שכונת יד התשעה
שכונת יד התשעה

הפינוי בינוי ביד התשעה: העירייה החלה בהקמת נציגויות של דיירים

נציגים מעיריית הרצליה קיימו אתמול פגישה ראשונה עם דיירים בבניין שברחוב זיסו 29. הנציגויות אמורות לתווך בין הדיירים והעירייה לקראת הפרויקט, שאמור להכפיל פי ארבעה את מספר הדירות בשכונה

פורסם בתאריך: 1.4.19 14:37

נציגים מעיריית הרצליה קיימו אתמול פגישה ראשונה עם דיירים בבניין שברחוב זיסו 29 בשכונת יד התשעה, כחלק מפעולות העירייה להקים נציגויות דיירים בבניינים בשכונה, כדי לקדם את תוכנית הפינוי בינוי הכוללנית של יד התשעה.

בפוסט שפרסמה העירייה בפייסבוק נכתב כי זהו צעד נוסף לקידום התוכנית לפינוי בינוי בשכונה, ומטרת הקמת הנציגות בכל בניין היא כדי לסייע בהתארגנות הדיירים במבנה המיועד להתחדשות עירונית ולשמש כנציגתם מול בעלי המקצוע, הרשות המקומית ומוסדות התכנון. הנציגות היא גורם האמור לתווך בין הדיירים לעירייה, להעביר מידע ולבנות יחסי אמון. כמו כן, בעירייה מציינים כי הנציגות אינה ישות משפטית ואינה מוסמכת לחתום בשם בעלי הנכסים ולהחליט החלטות מהותיות בפרויקט.

בשכונה פועלת מינהלת הכוללת נציגי עירייה, נציגי התושבים בשכונה ונציגי היזמים שהצעותיהם נבחרו ותפקידה לתת מידע שוטף והכוונה לתושבים בעת התהליך. לפי פרסום העירייה בפייסבוק, בימים הקרובים ולמהלך השבועות הקרובים יגיעו נציגי מינהלת ההתחדשות העירונית הפועלת בשכונה אל המשפחות המתגוררות בשכונה וימסרו להן מידע והסברים על מהות התהליך ובחירת הנציגים מכל בניין.

נזכיר כי התוכנית כוללת פינוי של 1,500 דירות קיימות ובניית כ-6,000 יחידות דיור, כ-100 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר בשטח כולל של כ-250 דונם. באיזור המערבי של השכונה, בקרבת כביש 531 ותחנת הרכבת העתידית, יוקם איזור תעסוקה שבו ייבנו מגדלים מעל 40 קומות. כמו כן בשאר השכונה צפויים להיבנות בנייני מגורים מעל 40 קוצות וכן בניניים של כ-10-5 קומות.

שמוליק ניסים, תושב השכונה ובעל דירה בזיסו 29 שהצטרף אתמול לנציגות דיירי הבניין, אומר: "לפני שנתיים הוועד עשה בלגן ולא איפשר להקים נציגות דיירים לבניין בזיסו 29. אתמול 80 אחוז מדיירי הבניין חתמו על כך שהם מאשרים שאני ועוד דייר נהיה נציגי הדיירים. בעיקרון מספיק אפילו ש-50 אחוזים מהדיירים יחתמו. זו בסך הכל נציגות להנעת התהליך של פינוי הבינוי בליווי העירייה. אנחנו נביא כמה עורכי דין והדיירים יבחרו. נתחיל לגבש מה אנחנו רוצים, מה התמורות שנקבל. כמובן שהעירייה לא יכולה לקבוע בעניין הזכות הקניינית שלנו. המהות של הוועד היא לראות מה בונים בשכונה. אני לא רוצה פה פינוי בינוי אבל השכנים כן רוצים. היה חשוב לי להצטרף לנציגות כדי להיות מעורב בהחלטות ואני לא רוצה להגיע למצב שאני לא יודע מה קורה פה ולאחר מכן לנסות להתנגד לתוכנית, שזה כמעט בלתי אפשרי".

מה חשוב לך בתוכנית?

"אני חושש שאחזקה של מבנה בן 40 קומות תהיה יקרה לתושבים. אנחנו בעד שיעשו בניינים עד 10 קומות. מהנדס העיר מייק סקה אמר לנו כי הם גם מתכננים לשמר בתים צמודי קרקע אבל אנחנו מתנגדים לזה כי הבתים האלה ישנים וזה גם עלול להעלות את הגובה באזורים אחרים כדי שהפרויקט יישאר כלכלי. אני רוצה לראות שהשכונה תהיה מרווחת. עדיין לא ראינו מפרט בתוכנית של בניין טיפוסי אחד, כמה חניות יהיו וכמה שטח ציבורי יהיה לכל בניין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקיצור, נותנים למי שמתנגד להיות חבר בנציגות ועוד מתפלאים ששום דבר לא מתקדם.
    הרי תפריד הנציגות לקדם את הנושא, להביא לפתרון מחלוקות, ולא לתקוע מקלות בגלגלים.
    עוד לפני שהחל הגיון הראשון , עומד ומצהיר מר שמואל ניסים שהוא מתנגד.
    לא לזה נועדה נציגות הדיירים, מי שמתנגד שירים בעצמו מציגות דיירים ויתנגד.

  2. סוזי נדב מובילת "המאבק לתכנון שפוי יד התשעה הרצליה"

    "עולים שלב" – באמת שהצחקתם אותי!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתם הבנתם את זה תושבי יד התשעה, מדוע אנחנו חיים, בשכונה מוזנחת, תשתיות עלובות, נפצים, שקיות מים, אשפה , שיכונים משנות השישים.
    מטרת פינוי בינוי היא לא רק לשפר את איכות חיינו, אלא לשפר ולהביא אוכלוסיה מגוונות , לשכונה.
    המטרה היא לא רק לפנות את השיכונים הישנים והתשתיות הישנות אלא לתת לילדים שלנו, הזדמנות לגור במקום טוב יותר לא רק באיכות הבניה גם באיכות החיים.
    ושוב ושוב עומדים עלינו לחלוטינו קבוצה רעשנית, קולנית, שחלקה לא גרה בשכונה.
    שהאינטרס שלב הוא כמה פיצוי הם יקבלו,ולמה הקבלן מקבל יותר.
    הם ממנים עצמם לנציגות הדיירים,מפרסמים השמצות, ותושבי השכונה נותרים, מוזנחים לעוד עשרות שנים.
    התגובה של סוזי נדב – עולים שלב באמת שהצחקתם אותה , היא הסמל העצוב של כולנו.
    בעודה צוחקת על כולנו, כאשר היא מחזיקה נכס בשכונה ולא גרה בה, היא על חשבונינו.
    על חשבון התשתיות, הבתים המוזנחים , הדירות הצפופות.
    אם א נתעורר ונאמר לגורמים המפריעים די, נמאס, נחנקנו, תנו לנו לשפר לשנות להתפתח, באמת לא נעלה שלב.

  4. יוסי

    לגבי כול המגיבים האנונימים אתם מצטיירים כפחדנים וכנמושות. אתם מפחדים להזהות בשמכם האמיתי. מעניין למה אתם מפחדים להזדהות בשמכם האמיתי? ממי אתם מפחדים? ומה אתם מסתירים? לעומת זאת, סוזי נדב הולכת בראש מורם אומרת את דעתה בפומבי ולא מפחדת כמוכם. אני בעל דירה בשכונה ששדירתו מוכשרת ויש בשכונה שאני מכיר בעלי דירות שגרים בשכונה מעוניינים בפרויקט פינוי בינוי אבל, מתנגדים לתכנית הנוכחית. דרך אגב, גם סוזי נדב מעוניינת בפרויקט פינוי בינוי אבל, היא מתנגדת לתכנית הנוכחית. כיוון שהתכנית זו גרועה ביותר בתכנוננה. תוכנית זו תהיה בכייה לדורות כי אי אפשר יהיה לתקן את תכנון השכונה אח"כ. אני מתנגד לבניית בנייני רכבות, ומתנגד למגדלים כורדי שיקים. אני מתנגד להפוך את השכונה לאיזור תעשיה המגדלים כורדי שיקים בשטח של שכונה קטנה מאוד. אני התייעצתי עם כמה משרדי אדריכלים מהשורה הראשונה בישראל שיתנו לי את חוות דעתם המקצועית באופן אוביקטיבי. וממבט ראשון בלי להכנס להיכנס לפרטים הקטנים ולדקויות התגובה המשותפת של כל אדריכלים היתה דעה אחידה שאומרת שזו תכנית הזויה ביחס הקטן לשכונה. בהגדרת תכנית זו אסור שתצא לפועל. ובלשון המעטה תכנית הזויה שהתרגום היחידי שיכלו לתת לה במילים פשוטות, שזו חזירות תכנונית על חשבון איכות החיים ואיכות הסביבה של תושבי יד התשעה ומהווה מטרד ועומס תחבורתי על התשתיות לכלל תושבי הרצליה וליוצאים ולנכנסים לעיר. וכל תושבי הרצליה חייבים להצטרף להתנגדות שלנו לתכנית הנוכחית כי זה יהווה בעיה תחבורתית לכל העיר. חייבים להקטין את מספר יח"ד ואת כמות מ"ר למסחר ותעסוקה בתכנון.

  5. עו"ד בעל דירה ביד התשעה

    תושבי יד התשעה חייבים במצב הבניינים פינוי בינוי
    אבל אני חושב שיש בעיה רצינית בתוכנית שהעירייה הציגה לתושבים זו תוכנית גרועה ללא איכות חיים
    אזור תעסוקה עם מספר מגדלים כמו מגדלי עזריאלי זה לא נורמלי בשטח כל כך קטן.

    אבל יש בעייה יותר רצינית עיריית הרצליה הכריזה
    על הזוכים בקול קורא שחברת NBS ישראל זכתה

    אז חשוב לדעת אין חברה בשם NBS ישראל רשומה
    ברשם החברות משרד המשפטים זהו חשד שגבול בפלילים של מצג שווא.
    דבר זה מערער את החוזה העירייה עם היזמים
    וצריך במקרה זה את בדיקת המשטרה בעניין
    עד אז אסור לחתום ולא לשתף פעולה עם העירייה והיזם

    וחשוב מאוד מאוד לבדוק את הדברים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני הרוש אלי מועד השכונה. כול 6000 בתים זה לא מה שאמרו לנו שהיה בתוכנית אמרו 4700 בתים שלו עיבודו עלינו וכול מה שנעשה עכשו אל תאמנו לאף אחד תאמינו לעצמכים לרכוש שלכים רק אתים קובע אף לא יכול לקבוע בשבלכים תבדקו טוב טוב מול מי אתם עומדים כי כלום רוצאים את האינטרס שלהם יום טוב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר