חוף הים בהרצליה צילום העירייה
חוף הים בהרצליה צילום העירייה

"הפיצוץ הוא קריאת השכמה". עצומת תושבים נגד בניית 7 שוברי גלים מול חופי הרצליה

"השבוע הזה הוא קריטי לעתיד חופי הים, התושבים והסביבה של הרצליה", אומר חבר המועצה איל פביאן, "אין מה לדון ולקדם שוברי גלים ובנייה עד שלא מסיימים לטהר את הקרקעות באפולוניה ומי הים בסביבתה"

פורסם בתאריך: 27.6.23 09:13

המאבק לעצירה התכנית להקמת שוברי גלים בהרצליה: השבוע עלתה לרשת עצומה הקוראת לוועדה המקומית הרצליה להגיש ערר מיידי על תכנית הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב בנושא הקמת שוברי גלים בחופי הרצליה.

בעצומה נכתב: "אנו החתומים מטה, תושבי הרצליה וחובבי ים, טבע וסביבה קוראים בזאת מיידית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה-כפר-שמריהו לפנות בבקשת ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה ולערער באופן המקצועי והנחוש ביותר על החלטות מיום 29 למאי של ועדת משנה ב' להתנגדויות של ועדה מחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב. הערר חייב להיות מוגש בזמן ובאופן המקצועי ביותר שניתן על מנת למנוע את מתן התוקף אשר ניתן לפתרון שוברי הגלים, הכולל 7 שוברי גלים חדשים בחופי הרצליה".

בעצומה, שעליה חתמו כבר 550 תושבים, נכתב עוד: "הערר מחויב באותו אופן גם בשל העובדה כי נדחתה ההתנגדות של הוועדה המקומית הרצליה-כפר-שמריהו אשר דרשה כי טרם הגשת הבקשה להיתר להקמת שוברי הגלים יהיה בסמכות מהנדסת הועדה המקומית ועל פי שיקול דעתה לבחון חלופה של הזנת חול או טכנולוגיות חדשות, שיש בהן על פני הדברים לתת מענה מספק להגנות על המצוק והרחבת חופי הים. כמו כן נדחתה ההתנגדות של הוועדה המקומית הרצליה-כפר- שמריהו כי יש לקבוע תנאי להיתר בניית שוברי הגלים מחוף השרון וצפונה וטיפול בכתם הצהוב לרבות המקור שלו במתחם תעש נוף ים".

חבר המועצה איל פביאן מסביר מדוע שוברי הגלים עלולים להוות סכנה: "הפיצוץ שהתחולל בסוף השבוע בנוף ים הוא קריאת השכמה ופעמון אזעקה חזק מאוד לוועדה המחוזית תל-אביב ולראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אשר מקדמים את שוברי הגלים הללו בשנים האחרונות בעקביות. אותם חומרים אשר גרמו לפיצוץ באפולוניה, וחומרים דומים להם נמצאים בקרקע באזור זה ומחלחלים דרכה למי הים. הזיהום הכימי של החומרים המסוכנים הללו, מופיע במי הים שלנו בתור "כתם צהוב" ידוע וגדול וגם בתור "כתם לבן", אשר נעים עם מי הים לחופי הרחצה שלנו דרומה לעיתים רבות, וחוזרים כיום צפונה בשל הים הפתוח. כאשר יוקמו שוברי הגלים ומתוכן אחד שיהיה ניצב לקו החוף בסידנא עלי, קיימת סכנה כי הכתמים הללו במים הים ינועו דרומה לחופי הרחצה ושוברי הגלים ישאירו אותם שם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


פביאן מסביר מדוע על הוועדה המקומית להגיש ערר באופן מיידי: "עד סוף השבוע יהיה על הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שלנו להגיש בקשה לערר על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב, אשר דחתה את כל ההתנגדויות של הרצליה ולמעשה נתנה "אור ירוק" להקמת 7 שוברי גלים בחופי הרצליה, עד לחוף סידנא-עלי. אחד התנאים שהרצליה דרשה בהתנגדות שלה מהוועדה המחוזית ת"א היה שלא יינתן היתר לבניית שוברי הגלים מחוף השרון צפונה עד אשר לא יטופל בהצלחה ובאופן מלא אותו כתם צהוב המופיע לעיתים במי הים ומקורו בשטח מפעל תעש הנטוש בנוף ים. הוועדה המחוזית לא קיבלה סעיף זה בהתנגדות של הרצליה וכך יצרה מצב שניתן יהיה לתת היתר בנייה לשוברי הגלים גם אם הכתם הצהוב של הזיהום עדיין במי הים ולא טוהר סופית. אנו חייבים לערער על החלטה זו של המחוזית עוד השבוע, אחרת היא תהפוך לעובדה מוגמרת".

בעיריית הרצליה לא השיבו האם בכוונת הוועדה המקומית להגיש ערר. מהעירייה נמסר: "מדובר בהחלטה של מדינת ישראל. מהשוואת צילומי חופי הים של הרצליה כיום לאלו של המאה הקודמת, נראית בבירור נסיגה מתמשכת של החול בחופים וקרבה מסוכנת של הים למצוקים – היוצרת סכנת התמוטטות. הפתרון המוכח, המאפשר שמירה על קו חוף רחב ויציב לטווח זמן ארוך, הוא הקמת שוברי גלים. יחד עם זאת, בכוונת העירייה להשאיר גם רצועת חוף ללא שוברים, בכדי לאפשר פעילות גלישה וספורט ימי".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר