חניון עפר בהרצליה הילס, צילום שרון יונתן
חניון עפר בהרצליה הילס, צילום שרון יונתן

בית המשפט הורה לסגור את חניון העפר בהרצליה הילס. טענות תושבים לחוסר רגישות מצד העירייה

תושבים מתלוננים על כך שהעירייה שלחה לנציגותם מכתב ביום הזיכרון בו הוא הודיעה כי תפעל לפתיחת החניון ונתנה להם ימים בודדים בלבד להגיב. העירייה: בהחלטה נקבעו לוחות זמנים קצרים

פורסם בתאריך: 30.4.23 15:45

ניצחון משפטי לתושבי "הרצליה הילס" בשכונת הרצליה ב': בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק כי על עיריית הרצליה לסגור את חניון העפר עד יום רביעי הקרוב, ה- 3 במאי.

כזכור, כפי שפורסם בצומת השרון, באמצע חודש דצמבר, פתחה העירייה את חניון העפר לחנייה ללא תשלום לציבור הרחב וזאת למרות זעם התושבים במתחם "הרצליה הילס" בשכונת הרצליה ב'. מדובר על החניון הגדול הנמצא בכניסה למתחם בצומת הרחובות אריק איינשטיין ויפה ירקוני, שהיה סגור זמן רב ונפתח לחניה לקהל הרחב ב-15 בדצמבר. התושבים לא ויתרו והגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי כנגד החלטה זו.

בדיון שהתקיים בעתירת התושבים בבית המשפט המחוזי בת"א, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, ביום שלישי האחרון, פסק השופט קובי ורדי כי מדובר בעתירה שבה התבקש להורות לעירייה לסגור לאלתר את חניון הציבורי המופעל במגרש וזאת מכיוון שמדובר בחניון פיראטי לא חוקי ובלתי מוסדר. העיריה טענה כי ההחלטה התקבלה כדין.

השופט ורדי פסק בהחלטתו: "אני קובע כי החניון ייסגר עד ליום 3.5.2023, אלא אם כן תתקבל החלטה אחרת כדין על ידי העירייה המאפשרת את פתיחת וקיום החניון במגרש, כאשר כמובן שבמידה ותתקבל החלטה כזו, העותרים יהיו רשאים לתקוף אותה בערכאות המשפטיות המתאימות. העירייה גם כפי שהצהירה תשתף את העותרים ותשמע אותם טרם קבלת ההחלטה". בנוסף, חייב השופט ורדי את העירייה בהוצאות משפט בסך 25 אלף שקלים.

למרות פסיקת בית המשפט, למחרת ההחלטה, ביום רביעי האחרון, נשלח מכתב מעו"ד גיא ממן, המייצג את העירייה, לעורכי הדין המייצגים את התושבים ובו נכתב: "העירייה בוחנת לפעול לאישור שימוש זמני במגרש שבבעלותה שנמצא ברחוב משה דיין – אריק איינשטיין (מגרש החניה – ש.י.) וזאת לרבות מכוח חוק הרשויות המקומיות". עו"ד ממן ציין כי עורכי הדין של התושבים רשאים להעביר את התייחסותם עד לתאריך 1 במאי בשעה 17:00.

 

 

 

בקרב התושבים קיים זעם גדול על תגובת העירייה, במיוחד על כך שנשלחה ביום הזיכרון לחללי צה"ל. עו"ד לירון בן מנחם, יו"ר נציגות הרצליה הילס, מסר בתגובה: "עיריית הרצליה צריכה להתבייש בעצמה. עוד לא יבשה הדיו מפסק הדין שקבע כי היא פעלה בניגוד לחוק, ולמחרת פסק הדין, ביום הזיכרון לחללי צה"ל, בוחרת העירייה לשלוח לנציגות הדיירים מכתב ובו היא מודיעה כי בכוונתה לפעול להוצאת צו להפעלת חניון וכי היא "מאפשרת" לנציגות להגיב תוך יומיים בלבד. כולי תקווה כי עיריית הרצליה תתנצל על חוסר רגישותה במועד שליחת המכתב, כמו גם תפעל בהתאם לפסק הדין ותסגור את מגרש החניה הפיראטי".

מהעירייה נמסר: "החניון במתחם הרצליה הילס נפתח על מנת לסייע בפתרון בעיות חניה ותחבורה שקיימות באזור, זאת לרווחת תושבי האזור, אורחיו ולעובדים בו. פתיחת החניון נעשתה בתיאום עם משטרת ישראל ובתמיכתה ולאחר שהתושבים נשמעו מספר פעמים. בהתאם להחלטת בית המשפט, העירייה תפעל להסדרת החניה במקום,
ולאור לוחות הזמנים הקצרים שנקבעו בהחלטה – לבקשת העותרים – נאלצה העירייה לפנות אליהם מיידית לקבלת עמדתם בנושא, בטרם קבלת החלטה חדשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אודי

    החנויות ברח' איינשטיין לא מיועדות רק לתושבי הילס ולכן טוב מאד שפותחים את מגרש הכורכר, אחרת יש בלאגן גדול ברחוב כשאחד עולה על השני.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר