עיריית הרצליה ורחבת שער העיר, צילום דוברות העירייה
עיריית הרצליה ורחבת שער העיר, צילום דוברות העירייה

ישיבת המועצה נדחתה בגלל יום השיבוש הלאומי. צדיקוב: "נותנים לגיטימציה למחאות"

שבעה חברי אופוזיציה ביקשו לדחות את ישיבת המועצה שנועדה להערב, העירייה נענתה ודחתה את הישיבה בשבוע. ירון עולמי: "מי שרוצה לשרוף צמיגים ברחובות הרצליה ולחסום את איילון שיעשה את זה על חשבון זמנו"

פורסם בתאריך: 11.7.23 17:39

האופוזיציה ביקשה, ישיבת המועצה נדחתה: ישיבת מועצת העיר של הרצליה, שהייתה מתוכננת להתקיים הערב (שלישי) נדחתה בשבוע. את הבקשה הגישו שבעת חברי האופוזיציה שפנו אתמול (שני) לראש העירייה, משה פדלון, בבקשה לדחות את ישיבת מועצת העיר בשל ההתנגשות עם אירועי המחאה המתוכננים באותו זמן. בנוסף, ביקשו חברי האופוזיציה לאפשר לעובדי עירייה שמעוניינים להשתתף במחאה להיעדר היום מעבודתם בעירייה.

הבוקר כידוע נחסם צומת הסירה במחנה אוהלים שהקימו המפגינים נגד המהפכה המשפטית. את הפנייה העבירו שבעת חברי האופוזיציה: יריב פישר, גלילה יבין, דנה אורן ינאי, אייל פביאן, עופר לוי, דרור בן עמי, ואורן אוריאלי. בפנייה לפדלון נכתב: "היום (שני – ש.י.) תעלה לקריאה ראשונה הצעת החוק המבקשת לבטל את עילת הסבירות, חקיקה שתביא לנטרול שומרי הסף, להכשרת שחיתות שלטונית ולפגיעה באיזונים ובבלמים הקריטיים לקיומה של הדמוקרטיה הישראלית. מיד לאחר מכן צפויה ועדת החוקה להכין את החוק לקריאה השנייה והשלישית. הציבור הדמוקרטי בישראל מתארגן למחאה חסרת תקדים נגד החקיקה הדורסנית שתתקיים במהלך יום שלישי הקרוב. לאור האירועים הדרמטיים אנו מבקשים לדחות את מועד ישיבת המועצה המתוכננת וכן לאפשר לעובדי עירייה המעוניינים להשתתף במחאה להעדר ביום שלישי מהעבודה. לאישורך נודה".

יריב פישר, יו"ר האופוזיציה, הוסיף: "אנחנו נמצאים בימים קריטיים לעתיד מדינת ישראל, כמדינה חופשית ודמוקרטית, הנוכחות של כל אחד מאיתנו במחאה של כל תושב ועובד עירייה קריטית לבלימת ההפיכה וקריסת הדמוקרטיה".

מספר שעות לאחר הגשת בקשת חברי האופוזיציה הודיעה העירייה: "בעקבות בקשת 1/3 מחברי מועצת העיר הרצליה לדחות את ישיבת המועצה שנועדה להתקיים ביום שלישי, 11.7, נדחתה הישיבה בשבוע, ליום 18.7, על פי חוק". יחד עם זאת, לא קיבלנו תשובה לגבי חלקה השני של בקשת האופוזיציה לגבי מתן אפשרות לעובדי עירייה להיעדר היום מהעבודה כדי לצאת למחאה.

בקואליציה העירונית הובעה ביקורת על החלטת ראש העירייה להיענות לחברי האופוזיציה. חבר המועצה ירון עולמי כתב אתמול לכל חברי המועצה: "אם יורשה לי לשאול, ומה יקרה אם אותו ציבור שלא יודע לקבל הכרעות דמוקרטיות או להשלים עם תוצאות הבחירות, יחליט גם ביום שלישי הבא לשבש ולהפר חוק, לחסום כבישים, לפעול באלימות ולזרוע הרס ברחבי המדינה – גם אז נדחה את ישיבת מועצת העיר בהרצליה? עם כל הכבוד, מי שרוצה לשרוף צמיגים ברחובות הרצליה ולחסום את איילון שיעשה את זה על חשבון זמנו החופשי. אין סיבה לדחות ישיבת מועצה שנקבעה למחר (שלישי – ש.י.). ע"פ חוק חייבים להיענות לדרישה כזו רק אם הוגשה בכתב 5 ימים לפני הישיבה. אבקש לכבד את זמנם של חברי המועצה ולקיים את הישיבה כסדרה ובמועדה. מי שירצה להגיע, יגיע, ומי שלא, גם זו זכותו".

חבר המועצה אלעד צדיקוב אמר: "קבלת המחאות, כאצטלה רלוונטית לדחיית ישיבת מועצת עיר, כמוה כתמיכה בלגיטימציית המחאות לשיבוש הליכי שלטון וסדר יום ציבורי. אין קשר ורלוונטיות. הרוצה למחות ימחה. ישיבות המועצה ותהליכי העבודה צריכים להמשיך ולהתקיים על פי תכנון. מה עוד שהבקשה לדחייה, לא נעשתה במועדה הקבוע בחוק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר