המערות במצוק אפולוניה, צילום רמי פלג, המשרד להגנת הסביבה
המערות במצוק אפולוניה, צילום רמי פלג, המשרד להגנת הסביבה

"נעצבתי והתעצבנתי". עצומה נגד פינוי ניסים איש המערות מהמצוק

מאות חתמו על עצומה נגד הפינוי, זאת בעקבות הדרישה שהציב המשרד להגנת הסביבה. ניסים כחלון עצמו אמר: "אני צריך לקבל פרס ישראל"

פורסם בתאריך: 11.8.22 07:53

למען ניסים איש המערות. תושבי הרצליה מתגייסים עבור ניסים כחלון, הידוע כניסים איש המערות, ומבקשים להשאירו במתחם אותו בנה לפני עשרות שנים במערות במצוק באפולוניה, ובו הוא מתגורר לאורך כל השנים האלה. בעצומה שפורסמה לאחרונה, עליה הספיקו לחתום מאות אנשים, מבקשים התושבים "לשמר את ביתו ויצירתו" של כחלון. התושבים מתנגדים להרס היצירה ודורשים להשאיר אותה על כנה. זאת בעקבות הדרישה של המשרד להגנת הסביבה לפנותו מהמקום.

להלן לשון העצומה: "אנו החתומים מטה מבקשים לשמר את ביתו ויצירתו הנפלאה והייחודית של ניסים כחלון (איש הים והמערות). כידוע, ניסים עמל על היצירה במשך חמישים שנה בערך וחי את חייו על החוף. המקום יפהפה וייחודי ומשך אליו מאז ומתמיד תיירים מחו״ל ותיירים מקומיים ובהחלט ראוי לשימור כאתר תיירות מוזיאלי. ניסים כחלון אדם מבוגר ועבר דרך ארוכה ולא קלה וראוי לו שיזדקן בביתו אשר עמל שנים על יצירתו. צוקי הכורכר לאורך כל רצועת החוף מהווים סכנה לציבור בשנים האחרונות, מסגד סידנא עלי יושב על הצוקים, הגן הלאומי אפולוניה יושב על הצוקים, הטיילת שהעירייה הקימה מעל ביתו של ניסים נמצאת על הצוקים. הסיכון קיים בכל מקום ונראה מגוחך לרצות להרוס דווקא את המקום הנפלא הזה, שלמרגלותיו אין אפילו חוף והציבור כלל לא יושב ו/או שוחה שם. אנשי נוף ים והרצליה, במיוחד הוותיקים יותר, אשר גדלו וצמחו על החוף הזה, מתנגדים להרס היופי הזה ומבקשים להותיר את המקום על כנו".

קיראו גם:

סוף עידן? דרישה לפנות את ניסים איש המערות ממצוק אפולוניה ולאטום את המקום

ענת אגמי, תושבת נוף ים ויוזמת העצומה, מצפה להתגייסות של אנשים נוספים ולחתימות נוספות על העצומה, ומשוכנעת כי יש לשמר את יצירתו/מגוריו של ניסים כחלון במקום: "אני תושבת נוף ים כבר הרבה שנים, ראיתי את הסרטון על ניסים, נעצבתי והתעצבנתי. כולנו מכירים אותו כאן . זו יצירה נפלאה ומוזיאלית . לדעתי, מאות חתימות זה לא כל כך הרבה, הייתי מצפה לאלפים".

לחתימה על העצומה  היכנסו כאן

ענת אופטימית לגבי סיכויי ההצלחה של יוזמתה: "יש המוני אנשים שמתנגדים לעוול הזה, גם כל מי שיש לו זיקה לאמנות רוצה לשמר את היצירה הזו . באירופה זה כבר מזמן היה אתר תיירות מרתק, וכן, אני אופטימית לגבי הצלחת העצומה".

ניסים כחלון עצמו אמר בקצרה: "לא ראיתי את העצומה, אבל אני צריך לקבל פרס ישראל על מה שעשיתי במקום".

 

כזכור, לאחרונה דרש המשרד להגנת הסביבה מניסים כחלון, מעיריית הרצליה ומרשות מקרקעי ישראל, לפנות את כחלון המקום, ולסגור ולאטום את המתחם שהוגדר כ"מסוכן ולא חוקי שפוגע במצוק ובחוף". בהתראה שהוציאה היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, נכתב כי מדובר ב"הפרה מתמשכת של חוק שמירת הסביבה החופית ופגיעה חריפה במצוק החופי ובמעבר הציבור בחוף. מתחם זה פוגע במעבר החופשי של הציבור בחוף הים, וחוסם את מלוא תחום החוף לשימוש הרוחצים בים. כמו כן, בין היתר, המתחם גורם לפגיעה במערכות האקולוגיות המתקיימות בסביבה החופית, לפגיעה בקו המגע בין הים ליבשה ושינויו, לפגיעה בזרימה ובתנועה הטבעית של החול החופי ומי הים, לגרימת סיכון או נזק לאזורי מחיה של מיני צומח או בעלי חיים ולרבייתם בסביבה החופית וכן לפגיעה בנוף הייחודי של הים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

2 תגובות
2 תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר