הבניינים בנווה ישראל בהם יתבצע פרויקט הפינוי בינוי. צילום: אסף אמר
הבניינים בנווה ישראל בהם יתבצע פרויקט הפינוי בינוי. צילום: אסף אמר

היוזמה שתשאיר בפינוי בינוי גם את הדיירים הוותיקים ומעוטי היכולת

התקבלה הצעתו של חבר המועצה יוסף לונדון לחייב את היזמים להקים קרן שתממן את אחזקת הבניין במשך עשר שנים

פורסם בתאריך: 25.12.17 07:31

ועדת המשנה לתכנון ובניה בהרצליה, קיבלה לאחרונה את יוזמתו של חבר מועצת העיר יוסף לונדון לחייב יזמים במתחמי פינוי בינוי להקים קרן שתממן את התחזוקה של הבניינים החדשים במשך עשר שנים. זאת לטובת בעלי דירות במתחם בעלי קשיים כלכליים והמוכרים על ידי אגף הרווחה כבעלי זכאות.

אחת מתוצאות הלוואי של פרויקטים מסוג פינוי ובינוי היא עלייה בדמי האחזקה בבניין. כיום, במקרים רבים דיירים משלמים סכומים צנועים של כ-50 שקלים בחודש כדמי אחזקה בדירות ישנות. לאחר הבנייה החדשה, עומדים דמי האחזקה על 500 שקלים ואף יותר.

לפי לונדון, הרצליה הינה אחת הערים הראשונות, שמעגנת הסדר זה בתוכניות פינוי בינוי.

המתווה מתייחס גם למי שאינו מוגדר כבעל יכולת כלכלית נמוכה, ומאפשר גם לדיירים בעלי יכולת, להיעזר בקרן התחזוקה. בעלי היכולת הכלכלית הגבוהה יותר, יכולים לבקש דירה קצת יותר קטנה מהמגיע להם, וההפרש יועבר לקרן התחזוקה.

בהרצליה יצאו לפועל ומתוכננים להתבצע מספר רב של פרויקטים מסוג פינוי בינוי, כמו למשל בשיכון ויצמן, יד התשעה ובשכונת נווה ישראל.

"אינני רוצה שאף דייר ייטוש את השכונה בה הוא גר היום, בגלל העלייה התלולה בדמי האחזקה", אמר לונדון, חבר סיעת מרצ בעירייה. "כדי למנוע עזיבה בגלל קשיים כלכליים, ביקשתי שבמיזמים של פינוי בינוי בהרצליה, היזם יקים קרן על חשבונו, כדי לממן את אחזקת הדירות החדשות, של מיעוטי יכולת, למשך עשר שנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר