רובוט של General Angels 2230 באחת התחרויות. צילום: יח"צ
רובוט של General Angels 2230 באחת התחרויות. צילום: יח"צ

האם הם יעמדו באתגר? נבחרת הרובוטיקה של תיכון הנדסאים מחכה במתח למוצאי שבת

בשעה 17:30 במוצאי שבת תפורסם המשימה שאותה יצטרכו חברי נבחרת הרובוטיקה לבצע, במסגרת תחרות הרובוטיקה הבינלאומית היוקרתית FRC. התלמיד ארז דיקשטיין צופה הרבה לילות לבנים בתקופה הקרובה

פורסם בתאריך: 2.1.20 17:01

חברי נבחרת הרובוטיקה ההרצליינית General Angels 2230 מחכים בהתרגשות לשעה 17:30 במוצאי שבת הקרובה. בשעה זאת תפורסם המשימה שאותה יצטרכו לבצע הרובוטים שיבנו כלל משתתפי תחרות הרובוטיקה הבינלאומית FIRST Robotics Competition – FRC של הארגון העולמי FIRST. אחת מהקבוצות הישראליות הוותיקות שמשתתפות בתחרות והיחידה מהרצליה היא קבוצת General Angels 2230, שנוסדה בשנת 2007 ומורכבת מ-30 תלמידים בכיתות י"א וי"ב בתיכון הנדסאים. 25 אחוז מחברי הקבוצה הן תלמידות.

"אנחנו ממש מתרגשים לקראת פרסום האתגר של התחרות השנה", מספר ארז דיקשטיין, בן 17, תלמיד כיתה י"א בתיכון הנדסאים, ראש מטה קשרי חוץ וחבר בצוות המכניקה, "לפיו נצטרך במשך 45 ימים בלבד לתכנן ולבנות בעצמנו רובוט ענק שיכול להגיע ל-60-50 ק"ג ולהתחרות באמצעותו בקבוצות אחרות בארץ ובתקווה גם בחו"ל. זה מעט מאוד זמן שבו אנחנו צריכים לתכנן, לפי המשימה השנתית, אילו חלקים מהמשימה אנחנו עושים ומה לא ואילו מנגנונים מתאימים לכל חלק. אנחנו צריכים לשרטט את הכל, לייצר את הרובוט, לחשמל אותו ולתכנת אותו. יש לנו שני קפטנים – קפטן וקפטנית, אחראי רובוט ואחראי מערכות. העבודה שלנו מאוד מסודרת והיא מתחלקת לצוותים. יש לנו שני צוותי מכניקה שכל אחד מהם בונה מערכת אחרת, צוות תוכנה, צוות חשמל, צוות קהילה ומטה קשרי חוץ ולכולם יש ראש צוות. העבודה תכלול הרבה לילות לבנים במעבדה בתיכון הנדסאים, לא יהיו הרבה רגעים של מנוחה. זה לו"ז מאוד צפוף".

הקבוצה generalangels2230 בתחרות הארצית בעונת 2019. צילום: General Angels 2230

מה אתם מתכננים לעשות במוצאי שבת?

"אנחנו נערוך אירוע קטן במרכז המדעים הרצליה עבור הנבחרת שלנו שבו ישתתפו גם בוגרים, מנטורים, הורים וחברים. נחלק את החולצות הרשמיות של העונה ואת כל הציוד הרשמי לחברי הקבוצה ונציג את הקבוצה לתומכים ולהורים. בשעה 19:00 אנחנו נצפה בשידור שבו יודיעו מהארגון FIRST בלייב לכל הקבוצות בעולם על האתגר השנתי וזו בעצם נקודת הפתיחה של התחרות. לאחר מכן אנחנו נקרא את המדריך ומשם אנחנו מתחילים לעבוד על הרובוט. עשינו בארבעה חודשים האחרונים הכשרות מקצועיות והכנות לקראת התחרות כי בזמן התחרות אין לנו זמן ללמוד, אז לומדים תוך כדי עשייה. חשוב מאוד לשמר את הידע שצברנו עד כה".

מה קורה לאחר 45 ימים מפרסום האתגר?

"אנחנו נשתתף בתחרויות מחוזיות שמארגנת השלוחה של ארגון FIRST בישראל. הראשונה תתקיים בחיפה במשך יומיים ב-25.2-24.2 והשנייה בתל אביב במשך יומיים ב-17.3-16.3. בתחרויות אנחנו מצוותים באמצעות הגרלה לעוד שתי נבחרות, כל אחת עם הרובוט שלה, מול עוד שלוש נבחרות שמצוותות גם כן לקבוצה אחת ואמורים לבצע משימות במגרש. יש 7-6 סיבובים בכל תחרות. במידה ונגיע לגמר ונזכה נעלה לתחרות הארצית שתתקיים במשך שלושה ימים ב-2.4-31.3. אם נזכה בתחרות הארצית נעלה לשלב הבא שזו התחרות הבינלאומית שמתקיימת בחו"ל".

מי מממן את ההשתתפות שלכם בתחרות?

הקבוצה שלנו נתמכת על ידי ספונסרים. General Motors תומכים בנו כבר כמה שנים כלכלית ומסייעים לנו בתשלום דמי ההרשמה לתחרות שהם מאוד גבוהים, השנה הצטרפו למשפחת הספונסרים שלנו Sasson אלומיניום – אחד ממפעלי האלומיניום הגדולים בישראל, שהתגייסו לסייע לנו בייצור חלקי הרובוט, חברת Analog Devices וחברת פרימור. בנוסף אנו מקבלים תמיכה רחבה מתיכון הנדסאים ומעיריית הרצליה. אנחנו מחפשים תמיד לגייס עוד ספונסרים כדי לשדרג את הרובוט שלנו עד כמה שאפשר באמצעות החלקים הכי מתקדמים ומשוכללים, וחלקים מיוחדים שהם לרוב מאוד יקרים. אין דבר כזה מספיק אנחנו תמיד שואפים ליותר. ככל שיש יותר כסף אפשר להתפרע בתכנון ולהגיע לתוצרים יותר מרשימים. אני, בתור ראש מטה קשרי חוץ, מנסה כל הזמן לגייס עוד חברות לשיתוף פעולה אתנו וכבר התחלתי לפני כמה חודשים".

זכיתם בעבר בתחרויות?

"ב-2009 זכינו בפרס הצ'ירמן על תרומה קהילתית לעיר או למדינה. ב-2017 זכינו במקום הראשון מבחינת ביצועי רובוט בארץ. יצא לנו במהלך השנים לטוס לאליפויות בארה"ב. בשלוש השנים האחרונות זכינו רצוף במקום הראשון בפרס התוכנה בארץ. בשנתיים האחרונות לא היינו בתחרות בחו"ל. ארגנו בקיץ האחרון כנס תוכנה לקבוצות רובוטיקה שהתקיים במועדון הכוכב השמיני בהרצליה והגיעו יותר מ-200 תלמידים מכל הארץ מקהילת הרובוטיקה. הקבוצה שלנו מנסה להפוך את הרצליה למוקד רובוטיקה. המטרה שלנו בפעילות הקהילתית שאנחנו עושים היא להפיץ מדע וטכנולוגיה לתושבי העיר. אנחנו עושים פעילויות פופאפ בפארק ובקניון שבעת הכוכבים שבהן המבקרים יכולים להפעיל את הרובוט. עשינו עמדה ענקית בליל המדענים והמדעניות של אוניברסיטת תל אביב. אנחנו מתנדבים פעם בשבועיים בבית הספר אופק לתלמידים על הרצף האוטיסטי ומעבירים להם שיעורי רובוטיקה".

מה אתה צופה שיהיה בתחרויות הקרובות?

"אנחנו מתכוננים מאוד קשה לתחרויות ומה שיהיה תלוי באתגר שנקבל השנה. אנחנו מקווים לטוב ביותר ומתכוננים לגרוע ביותר. זה מה שמנחה אותנו. אנחנו זוכרים שזו תחרות בסופו של דבר ושיש בכל תחרות מנצחים ומפסידים. בכל השנים שהשתתפנו בתחרויות לא היינו בצד של המפסידים ואנחנו מתכננים להמשיך את המסורת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר