טקס ערב יום הזיכרון בגן בן שפר בהרצליה. צילום: אסף אמר
טקס ערב יום הזיכרון בגן בן שפר בהרצליה. צילום: אסף אמר

תלמידי הראשונים פתחו עצומה: לא לביטול טקס ערב יום הזיכרון בתיכון

עיריית הרצליה מתקצבת את הטקס, שעלותו נאמדת בכ-60 אלף שקלים, ב-20 אלף שקלים בלבד והוא על סף ביטול. "כאשר שמענו על ההחלטה חשנו תחושת דלות ובושה", כותבים התלמידים בעצומה

פורסם בתאריך: 14.2.19 16:57

תלמידי תיכון הראשונים בהרצליה פתחו עצומה הקוראת להנהלת בית הספר שלא לבטל את טקס ערב יום הזכרון שאמור להתקיים בתיכון ביום שלישי, 7 במאי. הטקס, מתברר, אמור להתבטל בגלל מחסור של כ-40 אלף שקלים בתקציב.

"אנו, תלמידי תיכון הראשונים, התבשרנו על ביטול הטקס המסורתי בערב יום הזיכרון", נכתב בעצומה, "אנו מביעים את התנגדותנו למהלך זה, בתקווה שהטקס הקהילתי בערב יוחזר. כתלמידים המעורבים בחברה אנו מוטרדים מאוד מההחלטה שהתקבלה לאחרונה על ידי צוות בית הספר והנהגת ההורים. בעינינו, החלטה לביטול הטקס הקהילתי בערב יום הזיכרון פוגעת באופן ישיר באחד מעמודי התווך של בית הספר, המסורת".

עוד כתבו: "למיטב הבנתנו, הבעיה העיקרית היא מקור לתקצוב הטקס. כמובן שזוהי בעיה מורכבת אך ניתנת לפתרון, ומוטב שלא לוותר אלא לנסות להשיג מקור מימון. אין אנו רואים בעיה תקציבית כמכשול שימנע את קיום הטקס. בית הספר צריך לעשות כל שביכולתו כדי לקיים את הטקס… מרכיב עיקרי בטקס הוא המשפחות השכולות שבאות כל שנה לטקס, לשמוע את אזכור יקיריהן בטקס הקהילתי. לא יתאפשר למשפחות השכולות לבוא לטקס בבוקר יום הזיכרון עקב הטקסים הממלכתיים בבתי העלמין הצבאיים. בכך אנו רואים חוסר התחשבות ופגיעה במשפחות השכולות, שלא יוכלו להתייחד עם זכר הנופלים בטקס של תיכון הראשונים. סיטואציה שבה לא יקבלו המשפחות השכולות את ההזמנה לטקס הקהילתי בערב יום הזיכרון, בשל בעיות תקציב, הינה אבסורדית לחלוטין".

הם הוסיפו: "כאשר שמענו על ההחלטה שהתקבלה חשנו תחושת דלות ובושה. כתלמידי תיכון אנו טרודים לא מעט בבגרויות וחיי חברה. אך, יום הזיכרון עוצר את השגרה התובענית. אנו מבינים את חשיבות היום, את חובתנו כדור הצעיר לזכור ולהזכיר את הנופלים, תוך כדי התייחדות עם המשפחות השכולות".

יו"ר הנהגת ההורים בתיכון, אריק הייבלום, מסר בתגובה כי "בית הספר מקיים בכל שנה שני טקסים ליום הזיכרון – טקס ממלכתי בבוקר יום הזיכרון שנועד לתלמידים, להורים, למשפחות השכולות ולכל מי שמעוניין. בשנים אחרונות נהגנו לקיים טקס מכובד במגרש המרכזי גם בערב יום הזיכרון, שהוא טקס קהילתי. את טקס הערב אנחנו שוקלים לבטל השנה מכמה טעמים:  מדובר בטקס יקר מאוד שעלותו כ-60 אלף שקלים, כי מדובר בהקמת במה, הבאת כסאות, מערך אבטחה וסאונד מקצועי, והעירייה עד כה נתנה עבור הטקס רק 20 אלף שקלים. מה גם, גילינו שבטקס שמתקיים בערב יש השתתפות נמוכה יחסית של תלמידי בית הספר שמעדיפים ללכת לטקסים בצופים או לטקס מרכזי בחטיבת זאב".

איך תוקצב הטקס בשנים קודמות?

"בשנים הקודמות נהגנו לקחת כסף עבור מימון הטקס הזה מיתרת כספי הורים שהצטברה בקופה, עד שנכנסו נהלים חדשים של משרד החינוך שאוסרים על שימוש כזה בכסף. אז איזו ברירה יש לנו מלבד ביטול הטקס? הרי לא נגבה כעת מההורים סכום נוסף לקיומו. אתמול נערכה פגישה בין המנהלת לתלמידים, וגם קיימו משא ומתן מול עירית הרצליה בבקשה למימון הטקס מפאת חשיבותו. כולנו תקווה שנצליח לגייס את הסכום הזה כדי לערוך טקס מכובד כמו בכל שנה, ושלא יבוטל טקס ערב יום הזיכרון. כמובן שהטקס בבוקר יום הזיכרון יתקיים כרגיל".

תגובת עיריית הרצליה לא תובא כאן משום שהעירייה מסרבת לענות על שאילתות של צומת השרון.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר