שריפה בדירה בהרצליה, צילום כבאות והצלה
שריפה בדירה בהרצליה, רחוב י.ל. ברוך, צילום כבאות והצלה

השריפה השבוע בהרצליה, אכזבה גדולה של הדיירים: "ברגעי מצוקה קשה ציפינו שהעירייה תעמוד לצידנו"

דיירים בבניין ב-י.ל. ברוך, שדירותיהם זקוקות עתה לשיפוץ מתמשך, מביעים אכזבה קשה מיחס העירייה: "חוץ מהעובדת הסוציאלית אף אחד לא התעניין, לא דאגו לנו לציוד מינימלי, אלא רק סידרו לנו לישון בבית אבות"

פורסם בתאריך: 28.12.22 08:42

"עם כזאת עזרה מצד העירייה, חבל שהם בכלל הציעו את עזרתם", כך אומרת אחת הדיירות בבניין המשותף ברחוב י.ל.ברוך בהרצליה שפונתה מביתה בעקבות השריפה שהתרחשה בבניין בלילה שבין שבת לראשון.

כפי שפרסמנו בצומת השרון, סמוך לשעה 3:00 בלילה התעוררו הדיירים והבחינו לתדהמתם כי חדר המדרגות אפוף בעשן סמיך וזאת בעקבות שריפה שמקורה בארון החשמל בקומה הראשונה.

כוחות כיבוי שהגיעו למקום השתלטו על האש במהירות ופינו את הדיירים אל מחוץ לבנין. שישה מהם, כולל פעוטה בת שנתיים, נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים לאחר ששאפו עשן, אבל הם שוחררו כעבור מספר שעות. לוחמי האש חילצו מהבניין 12 לכודים.

אחת הדיירות מתארת את רגעי האימה: "אותנו העיר שכן בצעקות ומתוך בלבול של התעוררות משינה ניסינו לצאת לחדר המדרגות אבל נתקלנו בעשן סמיך שלא אפשר לנו לברוח מהבניין. כל הבית התמלא עשן ונצמדנו לחלונות בסלון עד שכוחות הכיבוי הגיעו וחילצו אותנו. צריך לציין שכוחות הכיבוי פעלו באופן מהיר ויעיל".

חמש המשפחות מהבניין מצאו את עצמם במצב שאף אחד לא מאחל לעצמו. אמנם הדירות עצמן לא עלו באש אבל הן מלאות בעשן ופיח וצריכות לעבור שיפוץ שיימשך, על פי ההערכה, לפחות כחודשיים, עד אשר יוכלו הדיירים לשוב לביתם. כמו כן, הבניין מנותק מחשמל בעקבות הקצר בארון החשמל.

ביון ראשון בבוקר, מספר שעות לאחר השריפה, ציינה העירייה כי שרותי הרווחה מסייעים לדיירים, אבל הדיירים טוענים כי מדובר בעזרה מינימלית ביותר, הרבה פחות ממה שמצופה מעירייה גדולה, חזקה ועשירה כמו עיריית הרצליה.

אחת הדיירות אמרה אתמול לצומת השרון: "כל מה שהעירייה נתנה לנו זה אפשרות לישון בבית אבות. בלילה הראשון בבית אבות מסוים ובלילה השני בבית אבות אחר. זה הפתרון שלכם לאנשים שחוו טראומה ענקית, נמצאים במצב נפשי לא טוב ולא יכולים לחזור לביתם? ציפינו שיתנו לנו מלונית. אין לנו ציפייה לקבל מלון פאר על חשבון העירייה, אבל מקום שבו נוכל לשהות באופן נורמלי בכל התקופה הקשה שעוד מצפה לנו".

 

 

התושבת מבטאת את אכזבת הדיירים מהתנהלות העירייה: "חוץ מהעובדת סוציאלית שסידרה לנו לינה בבית אבות, אף אחד מהעירייה לא פנה אלינו ולא התעניין האם אנחנו זקוקים לעזרה כלשהי. אנחנו משלמים מיסים כל החיים ומצפים שברגע של מצוקה קשה העירייה תעמוד לצידנו. לא שאלו אותנו אם אנחנו זקוקים לציוד מסוים, לא קיבלנו שום ציוד מינימלי. אנחנו ממש מאוכזבים מהטיפול של העירייה כי אני זוכרת מקרים במקומות אחרים שהעיריות התנהגו בצורה אחרת. אנחנו לא אנשים מסכנים, אבל בכל זאת עברנו אירוע קשה אז למה לא מתעניינים מה אנחנו זקוקים וצריכים? אנחנו אוהבים את העיר, גידלנו את הילדים בעיר הזאת וגאים בה אבל ככה לא מתנהגים. זאת לא התנהלות ראויה לעירייה חזקה, עשירה כמו הרצליה".

בנוסף, מצפים הדיירים כי העירייה תשמור על הבניין הנטוש. "אנחנו פוחדים על הבית שלנו כי הוא כרגע נטוש ואין בו איש. אנחנו בהחלט מצפים מהעירייה לעזרה גם בנושא הזה".

תגובת העירייה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר