מיכאל פגורק עם מציליו. צילום: מד"א
מיכאל פגורק עם מציליו. צילום: מד"א

סגירת מעגל: חולץ בידי מד"א וסיים קורס מצילי חיים

בעת שהיה באמצע קורס מצילי חיים של מד"א נפל מיכאל פגורק מיאכטה מול חופי הרצליה. הוא חולץ במצב קשה, עבר החייאה ובטקס סיום הקורס פגש את מציליו

פורסם בתאריך: 4.4.18 16:42

לפני כחודש חזר מיכאל פגורק, תושב הרצליה בן 68, עם חבריו מקפריסין ביאכטה. כשהיו 13 ק"מ מחוף הרצליה נשען פגורק על מעקה על סיפון הסירה ונפל למים. חבריו שהיו בקומה התחתונה לא הבחינו בו ומיכאל שהחל לשחות, ראה את היאכטה הולכת ונעלמת. לאחר כשעה חבריו שעלו לסיפון גילו שהוא נעלם. הם הפעילו אות מצוקה והזעיקו עזרה.

הראשונים שהגיבו היו מתי שיטרית ודניאל יחזקאל שהיו בספינת דייג והפליגו במהירות למקום. הם סרקו אחר מסלול הסירה ולאחר כשעה וחצי מהנפילה איתרו אותו בלב ים כשהוא צף על הגב, מותש וסובל מהיפותרמיה קשה עם חום גוף של 26 מעלות בלבד. הם העלו אותו לסירה, ממנה הועבר לסירה של השיטור הימי ומשם לניידת טיפול נמרץ של מד"א במרינה בהרצליה. במהלך הפינוי לבית החולים בילינסון הדרדר מצבו של מיכאל, הוא איבד את הכרתו, הצוות נלחם על חייו וביצע בו פעולות החייאה שכללה תרופות, עיסויים ומכות חשמל עד שחזר לו הדופק.

בדיעבד התברר כי מיכאל, סקיפר בהכשרתו, השתתף בתקופה זו כחניך בקורס נאמני החיים של מד"א, קורס בו לומדים במשך 20 שעות עזרה ראשונה והחייאה ולאחר מכן באמצעות אפליקציה ייחודית של מד"א מוזנקים לטפל במקרים של דום לב, כפי שקרה למיכאל עצמו. לפני כשבועיים, לאחר שסיים את הקורס בהצלחה, במהלך טקס הסיום, פגש מיכאל לראשונה את צוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א שהציל את חייו: הרופא ד"ר מכיאל רונן, הפאראמדיק שי רענן והחובש הבכיר ליאור זילברברג שהגיעו על מנת להעניק לו את תעודת ההסכמה כנאמן חיים במד"א.

מיכאל פגורק מקבל את תעודת מציל חיים של מד"א. צילום: מד"א

מיכאל פגורק מקבל את תעודת מציל חיים של מד"א. צילום: מד"א

ד"ר מיכאל רונן סיפר בקול חנוק כשדמעות בעיניו: "לפני כעשרה חודשים קיבלתי דום לב כשהייתי עם אשתי ובתי באיטליה. רופא הולנדי שהיה במקרה לידי בחנות התחיל לעשות עיסויים וניידת טיפול נמרץ שהגיעה מהר נתנה לי שוק חשמלי והצילה את חיי. אני מרגיש שיש פה סגירת מעגל. זכיתי להציל את חייך לאחר שהצילו את חיי ועכשיו תורך להציל את חייהם של אחרים".

החובש הבכיר ליאור זילברברג שטיפל במיכאל: "רק לפני ימים ספורים נלחמנו על חייו ולא התייאשנו, מצבו היה קריטי ולא היה ברור אם יחזור לחיים. מהרגע שחברנו עם השיטור הימי שחילץ אותו מהים ועד הרגע שהעברנו אותו לצוות הרפואי בבית החולים בלינסון נלחמנו על חייו ולרגע לא חשבנו להפסיק. אחת המסקנות מהמקרה הזה שאני מעביר לחניכים שלי בקורסים שאני מדריך היא שתמיד יש סיכוי ותקווה ואסור להרים ידיים. מיכאל הוא ההוכחה לכך שכנגד כל הסיכויים הוא החלים".

מיכאל פגורק: "באחד המפגשים שלי עם חברי לים שכולם סקיפרים עלתה הצעה לארגן קורס נאמני חיים של מד"א, זה נושא חיוני מאוד ומיד נעניתי בחיוב כמו יתר חברי. במהלך הקורס קרה האירוע שלא ציפיתי לו ורק מחזק עד כמה באמת חשוב לדעת לפחות ידע בסיסי בעזרה ראשונה. היה לי חשוב מאוד לפגוש אישית את צוות מד"א שהציל את חיי ולשמוע מהם על מה שהתרחש כשהייתי מחוסר הכרה. הרופאים בבלינסון תיארו את מה שקרה לי כנס גדול. מי כמוני היום מבין עד כמה זה חשוב ואני קורא לכל אחד ואחת לעבור קורס בעזרה ראשונה, אלו דברים בסיסים שאם אתה עושה אותם אתה באמת יכול להציל חיים".

  • להרשמה לפרוייקט 'נאמן חיים' של מד"א יש לחייג ל 6210* (בימים א'-ה' בין השעות 07:00 ל- 23:00 ובימי שישי בין השעות 07:00-14:00) או באתר מד"א

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר