המכתש שנוצר מהפיצוץ (צילום אביגד לוי) ומשה פדלון (צילום עזרא לוי)
המכתש שנוצר מהפיצוץ (צילום אביגד לוי) ומשה פדלון (צילום עזרא לוי)

פדלון לנתניהו: "צריך לטפל בפצצה המתקתקת בהרצליה, 400 מטר משם גרים אנשים"

מספר ימים אחרי הפיצוץ בתעש נוף ים, פנה ראש העירייה אל ראש הממשלה והסביר: "על הבונקר שהתפוצץ נאמר שהוא ללא חומרי נפץ, בזירה קיימים עוד מספר בונקרים שאיננו יודעים את מצבם"

פורסם בתאריך: 28.6.23 08:27

הפיצוץ והאזהרה: ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו והתריע מפני אירוע רב נפגעים באזור מתחם תעש נוף ים לשעבר. הפנייה של פדלון לנתניהו באה כמובן בעקבות הפיצוץ בשטח מתחם תעש נוף ים לשעבר שהחריד ביום חמישי האחרון בערב את אזור השרון וגוש דן. הפיצוץ נגרם כתוצאה מחומרי נפץ במשקל 3 טון שהתפוצצו בבונקר תת קרקעי וגרם למכתש בקוטר 20 מטר ובעומק של 10 מטרים. המזל הגדול הוא שהאירוע החריג הסתיים ללא נפגעים.

פדלון בפנייתו לנתניהו: "מהמידע שיש בידי עיריית הרצליה במקום האירוע ישנם מספר בונקרים. על הבונקר שהתפוצץ נאמר שהוא "מזוכה" ללא חומרי נפץ ע"י משרד הביטחון/תעשיה צבאית, כלומר, הדיווח בדיעבד לא היה אמין. בזירה קיימים עוד מספר בונקרים שאיננו יודעים האם הם "מזוכים" או מלאי חומר נפץ, במשקל כולל של עשרות טונות. החשש שלי שחלילה וחס בעתיד הקרוב נופתע מחדש בעוצמה גדולה יותר וקטלנית יותר".

פדלון מוסיף: "בחודשים האחרונים פניתי למספר גופים במשרדי הממשלה: רשות מקרקעי ישראל, משרד הביטחון, התעשייה הצבאית והמשרד להגנת הסביבה. כל גוף מתנער ומגלגל את האחריות על משרד ממשלתי אחר. יש להגדיר איזה משרד ממשלתי צריך לקחת אחריות. כמו כן, יש צורך בהול לגדר את המתחם באופן הרמטי".

פדלון ביקש מנתניהו להתייחס לנושא בראש סדר העדיפות: "אני פונה אליך בבקשה דחופה, בדבר קבלת החלטה בעניין "הפצצה המתקתקת". מדובר בחיי אוכלוסייה גדולה, שגרה כ-400 מטר מזירת האירוע. אבקש ממך לזמן דיון חירום בעניין בהשתתפות משרדי הממשלה הנוגעים בדבר. יובהר כי יש לפעול ללא שיהוי כדי למנוע פגיעה מיידית בחיי אדם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר