משה פדלון ודנה אורן ינאי, צילומים עזרא לוי, פרטי
משה פדלון ודנה אורן ינאי, צילומים עזרא לוי, פרטי

יממה אחרי הדיון בעתירה נגד פדלון: אורן ינאי חזרה לוועדת המשנה

אתמול נתן בית המשפט למשה פדלון 48 שעות להודיע האם תתקיים הצבעה חדשה או שיינתן פסק דין. אורן ינאי: "צר לי שבית המשפט צריך היה להתערב בהתנהלות האנטי דמוקרטית"

פורסם בתאריך: 18.1.22 13:20

שובה של דנה אורן ינאי: כשבועיים לאחר שהודחה בהצבעה שלטענתה לא הייתה חוקית, וכיממה לאחר שנידונה בבית המשפט עתירה שהגישה, חוזרת דנה אורן ינאי להיות חברה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה. אתמול נערך דיון בעתירה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כאשר השופט העניק לעירייה 48 שעות להודיע האם תתקיים הצבעה חוזרת במליאת התכנון ובנייה או שייתן פסק דין, היום הודיעה העירייה מטעמו של משה פדלון, כי הם מקבלים את הצעת בית המשפט מאתמול להביא לדיון במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נוסח החלטה חדש. המשמעות היא שתתבצע הצבעה חדשה על ביטול חברותה של אורן ינאי בוועדת המשנה, ועד להצבעה החדשה תמשיך אורן-ינאי לכהן כחברה בוועדה.

אורן ינאי אמרה הבוקר: "צר לי שבית המשפט צריך היה להתערב בהתנהלות האנטי דמוקרטית של פדלון וטוב שפדלון הועמד במקומו. במהלך הדיון אתמול הביע בית המשפט מורת רוח ברורה מהתנהלותו של פדלון. בית המשפט נתן לכך ביטוי ברור בסעיף 3 להחלטה שמשמעותו קבלת העתירה, ביטול ההחלטה שניסה פדלון להעביר והחזרתי המיידית כחברה בוועדת המשנה, שם אמשיך להשמיע את קולם של תושבי העיר".

אתמול (שני) נערך כאמור דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה אותה הגישה אורן ינאי כנגד יו"ר הוועדה וראש העירייה משה פדלון. העתירה הוגשה בטענה כי ההצבעה בה הודחה אורן ינאי מהוועדה, הייתה בלתי חוקית. השופט קובי ורדי רמז לנציגי העירייה כי הוא עשוי לקבל את העתירה, ואפשר לראש העירייה 48 שעות להודיע על קיום הצבעה חדשה, או שיינתן פסק דין. עוד קבע השופט ורדי, כי במידה ופדלון יודיע על הצבעה חדשה, אזי עד להצבעה חדשה כזו, חברת המועצה אורן-ינאי תמשיך לכהן בוועדת המשנה.

כזכור, בתחילת החודש נערכה ישיבת מליאת תכנון ובנייה ובה הצעה לסדר בנושא מינויים בוועדת המשנה. פדלון הציע לבטל את חברותה של של חברת המליאה ומועצת העיר דנה אורן-ינאי בוועדת המשנה ומינויו של חבר המליאה יוסי קוממי כחבר בוועדת המשנה. בהצבעה שנערכה ב-2.1 נחל ראש העירייה מפלה, כאשר רוב של 8 קולות מול 7 הצביעו נגד ההצעה. בין קולות הרוב היו שלושה חברי קואליציה: עופר לוי, סגן ראש העיר, דרור בן עמי ואיתי צור. להפתעת הנוכחים, ולאחר שהתעשת מהמהלומה שספג, העלה משה פדלון הצעה נוספת שכללה רק את הדחת דנה אורן ינאי ללא מינוי קוממי במקומה. או אז, החליטו חברי סיעות האופוזיציה לעזוב במחאה על כך שההצעה לא הייתה כלל על סדר היום ולפיכך שנויה במחלוקת.

קיראו גם:

אורן ינאי, פדלון, המסעדה, ההדחה והעתירה: סערה פוליטית חדשה בהרצליה

מבוכה לפדלון: הפסיד בהצבעה על הדחת אורן ינאי מוועדת המשנה ומינוי קוממי

בא כוחה של דנה אורן ינאי, עו"ד אורי אוהד, אמר בדיון: "אנו טוענים שההחלטה היחידה החוקית היא ההחלטה שבה נדחתה ההצעה שהופיעה על סדר היום והועמדה להצבעה. משמעות הדחייה היא, שכל עוד לא תתקבל הצעה חוקית אחרת, המינוי של דנה אורן-ינאי לוועדת המשנה שריר וקיים, ולכן אנו מבקשים לקבל את העתירה".

עו"ד אילנה בראף, שייצגה את ראש העירייה בדיון, אמרה: "לדעתנו ההחלטה היא חוקית ובוודאי שלא נפל בה כל פגם המצדיק התערבות של בית משפט. ההחלטה התקבלה על ידי רוב חברי המליאה, 9 מתוך 17 ועל ידי כל המשתתפים. הטענה הייתה שמדובר בהחלטה חדשה ובנושא חדש שלא הופיע על סדר היום – הטענה הזו מקוממת ובוודאי לא נכונה. על סדר היום הופיעה הצעת החלטה שכללה שני חלקים: הראשון, ביטול מינויה של העותרת בוועדת המשנה. ההמשך של אותה החלטה, ומינויו של חבר הוועדה יוסי קוממי. אני, כמי שישבה בישיבת הוועדה לצדו של יו"ר הועדה כשהוא אמר שהוא קיבל ייעוץ משפטי, זה בדיוק מה שהיה. הוא קיבל ייעוץ משפטי שלי שההצבעה חוקית. ההצעה שהועלתה היתה כמקשה אחת על שני חלקיה ולכך היה רוב נגד. כאשר ההצעה הייתה אך ורק לגבי ביטול המנוי, היה רוב מוחלט".

 

עוד התייחס אתמול בא כוחה של דנה אורן-ינאי לטענת המשיבים, כי היא עברה מהקואליציה לאופוזיציה ויש לבטל את מינויה, מאחר ואינו משקף את יחסי הכוחות בין הצדדים. על כך השיב עו"ד אהד: "מי שיכול למנות או לבטל מינוי זו רק מליאת הוועדה ולכן הייתה חובה להביא להצבעה בנוסח כמו שאכן היה. בכל הוועדות האחרות בעירייה לא התבקשה ולא היה שום שינוי במעמד העותרת וזה רק מחזק את ההרגשה, המאוד קשה, שהיה כאן איזשהו רצון במקרה הזה ובהצבעה הספציפית הזו לסלק את העותרת מהדרך".

שופט בית המשפט המחוזי קובי ורדי קבע בהחלטתו: "עד ליום 19.1.22 תודיע ב"כ המשיבים (ראש העיר) האם מבוקש פסק דין, אם לאו. מובהר בזאת, שאם אכן תהא הסכמה של המשיבים להביא נוסח של החלטה חדשה לישיבת הוועדה המקומית, הרי עד לקבלת החלטה חדשה יישאר בתוקף המצב שהיה לפני ההחלטה נשוא העתירה. דהיינו, שהעותרת תישאר חברה בוועדת המשנה עד להחלטה אחרת שתתקבל, אם תתקבל".

הבוקר כאמור הודיעה העירייה כי תתקיים הצבעה חוזרת על הדחת אורן ינאי מוועדת המשנה.

עיירת הרצליה בחרה שלא להגיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר