כביש החוף. מתי יוקם קיר אקוסטי? צילום שרון יונתן
כביש החוף. מתי יוקם קיר אקוסטי? צילום שרון יונתן

מכתב התראה ממשה פדלון לשרה מירי רגב: הקימו קיר אקוסטי

העירייה מאיימת בנקיטת הליכים משפטיים נגד משרד התחבורה אם לא יוקם קיר אקוסטי לאורך כביש מספר 2 ממחלף הסירה ועד מחלף רבין

פורסם בתאריך: 14.6.23 08:07

ראש העירייה נרתם לטובת התושבים: ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, שלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים לשרת התחבורה, מירי רגב, ולמ"מ מנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, בדרישה להקמת קירות אקוסטיים לאורך כביש 2 ממחלף הסירה ועד למחלף רבין.

כזכור, לאחרונה הגישו עשרה תושבים מהרצליה פיתוח ומהרצליה ב' תביעה לבית המשפט השלום בהרצליה בקשר לדרישה להקמת קירות אקוסטיים על מנת להפחית את מפגעי הרעש מכביש החוף הסואן. בנוסף, יצאו התושבים למספר הפגנות בנושא.

במכתב, שנשלח באמצעות משרד עו"ד הררי טוויסטר ושות', צוין כי עיריית הרצליה דורשת כבר מספר שנים את ביצוע השלמות מיגון אקוסטי במקטע זה, כדי לתת מזור לתושבי האזור מפני מפגעי הרעש. במכתב טוענת העירייה כי לאורך השנים התקיימו פגישות רבות מצד נציגי העירייה ובראשם ראש העירייה, עם הגורמים הרלבנטיים, והבכירים ביותר, במשרד התחבורה ובנתיבי ישראל, במסגרתן הובטח באופן חד וברור כי מיגונים אקוסטיים אלו יושלמו בד בבד עם הסכמת העירייה לקידום נת"צ בכביש זה, אך חרף הסכמת העירייה, לא נעשה דבר, ונראה כי אין כוונה לעמוד בהבטחות.

עוד טוענת העירייה כי ביסוד דרישותיה והבטחות המדינה, עומד צורך אקוטי ומפגע חמור ביותר, לו חשופים תושבים בנכסים גובלים הכביש החוף, אשר מלינים באופן קבוע לגבי סבל קשה ממטרדי רעש חמורים, שאין מחלוקת לגביהם, ואשר לא הוכחשו על ידי משרד התחבורה או ע"י נתיבי ישראל (נת"י), שהולכים ומתעצמים על יסוד העובדה כי היקפי התנועה בכביש, והרעש הנובע מהם כפי שנמדד גם בעבר, התעצמו משמעותית ברבות השנים.

עוד צוין במכתב כי בחינה נוספת שערכה העירייה לאחרונה, באמצעות מומחה לדבר, שביצע מדידות רעש עדכניות (מחודש מאי 2023) לבקשת היחידה הסביבתית בעירייה, העלו ממצאים מטרידים ביותר ולפיהם מפלסי הרעש המדודים בסמוך לבתי המגורים גבוהים מאוד, ומגיעים עד לכדי 78.9 דציבלים, מפלסי רעש המהווים מפגע חמור ביותר ודורשים טיפול אקוסטי, בהתאם למדיניות המשרד להגנת הסביבה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


העירייה טוענת כי המיגון האקוסטי לפי תכנית הר/1875א' הוגבל לתחום אותה תכנית, כ-300 מ' בלבד מהמחלף, באופן שהותיר נכסים גובלים רבים לאור הכביש חשופים למפגעי הרעש. "לא זו בלבד שהתכנית הציגה פתרון חלקי, ולא לאורך קטע הכביש כולו, אלא שעיקר המיגונים האקוסטיים מכוחה של התכנית – לא בוצעו משך כל השנים, חרף דרישות רבות מספור מצד העירייה", נכתב במכתב ועוד: "כידוע בכוונתכם, באמצעות נת"י, לצאת בימים אלה לביצוע המיגון האקוסטי מכוח תכנית הר/1875א', אותו היה מקום לבצע עוד לפני כ-26 שנים, אלא שהתמורות שחלו לאורך השנים – הן בהיקפי התנועה, הן בפונקציונליות של הדרך, לרבות תוספת נתיבי תנועה ציבוריים, וכמובן במפלסי הרעש המדודים והגבוהים ביותר שנמדדו אך לאחרונה לצד ההבטחות והסיכומים לפתור מפגע חמור זה מחייבים להידרש לכלל קטע הכביש הרלבנטי וליתן לו פתרונות עדכניים וכוללים, שכן אין ביישום הפתרון החלקי והוותיק, שאמור היה להתבצע לפני כ-26 שנה כאמור, כדי לתאום את מציאות החיים העכשווית ומפלסי הרעש הנוכחיים, המחייבים הקמת קירות אקוסטיים בפריסה נרחבת".

עוד צוין במכתבו של פדלון: "העירייה תבקש להבהיר כי היא עומדת על דרישתה להקמת מיגון אקוסטי לכל אורך הדרך ממחלף הסירה ועד למחלף רבין, וזאת כדי ליתן מזור לתושבים. העירייה שבה ודורשת כי משרד התחבורה, באמצעות נת"י, ימלא אחר ההבטחות והסיכומים וירחיב את גבולות הקירות האקוסטיים משני צידי הכביש, כך שבנייתם תחל מצומת הסירה ועד לצומת כפר שמריהו".

התושבים הודו לפדלון: "התושבים מודים לראש העירייה על הצטרפותו למאבק, ומבקשים לפעול יחד למול משרד התחבורה על מנת שהשרה תאשר את הקמת קיר אקוסטי מלא כפי שקיים לאורך הכביש באזורים רבים. התושבים ימשיכו לפעול בכל האפיקים עד שהנושא ייפתר".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "סוגיית הקירות האקוסטיים נמצאת בימים אלה בהליך משפטי ותיענה במסגרת העתירה בבית המשפט, כמקובל".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר