בתמונה מימין מרלנה מירוננקו פרגמנט, עופר לוי ומרב פרגמנט. צילום פרטי

קבלו אותן: מרלנה ומרב הן הראשונות שקיבלו תעודת רישום זוגית

בנות הזוג קיבלו את ההכרה העירונית הנכספת כידועות בציבור עם אישור עירוני רישמי. מרלנה מירוננקו פרגמנט: "זה נותן תחושת שייכות שאנחנו כמו כל תושבי העיר"

פורסם בתאריך: 17.1.22 08:35

אבן דרך: בנות הזוג מרלנה מירוננקו פרגמנט ומרב פרגמנט, היו הראשונות לקבל את תעודת הרישום הזוגית מעיריית הרצליה, מידי סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הלהט"ב, עופר לוי. "התכבדתי להעניק את אישור ההכרה העירוני הראשון לזוג המקסימות מרב ומרלנה", אמר לוי, "שמחתי לצפות בהתרגשות שלהן, דבר הנותן לי כוח ומשמעות להמשיך ולפעול למען שוויון זכויות עבור כל תושבות ותושבי העיר".

מרלנה (31) עובדת כתומכת חינוך בגן ילדים בהרצליה ומרב (30) מחנכת בבית ספר יסודי. השתיים בזוגיות 11 שנים, כאשר מרב מתגוררת בעיר מאז כיתה ד', ואילו מרלנה עברה להרצליה לפני 10 שנים מעפולה.

קיראו גם:

ההכרה בזוגות ידועים בציבור: הסיפור שמאחורי ההחלטה שעברה למרות התנגדות פדלון

כזכור, לאחרונה הכירה עיריית הרצליה בזוגות ידועות וידועים בציבור ומעניקה שירות חדש לרישום זוגיות על בסיס תצהיר – אישור הכרה עירונית. אישור זה ישמש את כלל יחידות העירייה בעת מתן שירותיהן ויקל על זוגות בכל הקשור במימוש הזכויות והחובות העירוניות, כדוגמת תו חניה עירוני ועוד.

מרלנה, ברכות, איך התחושות?
"הרגשה מעולה של שייכות, תחושת הקלה גדולה, נותן תחושה שאנחנו בהחלט חלק מהעיר ושאנחנו כמו שאר התושבים".

מה זה עושה לכן ההכרה הרשמית?
"קודם כל מכירה בכך שאנחנו זוג, ידועות בציבור ומעבר לזה שזה צעד שמאוד תומך בקהילה הלהט"בית, הההכרה  הרישמית גם מקלה על זוגות שאינם מעוניינים בנישואים. זה מדהים בעינינו שיש אפשרות כזאת שעוזרת לקבל שירות מכלל מחלקות העירייה וזאת מבלי ששתינו נצטרך להיות נוכחות ולהסביר בכל פעם שאנחנו זוג שמנהלות משק בית משותף. זה מראה לנו שאנחנו חלק בלתי נפרד מהעיר, שרואים אותנו שאנחנו לא שקופים. זה נותן לנו תחושת שייכות גדולה ורצון להיות חלק מעיר שהיא מקבלת ותומכת ולתת מעצמנו בשבילה".

 

על איזה שירות עירוני את חושבת שתוכלו לבצע שלא יכולתן קודם?
"הדברים הכי פשוטים, לדוגמה פעם התקשרתי לברר משהו לגבי הארנונה וזה לא התאפשר לי, רצו לדבר רק עם מרב כי זה רשום על שמה".

מבחינת המדינה אתן נחשבות ידועות בציבור?
"בטח, אנחנו נחשבות לידועות בציבור דרך ארגון "דרך משפחה חדשה", עשינו זאת בשנת 2019 ושלחנו לעיריית הרצליה תצהיר שלנו חתום ע"י עורך דין".

ובעירייה זה לא נחשב?
"בעירייה כנראה שלא הייתה האופציה הזאת, או שהיו בדרך לקדם אותה וזה בדיוק מה שעופר עשה, ועל כך אנחנו מעריכות ומודות לכל מי שלקח חלק בזה ושבסופו של דבר זה התקדם והתקבל. אנחנו ישר נרשמנו, כבר היו לנו כל הטפסים הרלוונטיים".

נשאר לכם עוד מחסום לעבור?
"היינו רוצות בעתיד, כשיהיו לנו ילדים, שיכירו בשתינו כאימהות שלהן בדרך שהיא יותר קלה ולא משנה מי ילדה. כרגע צריך להיעזר בעורך דין שעולה לא מעט כסף והרבה הוכחות ובירוקרטיה, היינו רוצות שזה יהיה קצת יותר פשוט ממה שזה, אבל יש תחושה שאנחנו בהחלט בדרך הנכונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר