מגרש העפר בהרצליה הילס, צילום פרטי
מגרש העפר בהרצליה הילס, צילום פרטי

התושבים כועסים: שטח גדול הפך שוב לחניון בניגוד להבטחות העירייה

פעמיים פתחה העירייה מגרש עפר בהרצליה הילס לחניה וסגרה אותו בעקבות תלונות תושבים, אבל לפתע פתחה אותו שוב. התושבים מבהירים שהשטח מיועד למבני ציבור, דורשים שבינתיים יהיה במקום פארק שעשועים ולא מבינים מדוע אין תקציב

פורסם בתאריך: 27.12.22 08:50

תושבים במתחם "הרצליה הילס" בשכונת הרצליה ב', זועמים על החלטת העירייה לפתוח את מגרש העפר הגדול לחניה ללא תשלום עבור הציבור הרחב. מדובר על החניה הנמצאת בכניסה למתחם בצומת הרחובות אריק איינשטיין ויפה ירקוני, שהייתה סגורה זמן רב ונפתחה לחניה ב-15 בדצמבר.

מדובר בפרק נוסף במאבק בין התושבים לעירייה בנוגע לשטח זה. פרויקט "הרצליה הילס" אוכלס בשני שלבים. בתחילת שנת 2020 החליטה העירייה לפתוח את מגרש העפר ולאפשר שם חניה בחינם. לאחר שהתושבים התלוננו העירייה הסכימה לסגור את שטח העפר. לאחר כשנה, באמצע שנת 2021, העירייה פתחה שוב את מגרש העפר לחניה וגם הפעם, בעקבות תלונות, המגרש נסגר. לדברי התושבים הושג סיכום שהשטח המדובר יישאר סגור מאחר והוא מוגדר שטח חום, המיועד לבניית מבני ציבור ולא לחניון.

אחד התושבים המעורה בנושא אמר לצומת השרון כי העירייה הפרה את ההסכם עם הנציגות שלא לפתוח את מגרש העפר כחניה: "יש 600 מקומות חניה בבניין המשרדים הצמוד ועוד כ-50 חניות מתחת למתחם הספורט שלנו, כך שאין מחסור של מקומות חניה במתחם. מדובר בחניון תת קרקעי בתשלום סמלי, שזול יותר מהמחירים בתל אביב. בקשותינו שעד לבניית מבני ציבור יהיה בשטח זה מדשאה, פארק שעשועים לילדים, ספסלים וכדומה, נענו בתשובה של היעדר תקציב מתאים. לצערנו, לפני כשבועיים פתחה העירייה את מגרש העפר וזאת ללא שעדכנו אותנו בכך. מאז אנחנו התושבים סובלים סבל רב והעירייה מתעלמת מפניותינו. חניון במיקום הנוכחי במגרש העפר גורם לתנועה מוגברת יותר של רכבים לתוך הרחוב הקטן שלנו כי גם עובדים שהיו מגיעים בתחבורה ציבורית כעת מגיעים עם הרכב. זה גם מהווה סכנה לילדינו שהולכים ברגל ומביא לזיהום אוויר נרחב יותר כמו גם מטרד של רעש ולכלוך".

 

כזכור, לאחרונה פרסמנו על תלונות תושבים, שלא מתגוררים במתחם, על כך שלצידי רחוב אריק איינשטיין יש יחסית חניות רבות מידי המיועדות לפריקת סחורה בלבד, לאורך כל היום בין השעות 8:30 עד 18:30, דבר שמקטין את מקומות החניה של תושבים המגיעים לחנויות או למסעדות במתחם.

תגובת העירייה: "בהוראת משטרת ישראל ועל פי הנחיות יועץ תנועה, פתחה עיריית הרצליה את מגרש הכורכר לחנייה, על מנת להתמודד עם העומס התחבורתי והחניות הספורדיות במקום.
יש להדגיש כי החניה בניגוד להסדרים ברחוב תיאכף על ידי העירייה ומשטרת ישראל – במטרה לשמור על החוק והסדר במרחב הציבורי".

קיראו גם:

עשר שעות, 11 מקומות: בהרצליה הילס הגזימו עם השילוט של פריקת סחורה בלבד


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלעד

    טוב מאד שפתחו את מגרש החניה לציבור הרחב.
    יש ברחוב המון בתי עסק ללא חניה מספקת, מה שגורם לבלאגן תמידי ברחוב (גם אחרי שהפך לחד סטרי). בתי העסק לא נפתחו בלעדית לתושבי הילס אלא לכל האיזור.

  2. הרצלייני

    העיקר בית שם עולה 6 מליון אבל הבתים על אחת הצמתים הכי רועשות במדינה ואין שם יותר מידי מה לעשות עבור ילדים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר