מתחם גני הילדים ברחוב עמוס עוז. אין מעבר חציה מול הגנים. צילום שרון יונתן
מתחם גני הילדים ברחוב עמוס עוז. אין מעבר חציה מול הגנים. צילום שרון יונתן

תושבים בגליל ים מתריעים על סכנה ושואלים: איפה מעברי החצייה?

מול מגרשי הספורט, מול אשכול גנים גדול ועוד: תושבים בגליל ים מתריעים: "אין מספיק מעברי חציה בשכונה, בסוף יקרה חלילה אסון". העירייה: "התכנון נעשה באמצעות יועצים ומומחי תחבורה ובטיחות בדרכים"

פורסם בתאריך: 26.6.23 08:37

תושבי שכונת גליל ים ממשיכים להתריע על בעיות תחבורתיות ברחבי השכונה: לאחר שלפני כשבועיים פרסמנו ב"צומת השרון" על טענות תושבים החוששים מקטסטרופה תחבורתית בשל כביש הגישה העתידי לפרויקט קרית שחקים, מתברר שיש לתושבים טענות על דברים עכשוויים שלדבריהם מסכנים אותם ואת ילדיהם, כדוגמת מחסור במעברי חציה ברחבי השכונה ובעיקר בקרבת מוסדות חינוך ומגרשי ספורט.

התושבים טוענים כי למרות הפארק הנפלא ושבילי האופניים הסובבים אותו, בכל הקשור להתנהלות הולכי הרגל המצב אינו טוב. תושבים רבים פנו לעירייה ודרשו סימון מעברי חציה נוספים בשכונה על מנת להקל על ההליכה בה. לטענתם, בין שלל הגינות ומוסדות החינוך, אין באמת רחובות עירוניים נעימים להליכה ומעברים נוחים, אלא כבישים רחבי ידיים המזמינים נהיגה במהירות גבוהה המסכנת את הולכי הרגל. עוד הם טוענים כי המרחק בין מעברי החציה בשכונה היום אינו סביר ויכול להגיע למאות מטרים אחד מהשני.

רחוב עובדיה יוסף. מרחק גדול בין מעברי החציה. צילום שרון יונתן

רחוב עובדיה יוסף. מרחק גדול בין מעברי החציה. צילום שרון יונתן

תושב המעורה בנושא אמר השבוע: "אחד המקומות הבולטים בהם נדרש מעבר שכזה הוא מול מגרשי הספורט והשביל המוביל ליציאה הרגלית מהשכונה בואכה תחנת הרכבת. מאות הולכי רגל חוצים שם כיום, ללא מעבר חציה. תושבים בדרכם לרכבת או לעבודה, ילדים ובני נוער למגרשי הספורט ולכן הצורך ברור. כדי לחצות כביש ברוחב של 30 מטרים נדרש ללכת לאחד מקצות הרחוב, מרחק של 200 מ' בערך ואז לחזור בחזרה. בפועל, חוצים במקום ללא מעבר חציה והסכנה ברורה. המצב היום אינו סביר, הסכנה הנשקפת, תושבים רבים פנו ודרשו. האם המעבר יסומן רק אחרי שיקרה במקום אסון, חס וחלילה?".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


לדבריו, דוגמאות נוספות הן מול מתחמי הגנים בשכונה: "ברחוב עמוס עוז ישנו אשכול גנים גדול, מולו בנייני מגורים, אך אין מעבר חציה מול או בסמוך אלא רק בקצה הרחוב. מרחק של 20-30 מטרים הליכה הופך בפועל ל- 260 מטרים עד למעבר החציה. מרחק סביר לאנשים מבוגרים, אך לא נוח לילדים בגיל גן. המצב דומה גם באשכול הגנים ברחוב נתן אלבז. מעברי החציה הקיימים מחייבים הליכה מיותרת למעברי החציה בקצה הרחוב, דבר המאריך רבות את הדרך שלא לצורך. התושבים, מתוך הצורך וההתנהלות היומיומית בשכונה, מבינים מה נכון ומתאים לאופי החיים שלהם. העירייה צריכה לברך על הגישה ועל המעורבות ולא לנסות להתחמק או אף לסכל את המאמצים האלו".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "תכנון מעברי החציה בשכונה נעשה באמצעות יועצים ומומחי תחבורה ובטיחות בדרכים. בכל מקום בו התנאים מאפשרים זאת – מסמנת העירייה מעבר. יחד עם זאת, חשוב להבין שאנו נמנעים מסימון מעברים באמצע דרך (שלא בצומת) בשל התניות בטיחותם של הולכי הרגל ומתוך הבנה שמדובר בקהל שרובו ילדים".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. א

    שיבואו לראות כמה ילדים ומבוגרים חוצים שם כל יום ללא מעבר חציה , כאשר המכוניות טסות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר