קריסת המצוק באפולוניה, צילום אתי נפרין באדיבות רשות הטבע והגנים

בנס נמנע אסון: קרס חלק מהמצוק באזור אפולוניה, חופים נסגרו

המצוק ממשיך להתפורר ולסכן את הציבור. בעקבות הקריסה היום נסגר חלק מרצועת החוף של הרצליה, הכולל גם את חוף נוף ים

פורסם בתאריך: 19.9.21 18:44

אסון כבד נמנע בנס היום כאשר חלק ממצוק קרס מצפון למבצר אפולוניה בשטח החופי של העיר הרצליה. בעקבות זאת הוחלט לסגור ולגדר מיידית את חוף הים למרגלות המצוקים המסוכנים. חוף הים ייסגר, יגודר ויוצבו בו שלטי אזהרה וסכנה מהגבול הדרומי בירידה הצפונית אל חוף השרון ועד הגבול הצפוני בגיזרה החופית של העיר הרצליה עם מועצת דרום השרון. הסגירה כוללת את חוף נוף ים (סידני עלי) והשטח שמתחת למצוק אפולוניה. הציבור מתבקש שלא להגיע למקום בשל סכנת קריסה של חלקו האחר של הצוק.

כתוצאה מהקריסה התגלו חביות שתוכנן אינו ידוע בשלב זה. שוטרים ביחד עם נציגי הרשות מגדרים את המקום למניעת הגעת אנשים למקום בשל הסכנה הנשקפת מקריסת הצוק כולו.

רק הבוקר הודיעה העירייה על עבודות חיזוק בחלקה הדרומי של רצועת החוף ובהמשך בחלק הצפוני.  

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "הבוקר נמנע בנס אסון כבד עם קריסת המצוק מצפון לאפולוניה, רצועת מצוקי הכורכר מעל חופי הים מהווה סכנה ממשית למפולות והתמוטטות ולפגיעה בנפש. אנחנו לא יכולים להמתין עד שהמדינה תמלא את התחייבויותיה לטפל במצב, כי מי יודע מתי זה יקרה. כבר לפני למעלה משנתיים, גייסנו צוות יועצים, אדריכלים ואנשי מקצוע, עשינו ניתוח של מצב המצוק ובהתאם לכך תכננו לפעול אך התמוטטות המצוק הבוקר הופכת את הסכנה של התמוטטות נוספת לסכנה ממשית ומיידית ולכן נפעל לסגירת החופים הנתונים לסכנה באופן מיידי כדי להגן על חיי אדם בטרם ייגרם אסון״.
כידוע, בשנים האחרונות, כתוצאה מהשפעת מי הגשמים בעונות החורף הסוערות, המצוק ניזוק באופן ניכר וחלה החמרה בשלמות שפת המצוק, לרבות היווצרותם של התפוררות ובורות באזורים המשמשים למעבר הולכי רגל ורכבים, באופן אשר מהווה סכנה לחיי אדם. נושא ההגנה על המצוקים הינו בתחום אחריותה של מדינת ישראל, אולם, בשל הסכנה והדחיפות, עיריית הרצליה החלה בשנה האחרונה בהקמתן של גדרות בטיחות במקומות הנדרשים, בחלקו העליון של המצוק, ובהמשך גם בחלקו התחתון, במפלס חופי הים: חוף הפירצה, חוף הכוכבים והחוף הנפרד.

קיראו גם:

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ירון

    זה נפילה של חול שמי שמכיר יודע שיש שם נפילות חול כל הזמן מה הקשר לחוף רחצה שמגודר ולמה לסגור

  2. דני

    החביות שגילו מכילות רעלים שהטמינו תע"ש והרעל שבתוכן מחלחל לים, בגלל זה יש כתם רעל קבוע

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המצוק קרס בשבת ברבע לשלוש.נס הניסים יש אנשים שמגיעים לשם דרך קבע בשבת בארבע.

  4. יבגני

    שום נס ושום כלום באזור הזה יש כל חודש נפילת חולות זה לא קורקרי הים מגיע שם עד להר ומקום מסוכן ואי שם חוף רחצה זה לא חופי הרצליה זה שני קילומטר מהפולוניה שגם היא מסוכנת ואין לאף אחד מה לחפס שם

  5. ירון

    לא חופי הרצליה ולא נמנע שום אסון הנפילה 2קמ לאחרי הפולוניה גוש חול אין שום הצדקה לסגור חוף מוכרז

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר