השריפה במתחם תעש נוף ים. צילום: Christine Campbell
השריפה במתחם תעש נוף ים. צילום: Christine Campbell

כחודש לאחר הפיצוץ הגדול: שוב שריפה במתחם תעש נוף ים

שריפה שפרצה הבוקר (שישי) במתחם גרמה לעשן רב שהתפשט לכיוון מזרח וגרם במשך מספר שעות לריחות חריפים בשכונות הצפוניות של הרצליה. בעירייה טוענים שלשריפה קדם פיצוץ. בכיבוי אש אומרים כי אין אינדיקציה לפיצוץ וכי נסיבות השריפה ייחקרו

פורסם בתאריך: 28.7.23 14:26

מתחם תעש נוף ים חוזר לכותרות: חודש ושישה ימים בלבד לאחר הפיצוץ שהרעיד את אזור השרון וגוש דן, שוב אירוע מסוכן במתחם תעש נוף ים מצפון להרצליה.

הבוקר (שישי), בשעה 08:15 לערך, פרצה שריפה שגרמה לעשן רב שהתפשט לכיוון מזרח וגרם במשך מספר שעות לריחות חריפים בשכונות הצפוניות של הרצליה. בעיריית הרצליה טוענים כי מדובר בפיצוץ שגרם לשריפה, אבל בכבאות והצלה מחוז דן טוענים כי אין אינדיקציה לכך שאירע פיצוץ בשטח שגרם לשריפה.

למקום הגיעו צוותי כיבוי רבים ובשלב מסוים אף הופעלו מטוסים לכיבוי השריפה. מדוברות כבאות והצלה מחוז דן נמסר: "סמוך לשעה 08:15 התקבלו דיווחים רבים במוקד 102 אודות עשן סמיך העולה ונצפה למרחק מאזור נוף ים בהרצליה, האזור בו שכן מפעל תעש הישן. למקום הוזעקו צוותי כיבוי רבים וכן צוות ניטור חומרים מסוכנים של יחידת החומ"ס המחוזית. לוחמי האש תחמו את שטח השריפה ופעלו לכיבוי מוקדים סופי. מחשש לפגיעה בלוחמי האש, בעקבות שטח העבודה המכיל נפלים, הוזעקו למקום מטוסי כיבוי אשר מטילים מים מן האוויר לכיבוי השריפה. אין חשש להמשך התפתחות השריפה. כמו כן בדיקת יחידת הניטור לחומרים מסוכנים לא העלתה תוצאות ואין חשש לדליפת חומרים מסוכנים במקום".

כאמור, בניגוד לעירייה, שהודיעה באופן נחרץ כי מדובר בפיצוץ, בכבאות הביעו הסתייגות מסוימת: "מבדיקה אווירית באמצעות רחפן כיבוי ומבדיקת חבלני המשטרה לא עולה חשד כי אירע פיצוץ במקום ונסיבות פרוץ השריפה ייחקרו בהמשך. ישנם מספר דיווחים סותרים על כך שנשמע פיצוץ ברגעים שלפני פרוץ השריפה. כפי שצוין, מבדיקה אווירית לא נראו כעת ממצאים המעידים על פיצוץ במקום האירוע ונסיבות השריפה ייחקרו בהמשך".

 

 

בעירייה ציינו היום, כי בשבוע שעבר התקיים דיון בין משרדי הממשלה בעקבות מכתב בהול ששלחה עיריית הרצליה, שבו דרשה מהמדינה לקחת אחריות על השטח כדי למנוע אסון. העירייה קוראת לפעול מיידית לגדר את המקום, לאבטח, להקים קיר הדף ולהתחיל לטהר את הקרקע. גם לאחר הדיון – המדינה לא קיבלה שום החלטה.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, קיים בצהריים מסיבת עיתונאים בסמוך למתחם תעש ואמר, כי הוא קורא למדינה להתעורר מאחר שמדובר בפצצה מתקתקת שעלולה להביא לאסון גדול. פדלון: "פנינו עשרות פעמים לכל הגורמים הרלוונטיים במדינה שיטפלו בנושא, ועד הפיצוץ הקודם, שאירע בחודש שעבר, לא קיבלנו תשובות מאף גורם. מה עוד צריך לקרות כדי שהמדינה תתעורר? לפני כשנתיים בית המשפט קיבל את העתירה שהגשנו לפיה יש לאסור בנייה באזור. היום אנחנו יכולים לומר בוודאות שבזכות המאבק שלנו ובזכות החלטת בית המשפט, מנענו אסון גדול".

אתמול (חמישי) פרסמנו ב"צומת השרון", כי עמותת "אדם טבע ודין" פנתה לאחרונה לרשות מקרקעי ישראל בדרישה לגדר את המתחם באופן כזה שימנע כניסת כלי רכב ואנשים.

בעקבות האירוע הבוקר מסרו בעמותה: "בעקבות הפיצוץ הנוסף הבוקר בתעש נוף ים ולאחר שהוצאנו רק השבוע דרישה לרמ"י לגדר את השטח, אנחנו שוקלים עתירה לבג"ץ נגד כל הנוגעים בדבר. אלה, שעל כתפיהם מוטלת האחריות: רמ"י, משרד הביטחון שכבר עשרות שנים לא רק שאינו מפנה את השטח, אלא גם לא לוקח עליו אחריות והמשרד להגנת הסביבה שאינו פועל לחקיקת חוק לשיקום קרקעות מזוהמות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר