נחש בהרצליה, עבודות על שביל אופניים, צילום ג'וש מגנוס לוכד הנחשים

בעקבות העבודות על שביל האופניים: נחשים נראו בחצרות בתים | צפו בסרטון

תושבים מתלוננים כי עבודות הבנייה על שביל השרון בדרך ירושלים, הביאו אל חצרות הבתים אורחים חדשים ומפחידים. צפו בלכידת נחש ברחוב עינב

פורסם בתאריך: 16.6.22 08:51

זהירות, נחשים. תושבים משכונת הרצליה הצעירה מתלוננים כי עבודות הבנייה בדרך ירושלים על שביל השרון שהוא חלק מפרויקט שביל האופניים אופנידן, הביאו אל חצרות הבתים אורחים חדשים ולא קרואים – נחשי צפע.
התושבים שהתבשרו לאחרונה על המשך העבודות ודחיית העתירה שהגישו, מתגוררים לאורך דרך ירושלים ובקרבתה, ונאנקים תחת עבודות החפירה. כעת, הם נאלצים להתמודד עם אתגר חדש ומסוכן. התושבים סיפרו, כי בימים האחרונים נראו מספר נחשי צפע בקרבת בתיהם. באחד המקרים, לוכד נחשים הוזעק כדי ללכוד נחש צפע שהתגלה בחצר בניין משותף. הנחשים נצפו, בין היתר, ברחוב בית"ר היוצא מדרך ירושלים וברחוב עינב.

אחד התושבים אמר: "זה סיפור שעוסק באקולוגיה ובנזקי הפרויקט שהיו צפויים, וששם למעלה אף אחד לא רצה להקשיב לאזהרות ולהתרעות, חושב בהיגיון או מגלה אכפתיות. ולפיכך, ביומיים האחרונים הגיחו מהשדה כבר שני נחשים, שבשל העובדה שנחרבה עליהם כל סביבתם, פשוט יצאו לחפש מזון. יש דיווח על נחש נוסף, אבל לא ראיתי תיעוד מצולם שלו".

עד כמה זה נדיר, אם בכלל, למצוא נחשים בסמוך לבתים?
"שאלה מצוינת. כאחד שגר במקום כבר אי אילו שנים וצעד בשדה כל יום, לפחות פעם אחת ביום, לא נתקלתי בנחשים מחוץ לשדה. בשדה נתקלתי רק בעקבות שהותיר נחש, אבל מעולם לא יומיים ברצף, ועוד עם נחשים שונים".

אז מה קרה כאן בשטח?
"פשוט וקצר. כשקמים יום אחד, ובלי שום שכל מחרבים שדה בר פתוח וחופשי שחיים בו בעלי חיים – קיפודים, צבים, חרקים, עכברים, חולדים, נברנים, תנים, נחשים והייתה אפילו שמועה על שועל, עוברים עליו עם טרקטור ומשאירים שממה, לא מותירים לבעלי החיים מרחב מחייה סביר של צל או של עשב מאכל, אז מה שקורה זה שנחשים למשל יוצאים לחפש את מזונם במקומות חדשים, כי מה לעשות בעלי חיים צריכים לאכול".

העובדה שבסופו של תהליך יהיה שביל אופניים, לא מנחמת?
"אולי יהיה שביל אופניים מפה אל העיר הגדולה, אבל עוד הרבה לפני כן יש פה נחשים בחצרות ובבתים. זה עצוב ברמה שאפילו הציפורים כמעט הפסיקו לבוא לשדה. נדמה לי שזה ממחיש את המצב יותר מכל, או כמו שאמר ד"ר מזארקי ב"הבלדה על יואל משה סלומון", "אם ציפורים אינן נראות – המוות פה מולך".

 

תושבת נוספת סיפרה, כי בנה אינו יוצא לטייל עם הכלבים, מחשש פן יפגוש נחש: "הוא לא מפחד על עצמו, אלא על הכלבים, כי פורסם שאחד הכלבים כבר הוכש על ידי נחש. הוא מפחד שהכלבים ירחרחו בין השיחים ויחטפו הכשה".

נחש בהרצליה, עבודות על שביל אופניים, צילום ג'וש מגנוס לוכד הנחשים

כאמור, לאחרונה דחה בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, את העתירה שהגישו התושבים בעניינו של שביל האופניים "שביל השרון" לאורך דרך ירושלים, תוך חיוב העותרים בסכום של 20,000 שקלים לטובת המשיבות, ביניהן עיריית הרצליה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה. "שביל השרון" הינו חלק מפרויקט מטרופוליני שמקדמת חברת נתיבי איילון באמצעות הרשויות המקומיות בהן עובר שביל האופניים, ומטרתו ביצירת רשת שבילי אופניים מטרופולינית בגוש דן, זאת כאשר מקטע "שביל השרון" יהיה באורך של כ-16 ק"מ. תוואי שביל האופניים יהיה לאורך כל דרך ירושלים ויעבור דרך רמת השרון לפארק הירקון, עד מסוף סבידור בתל אביב.
תגובת עיריית הרצליה תובא כאשר תתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר