חוף אכדיה צילום המחשה, צילום עיריית הרצליה
חוף אכדיה צילום המחשה, צילום עיריית הרצליה

העירייה פנתה לבית המשפט בדרישה לפנות שתי מסעדות בחוף הים

בעירייה טוענים כי המסעדות הפקיעו מחירים, פלשו לשטחי ציבור ועוד. מחברת אמפי, שהגישה באחרונה עתירה נגד ראש העירייה, נמסר בתגובה: "זה מסע רדיפה נקמני"

פורסם בתאריך: 19.10.21 16:40

עיריית הרצליה, באמצעות החברה העירונית לפיתוח תיירות בעיר, הגישה אתמול, (שני ה-18.10.21) לבית המשפט השלום בהרצליה, דרישה לפינוי שתי המסעדות בחופי אכדיה דרום ומרכז בטענה להפרה של ההסכם. בין ההפרות, לטענת העירייה: הפקעת מחירים לכאורה בניגוד להסכם, פלישה לשטחי ציבור, אי דיווח הכנסות לעירייה ותשלום לעירייה בהתאם והעברת השליטה והניהול לגורם צד ג'.

התביעה מוגשת כנגד חברת אמפי, מסעדת עלמה ומסעדת ג'ון ג'ון, בבעלות אסף קצין. באחרונה, כפי שדיווחנו הגישה חברת אמפי עתירה נגד ראש העירייה משה פדלון בטענה להפליה לכאורה לטובה של מסעדה המופעלת על ידי מקורבים אליו (היכנסו כאן לקרוא את הדיווח על העתירה בידיעה "חברה שמפעילה מסעדות בחוף עתרה נגד העירייה ופדלון בטענה להטבות למקורבים").

בעירייה טוענים כי בחודשים האחרונים נכשלו ניסיונות להפעלת לחץ על העירייה והחברה לפיתוח תיירות כדי להאריך את החוזה של אמפי.

בעירייה טוענים כי בשנת 2016 קיימה החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה מכרז 003/2016 לביצוע שכירות, ניהול, הפעלת ותחזוקת מתחמי קיוסקים במסגרת חוף אכדיה דרום ומרכז ובנוסף, השכרת מיטות וכיסאות שיזוף ושמשיות במסגרת החופים הנ"ל. חברת אמפי בניהולו של אסף קצין זכתה במכרז והחלה התקשרות ב-1.5.2017. לטענת העירייה, מתחילת משבר הקורונה ועד היום מפרות ברגל גסה החברות תחת ניהולו של קצין את החוזה שנחתם מולן וכי גם לאחר שיחות, התראות בכתב לעמוד בתנאי ההסכם, ממשיכה החברה בניהולו של קצין לפלוש לשטחים ציבוריים בחוף הים והטיילת, להפקיע מחירים מעבר למחיר המקסימלי שנקבע, לא לדווח על הכנסות ולהציג דוחות חודשיים ושנתיים והעברת הניהול לגורמי צד ג' ללא קבלת אישור לכך. בעירייה מציינים כי השתמשו בשרותי משרד חקירות כדי לעקוב אחר פעילות המסעדות.

החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה דורשת שבית המשפט יורה על פינוי מידי של שני המתחמים בחוף אכדיה דרום ואכדיה מרכז. עוד מציינת עירייה כי ההפרות נעשו למרות שבשני מקרים העירייה פעלה לטובת חברת אמפי. במקרה ראשון האריכה את חוזה ההתקשרות שנחתם ל-36 חודשים בעוד 24 חודשים נוספים. קרי, הוסיפה שנתיים נוספות, בהתאם לזכות בהסכם. ובנוסף, לאור משבר הקורונה סייעה העירייה לכלל העסקים בעיר, ביניהם גם חברת אמפי בחוף הים וקיזזה 900 אלף שקלים מדמי השכירות, לאור ההפסדים שהוביל המשבר.

הסיבות לפינוי המיידי, כפי שנכתב בכתב התביעה, הן: 1. הנתבעות העבירו את הזכויות לניהול המתחמים לגורם שלישי – בניגוד גמור לחוזה. 2. הנתבעות מסתירות את נתוני הפדיון הכספי בקשר להפעלת המתחמים למרות הדרישה המפורשת בחוזה להציג נתונים אלו בכל חודש ובסוף שנה. 3. פלישה בלתי חוקית על שטחים נוספים באזור המתחמים. 4. הנתבעות וצד ג' אליהם העבירו את הניהול חרגו מההסכם לתקרת מחירים למוצרים הנמכרים ופגיעה בציבור המבלים.

בעירייה מציינים כי בהסכם מול אמפי נקבעו מחירי מקסימום למוצרי בסיס שיאפשרו למבקרים בחופי הים ליהנות ממוצרים מסוימים במחירים נוחים, ביניהם מוצרי שתייה, אוכל וממתקים. בדיקות שונות בשטח, בתקופות שונות מראות, לטענת העירייה, כי ישנן הפקעות מחירים חריגות שפוגעות בציבור המתרחצים. לדוגמה נקבע בהסכם שפחית שתיה 1/2 ליטר תעלה במקסימום 5 שקלים. כיום נמכרת במחיר של 15 שקלים. דוגמה נוספת: בקבוק מים מינרלים 1/2 ליטר סוכם על מחיר מקסימלי של 5 שקלים, כשבפועל נמכר בקבוק 330 מיל' ב-14 שקלים. עוד דרשה העירייה כי כיסא, מיטת שיזוף או שמשייה לא יעלו יותר מ-10 שקלים למוצר ליום שימוש מלא. בפועל, כך נטען, גובים 15 שקלים על כיסא ו-20 שקלים על שמשייה.

לגבי העברת שליטה לצד ג' נטען מצד העירייה כי לאחר מעקב של משרד חקירות עולות הוכחות שחברה אחרת מנהלת את מתחם אכדיה דרום.

מחברת אמפי נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה בראשות משה פדלון החליטה לצאת למסע רדיפה נקמני, כל זאת על רקע חשיפת בעלי חברת אמפי, אסף קצין, אי-סדרים לכאורה בהתנהלות ראש העירייה ומתן הטבות למקורבים. במקום להודות למר קצין על תרומתו הציבורית בחשיפת פרטים אלו, בוחר העומד בראשה לטעון טענות מופרכות. יש לציין כי העתירה שנטען כי הוגשה לבית המשפט, טרם התקבלה. יחד עם זאת, כל מטרתה של העירייה בעתירה זו, היא להלך אימים על חברת אמפי ולכפות עליה להפסיק את מהלכיה המשפטיים נגד העומד בראשה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר