע וקובע את דמותה של העיר בעוד כ-20 שנים. החל מהיום לא אהיה עוד חברה רשמית בקואליציה. אני אפעל רק בהתאם לצו מצפוני, בהתאם למוסר שאני מאמינה שבצלו יש להוביל את העיר, לא אשתוק אם עירי תשנה את פניה ולא אנוח כאשר המדיניות התקציבית תשנה את האופי של העיר. מערב זה אני אמשיך ואפעל ככל יכולתי למען הרצליה טובה יותר, ליברלית יותר, וירוקה יותר. אדוני ראש העיר, תודה על שיתוף הפעולה בשלוש השנים האחרונות, אני אשמח להיות לרשותך בכל עת".

אלעד צדיקוב

אלעד צדיקוב

תגובת חבר המועצה אלעד צדיקוב:" דנה אורן בגדה בבוחריה מיום כניסתה הראשון לתפקיד. היא הפכה במזיד את סיעתה 'דרך חדשה', סיעה קהילתית וידידותית לייצוג הרצליה הצעירה, צמרות ונוה אמירים – לכלי ניגוח עוין לציבור המסורתי והדתי בעיר. בכך גנבה את דעת בוחריה, ברחה מכל הבטחת בחירות קהילתית והשניאה עצמה על כל חברי המועצה מיומה הראשון. בהתנהגותה הוולגארית התנגחה בפעילות ילדים ונוער דתיים, ניסתה למנוע שיפוץ מקוואות ובתי כנסת, לחבל בעבודת הצוות המשותפת של כלל חברי הקואליציה, להתנגד לכל בקשת שיפוץ ותמ"א בעיר בועדת תכנון ובנייה – ולהוות אבן נגף ערכית והתנהלותית. ההודעה אמש התקבלה בשמחה מקיר לקיר ע"י כל חברי הקואליציה. הלוואי שהייתה לומדת ולו קצת מקודמה בתפקיד, חבר המועצה לשעבר עו"ד תום סטרוגו, שהיה ידידותי ואהוד והביא הישגים למכביר לקהילתו. הגב' אורן הביאה עד הלום אפס הישגים ביצועיים ומקסימום שנאה ומלחמות בין חברי הקואליציה. ערב תשעה באב, מועצת הרצליה זוכה להקיא מתוכה את הגורם המשסה והמפלג ביותר בעיר. ברוך שפטרנו מעונשה של זו".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר