משמאל: המנחה אודי סגל, הח"כים יהודה גליק, עודד פורר, מירב בן ארי, יואל חסון, מיכאל מלכיאלי ועליזה לביא
משמאל: המנחה אודי סגל, הח"כים יהודה גליק, עודד פורר, מירב בן ארי, יואל חסון, מיכאל מלכיאלי ועליזה לביא

יו"ר האופוזיציה בפאנל בהרצליה: "כל רשות מקומית תעשה שבת משלה"

בכנס שנערך במרכז הבינתחומי הרצליה התייחסו מספר ח"כים לחוק המרכולים מעורר המחלוקת. מירב בן ארי: "מדובר בחוק גרוע, אין לו שום השפעה"

פורסם בתאריך: 14.1.18 16:03

חוק המרכולים השנוי במחלוקת אשר אושר בידי הכנסת בשבוע שעבר עמד במרכזו של פאנל "המאבק במרחב הציבורי", היום (א') בכנס "יום הדמוקרטיה" של אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה. למרות שאושר ברוב דחוק בכנסת, נשמעו גם הח"כים מהקואליציה ספקניים למדי לגבי נכונותו ונחיצותו של חוק זה. ח"כ מירב בן ארי (כולנו) הבהירה זאת מפורשות כשאמרה: "מדובר בחוק גרוע ואמרתי את זה בכל מקום. אבל אין לו שום השפעה. אם לא היינו מצביעים בעד החוק, לא היינו יושבים פה וכנראה הממשלה הייתה מתפזרת".

ח"כ יואל חסון, יו"ר האופוזיציה וסיעת המחנה הציוני, הוביל קו לוחמני של האופוזיציה במהלך הימים שקדמו לאישור החוק, וסירב להתקזז עם הקואליציה עקב היעדרותו של ח"כ יהודה גליק בשל מות אשתו. "כל כך קשה בקואליציה אז אולי תבינו את הרמז ותפרקו כבר את הממשלה הזאת?", ענה חסון לבן ארי. "זה משחק של צביעות, כל הממשלה הזאת היא צביעות אחת גדולה. קחו את חוק המרכולים לדוגמה, כל רשות מקומית הולכת לעשות שבת משלה, כל אחד יתכנס בשבטים שלו- זאת התוצאה שאתם רוצים? בשביל זה הקמנו את המדינה הזאת?"

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): "כשהקואליציה עושה את הקרקס הכי גדול בעיר, אפשר להבין למה אנחנו ב'פילי באסטר'. עזבו אותי מהפלסטינים וקבוצות אחרות בחברה, עד שאנחנו לא נדע לעשות סדר בינינו, אנחנו לא נתקדם. יש ממשלה שעסוקה בעצמה. לא היה כאן חוק אחד שהוזכר כאן לטובתכם הסטודנטים ולא לטובת חיילים. יש פה ממשלה שעסוקה בעצמה, יש פה חוקי בוטיק. חוק המרכולים הוא בושה".

ח"כ יהודה גליק (הליכוד): "מעולם משהו שכפו אותו, לא הצליח לשנות מציאות, אלא חוזר אליו כמו בומרנג. אנחנו מבלים את זמננו על חוקי שטויות על גבי שטויות, שכולם מסכימים שיש בהם רק הישג תקשורתי וזהו".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ומכורח הצירוף הזה אנחנו תמיד נחיה במתח של איפה מכניסים יותר דת או פחות דת. אחד הולך לשבת של כדורגל ואחד מתפלל ואחד אורתודוכסי לגמרי. אנחנו צריכים להפריד את העסקנות מהיהדות, אנחנו החילונים ויתרנו ליהדות האורתודוכסית על הכול".

 

את הפאנל "המאבק במרחב הציבורי" הנחה העיתונאי אודי סגל.

כנס הדמוקרטיה הינו יוזמה סטודנטיאלית לחשיפת נושאי הליבה בחברה הישראלית בפני הציבור והסטודנטים. השנה עמד כנס הדמוקרטיה ה-12 בסימן שבעים שנות דמוקרטיה ישראלית והתמקד במתח הקיים בין יהדות לדמוקרטיה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר