העבודות בנחל גליל ים, צילום מאיה ראם
העבודות בנחל גליל ים, צילום מאיה ראם

התושבים טוענים: למרות ההבטחות העבודות על שפת הנחל נמשכות

בשטח מתוכננת הקמת בית ספר חדש. העירייה: "השבוע נערך דיון מיוחד במטרה לבחון חלופות תכנוניות נוספות שיאפשרו שימור הטבע העירוני"

פורסם בתאריך: 28.3.24 15:51

מאבק התושבים לשמירה על נחל גליל ים עולה מדרגה: תושבים משכונת נווה ישראל ופעילי קהילת אוהבים עצים בהרצליה (קהילה למען הטבע) ממשיכים במאבקם לשמירה על העצים בתוואי הנחל העובר בין שכונת נווה ישראל לשכונת גליל ים.

כזכור, ביום שישי האחרון פרסמנו ב"צומת השרון" כי תושבים רבים הזדעזעו, כאשר במסגרת עבודות להקמת בית ספר ואולם ספורט עלו דחפורים על שטח הבר הסמוך לנחל גליל ים שעובר בסמוך. מדובר על עבודות שהחלו לאחרונה להקמת בית ספר יסודי ואולם ספורט בחלקה המזרחי של שכונת גליל ים, בגבול עם שכונת נווה ישראל, בשטח שנמצא בין רחוב דשה אהרונסון (כביש הכניסה לקיבוץ גליל ים) לרחוב בר כוכבא בנווה ישראל.

התושבים טענו כי הטרקטורים דחפו עפר על גדות הנחל וערמו פסולת על גזעי עצים ותיקים שבחורשה הסמוכה מבלי ששמו סביבתם מיגון כפי שדורש החוק וכפי שהובטח לאגרונום העירוני ולפקח העירוני של איכות הסביבה. התושבים הפעילים טוענים כי הובטח להם על ידי גורמים בעירייה שהנחל יישמר והעצים יגודרו כתנאי להמשך העבודות, אך למרות זאת, ובניגוד להבטחות, נדהמו התושבים כבר למחרת בבוקר לגלות טרקטורים עובדים במרץ כדי לשטח את כל האזור, כולל החורשה שהייתה אמורה להישאר שטח פתוח ללא בניה.

לטענתם, לאחר בדיקה באתר העירייה התברר שהתכניות הרשמיות והמאושרות של הפרויקט לא הופקדו באתר העירייה ותהליך שיתוף הציבור לא התקיים כמו שהיה צריך להיות. עשרות תושבים עזבו את כל עיסוקיהם והגיעו לשטח כדי למחות על הרס הנחל והשמדת אתר טבע ייחודי בעיר. לאחר דין ודברים סוכם שקודם כל ישמרו על העצים ולא יעבדו קרוב לנחל כדי לשמור עליו. הפעילים גורסים כי מאגף ההנדסה נמסר שהכל נעשה בהתאם לתכניות, אבל למרות פניות רבות, התכניות לא נחשפו לציבור.

 

 

 

התושבים אומרים: "גם השבוע אנחנו עדיין רואים שהעצים מוגנו בצורה חלקית וסלקטיבית. הגידור, הערמת חומרי הבניה והעבודות נעשים ממש על שפת הנחל בצורה כזאת שהגדה עומדת בסכנת התמוטטות חמורה וזה רק עניין של זמן עד שכל החומר יגלוש לתוך הערוץ והנחל ייחסם סופית והרמטית. אנו דורשים מעיריית הרצליה לפתוח את התכניות לציבור כקבוע בחוק ולעצור את המשך העבודות בחלק שהוא לפחות 30 מטר משפת הנחל, אזור שאינו מתוכנן לבניה אלא רק לחניה או חצר, עד שחברי המועצה החדשים יוכלו ללמוד את הנושא וימוצו כל האפשרויות לשמור עליו".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בשטח המדובר תכננה העירייה הקמת בי"ס חדש בהתאם לצורכי השכונות המתפתחות. התכנון מסתמך על ההוראות התכנוניות שחלות במקום ועל הנחיות משרד החינוך. בשלב ראשון הפיקה הוועדה המקומית היתר בנייה לעבודות עפר וביסוס בלבד עבור ביה"ס המתוכנן, כאשר במקביל מקודמת בקשה להיתר בנייה לבנייה ופיתוח למבני ומתקני ביה"ס. בהתאם לקבוע בחוק, היתר הבנייה לעבודות פורסם באתר ההנדסי של העירייה והיה נגיש לעיון הציבור הרחב. הליך הרישוי של הבקשה להיתר הבנייה לבניית המבנים והמתקנים טרם הושלם , ולכן עד אתמול גם טרם פורסמו תכניות ביה"ס. לאור רצון הציבור לעיין בתכנון ובהתאם למדיניות השקיפות הציבורית של הנהלת העיר החדשה, התכניות פורסמו היום באתר ההנדסי של עיריית הרצליה ופתוחות לעיון הציבור. כל העבודות מבוצעות בתחום המגרש המיועד למבני ציבור ומבוצעות תוך הימנעות מפגיעה בנחל וכל העצים לשימור גודרו, ובסביבתם אין כרגע עבודות בנייה. בנוסף, נערך השבוע דיון מיוחד במטרה לבחון חלופות תכנוניות נוספות שיאפשרו שימור הטבע העירוני וסוכם כי בשבועות הקרובים לא תתבצענה עבודות בסמוך לוואדי. בהמשך יתקיים דיון מעקב לבחינת חלופות תכנון. מטעמי בטיחות האתר מחויב בגידור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר