הדמיית תוכנית קריית השחקים, מתוך אתר עיריית הרצליה
הדמיית תוכנית קריית השחקים. הדמיה: רשות מקרקעי ישראל/משה צור אדריכלים

העירייה עתרה נגד הותמ"ל: דורשת חיבור רכבת קלה לתוכנית הענק קריית שחקים

"ללא ביצוע התיקונים המבוקשים, התוכנית תגרום לקריסת מערכות בעיר הרצליה וסביבתה", נכתב בעתירה שהגישה הוועדה המקומית בהרצליה

פורסם בתאריך: 5.1.20 19:27

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה הגישה היום (ראשון) עתירה נגד הוועדה לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור(הותמ"ל) על כך שאישרה את תכנית הבנייה קריית שחקים מבלי לחבר אותה לקו הירוק של הרכבת הקלה. בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין הררי-טויסטר, מבקשת העירייה מבית המשפט להורות על תיקון התוכנית, כך שהקו הירוק של הרכבת הקלה יגיע למרכז תחבורה גדול שמתוכנן במסגרת התוכנית, או לחילופין לבטל את התוכנית.

"על אף ההכרה במתן מענה מלא, מקיף ומעמיק לסוגיית שילוב התחבורה הציבורית בתכנית ולסוגיית התשתית התחבורתית החליטה הותמ"ל להפקיר, כך ממש, את הצורך הציבורי האקוטי בדבר מענה תחבורתי… כל זאת תוך דריסה ברגל גסה של סיכומים מוקדמים והבטחות שקיומן היווה תנאי הכרחי לתמיכת העותרת בתוכנית – ןאשר התבררו כהבטחות שווא – ואף של עמדות מקצועיות מאוחדות של כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, לרבות הותמ"ל עצמה, לחיבור התוכנית ל"קו הירוק" -קו רכבת קלה", נכתב בעתירה.

בנוסף, נכתב בעתירה כי "החליטה הותמ"ל להימנע מקביעת הוראות המתנות את פיתוח התכנית בקיומן של תשתיות אזוריות ומקומיות תומכות (מים, ניקוז, דרכים) ובקיומו של תקציב לפיתוח הדרכים ומבני ציבור בתוך תחום התכנית". בעתירה נכתב כי "ללא ביצוע התיקונים המבוקשים, התוכנית תגרום לקריסת מערכות בעיר הרצליה וסביבתה".

הוותמ"ל, נזכיר, אישרה את התוכנית בחודש נובמבר. היא משתרעת על שטח של 204 דונם מצפון למחלף שבעת הכוכבים, סמוך לתחנת הרכבת של הרצליה, וכוללת 1,650 יחידות דיור שייבנו בשבעה מגדלים בני 60-22 קומות. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת כאמור מרכז תחבורה מטרופוליני המשלב בין כל סוגי התחבורה הציבורית בטרמינל אחד – רכבת כבדה, מערך 'מהיר לעיר', מסוף אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים, אך ללא חיבור לרכבת הקלה.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר בהמשך לעתירה "עיריית הרצליה פועלת להתחדשות העיר ותרמה רבות למאמץ הלאומי להוספת יחידות דיור, עם זאת, העירייה אינה יכולה לקבל תכתיבים ללא תיאום וללא הבנה של תפיסת העיר הכוללת וצרכיה. לפיכך, לא נאפשר תוספת בנייה בעיר ללא מענה הולם של תשתיות כגון תחבורה, ניקוז, שטחי ציבור ועוד. מענה זה הוא תנאי הכרחי להבטחת איכות חייהם של תושבי העיר, כפי שאנו בהרצליה מחויבים לה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דלית

    פדלון מחרב במו ידיו את צפון רמת השרון ודרום הרצליה עם תכנית שכון דרום המוטרפת והעצומה של שורת מגדלים כל אחד מעל 100 מטר! אז של יבלבל את המוח עכשיו.
    הוא הולך להמית אסון על רמת השרון שכולם יסעו רק דרכה.

  2. אלי

    דלית,
    אז מה אתם עושים נגד כל טרוף הותמ"ל ונגד פרויקט "מנהטן" בין חדרה לגדרה?
    מלבד מיצוי ההליכים המועטים שעדיין השאירו לאזרח במדינה , עכשיו בחירות (בכיות) . מי בכלל מזכיר את האסון ברמה הארצית/לאומית ש"מנהיגינו" ממשיכים ל"תכנן" לנו ?
    11-9-2001 זה לא העבר . זה מה שהם מכינים לנו , לבנינו ולבני בנינו – לעתיד .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר