מאיה כץ צילום עזרא לוי
מאיה כץ צילום עזרא לוי

למרות הביקורת, מאיה כץ חברה לקואליציה של פדלון. האופוזיציה: "עסקנות עירונית נמוכה"

כפי שפורסם בצומת השרון במקביל לדיווח על פיטורי עופר לוי: כץ, שביקרה בחריפות את משה פדלון, מצטרפת לקואליציה עם חברי סיעתה ומקבלת את תפקיד הסגנית. באופוזיציה מבקרים בחריפות, וכץ אומרת: "שינוי אמיתי קורה מבפנים"

פורסם בתאריך: 5.12.22 09:33

עכשיו זה סופי ורשמי, המבקרים הגדולים של ראש העירייה משה פדלון, הצטרפו לקואליציה שלו: המפץ הפוליטי הגדול בהרצליה יוצא לדרך לאחר שראש עיריית הרצליה, משה פדלון, וחברת המועצה, מאיה כץ, חתמו אתמול על הצטרפותם של חברי סיעת ״קהילה, צעירים וסביבה נטו" לקואליציה ולחזרתה של כץ לתפקיד סגנית ראש העירייה במקומו של עופר לוי שפוטר על ידי פדלון בשבוע שעבר. על האפשרות המסתמנת שכץ תחבור לפדלון ותחזור לתפקיד אותו מילאה בקדנציה הראשונה שלו, פורסם באופן בלעדי בצומת השרון ביום שני שעבר, בכתבה על פיטוריו של עופר לוי.

כזכור, כץ כיהנה כסגניתו של פדלון בקדנציה הקודמת, עד אשר פרשה לאופוזיציה והתמודדה מולו בבחירות לראשות העיר אך נוצחה והחליטה, ביחד עם חברי סיעתה להוות אופוזיציה לפדלון ושימשה כיו"ר אופוזיציה. כעת, לאחר ארבע שנים של ביקורת גדולה משני הצדדים, הוחלט באופן מפתיע על חבירה לעבודה משותפת.

טלטלה פוליטית בהרצליה: משה פדלון פיטר את סגנו עופר לוי

לנוכח הצטרפותה של כץ לקואליציה של פדלון, ההערכה היא שהיא לא תתמודד מולו בבחירות המקומיות בעוד 11 חודשים, מה שצפוי להגדיל את סיכויו של פדלון להיבחר לקדנציה שלישית (כץ סירבה אמש להגיב להערכה זו). נכון לעתה, לא ברור עדיין האם השניים יחברו לרשימה משותפת בבחירות הבאות או שירוצו בשתי רשימות שונות, אבל עובדה אחת ידועה, אם פדלון ייבחר כץ תכהן כסגניתו גם בקדנציה השלישית שלו.

הצטרפותה של כץ וחברי סיעתה (יונתן יעקובוביץ' – אחד המבקרים הגדולים של פדלון המתנגד הראשי לפדלון, פזית בכר ודורון רבי) תגדיל את הקואליציה של פדלון שעומדת לפני השינוי על 12 חברי מועצה לעומת 9 חברי אופוזיציה. מנגד, עופר לוי, סגן ראש העירייה המפוטר ודרור בן עמי, שני חברי סיעת מרצ – התנועה הירוקה יעברו לאופוזיציה, כאשר לא ברור כיצד תנהג מספר 2 בסיעה, חברת המועצה דניאל איזנברג צדיקים.

השינויים והמינויים החדשים יאושרו בישיבת מועצה שלא מן המניין שתתקיים מחר (שלישי) ובה תידרש המועצה לאשר את הפסקת כהונתו של עופר לוי כסגן ראש העירייה ומינויה של מאיה כץ כסגניתו ומ"מ של פדלון. כץ תכהן כמ"מ במקומה של איה פרישקולניק שתמשיך לכהן כסגנית ראש העירייה ביחד עם עפרה בל, כך שבתפקידי שלושת סגני ראש העירייה יכהנו נשים.

משה פדלון, צילום עזרא לוי

משה פדלון, צילום עזרא לוי

כמו כן, יאושרו שינויים בעמדות מפתח בחברות עירוניות, בדירקטוריונים ובוועדות העירוניות. כך למשל, בחברה לפיתוח הרצליה תכהן עפרה בל כיו"ר במקום ראש העירייה עד לסוף ינואר ואז פדלון יחליף אותה בתפקיד. בחברה לפיתוח התיירות וחוף הים (המרינה) יכהן פדלון עד ה-22 בפברואר ואז התפקיד יעבור למאיה כץ. בעמותת בני הרצליה תחליף עפרה בל את עופר לוי בתפקיד יו"ר העמותה ויוחלפו חברי העמותה. תיק הספורט, בו החזיק לוי, יישאר עד הבחירות בידיו של פדלון. יריב פישר ימונה במקומה של כץ כיו"ר ועדת הביקורת.

בהודעה שהוציאה אמש העירייה נכתב: "במסגרת ההסכם, פדלון וכץ יגבשו ויובילו תכנית עירונית משותפת ליצירת מדיניות כלכלית חברתית להתמודדות עם יוקר המחייה. בין הסוגיות המרכזיות לגביהן הוחלט בהסכם, ניהול מאבקים משותפים בכל החלטה ממשלתית שתפגע בצביונה החילוני ליברלי של העיר הרצליה, המשך המאבק נגד הוותמ"ל בתכניות הבנייה תוך שימור שמורת אפולוניה (אקו פארק), מדיניות תכנון ובנייה המותאמת לתשתיות הקיימות ותתפתח בשלביות תוך שמירה על ראות ירוקות. יפעלו יחד למימוש התחייבויות הממשלה כלפי העירייה בים, היתר בהקמת הקירות האקוסטיים, מתחם תעש השרון. כמו כן, תוקם ועדה שתבחן את הפתרונות החלופיים לשוברי הגלים והטיפול במצוקים".

פדלון התייחס לשינוי בקואליציה שלו: "כניסתם של מאיה, יונתן, פזית ודורון היא צעד מקצועי מעולה ליציבות וקידום העיר הרצליה. קואליציה רחבה ומקצועית תאפשר לנו להמשיך ולהעניק לתושבי העיר הרצליה שירותים מיטביים ולפעול למען קידום עתיד משגשג לעיר".

מאיה כץ הוסיפה: "שינוי אמיתי קורה מבפנים, מתוך המערכת העירונית. זה לא סוד שבשנים האחרונות בתפקידנו כאופוזיציה היו לנו חילוקי דעות רבים במועצת העיר, אך תמיד באופן מקצועי, ענייני ומכבד בוועדות העירוניות השונות ובישיבות המועצה. בשבועות האחרונים, באווירה הציבורית הקשה שנוצרה במדינה, כשכולנו משוועים לאחדות ולייצוג של כלל חלקי העם, נענינו לבקשת ראש העירייה וקיימנו משא ומתן על ליבת הנושאים שהיו במחלוקת על מנת שנחזור להשפיע בעשייה הציבורית בעיר, יחד עם ראש העיר – מהקואליציה, תוך חיזוק והעצמת הערכים הליברליים והחופשיים. אנחנו מצטרפים עם תכניות עבודה סדורות, אנחנו פה למען תושבות ותושבי העיר הרצליה".

 

 

 

באופוזיציה תוקפים בחריפות את מהלך החבירה בין פדלון לכץ. מסיעת יש עתיד, בה חברים יריב פישר וגלילה יבין, נמסר: "משחק הכיסאות בהרצליה עובר את כל הקווים האדומים ופשוט עושה צחוק מהתושבים. בזמן שדרושה מנהיגות ערכית ויציבה מול הממשלה הקיצונית המסתמנת, הנהגת העיר הרצליה עסוקה בפוליטיקה קטנה, בחלוקת חלקי תפקידים ומציבה את האינטרס האישי שלהם לפני טובת הציבור. בבחירות הבאות נביא את השינוי".

יריב פישר צילום סיוון פרג

יריב פישר צילום סיוון פרג

חברת המועצה דנה אורן ינאי מסיעת "דרך חדשה", אמרה: "המהלך של ראש העירייה הוא חד וברור. מדובר במגמה פוליטית שמושפעת מהממשלה החדשה: הדרת ודריסת ערכים ומדיניות ליברלית ודמוקרטית בהרצליה. אנחנו נמשיך בכל הכוח להיות אופוזיציה לוחמת. כזו שלוחמת למען כל תושבי העיר, לוחמת למען שקיפות ומנהל תקין, לוחמת למען החופש והליברליות של התושבים. בכל מקום אני אמשיך להדליק את האור, במיוחד במקומות החשוכים".

חבר המועצה איל פביאן מסיעת "החופש לבחור" אמר: "התנועה העירונית "החופש לבחור" ו"יש עתיד בהרצליה" הן שתי הסיעות היחידות המהוות כיום אלטרנטיבה אמיתית להנהגת העיר ולהגנה על אופייה החופשי של העיר הרצליה וניהולה התקין. אנו שתי הסיעות היחידות אשר לאורך כל הקדנציה נותרנו באופוזיציה ולא התפתינו לשמש עלה תאנה לשלטונו של פדלון יחד עם המפלגות הדתיות/חרדיות בעיר. כזכור, כץ ופדלון ניהלו את העיר יחד בקדנציה הקודמת יחד עם שותפיהם לקואליציה הנוכחית וכולנו ראינו לאן צעדה העיר. מדובר כעת במהלך ציני לחלוטין של עסקנות עירונית נמוכה שבו כץ נכנסת לקואליציה של פדלון כדי לחלץ אותו מכישלון ערב הצבעה על תקציב העירייה ובשנת בחירות וזאת בתמורה לקבלת תפקיד לעצמה. בפרט כאשר קיימת במועצת העיר הרצליה חלופה אמיתית לרוב ליברלי אמיתי ואמין. אנו מתקרבים לסיומן של 10 שנים של שלטון פדלון בהרצליה. ותושבי הרצליה ראויים להנהגה חדשה, ליברלית, ערכית ואמינה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר