בית אבות הרצליה. צילום שחר קהלני
בית האבות העירוני בהרצליה. צילום שחר קהלני

חשיפה: דייר בבית האבות העירוני אובחן כחולה קורונה. עד עכשיו לא נערכו בדיקות לדיירים האחרים

מנהל בית האבות ועיריית הרצליה לוחצים על משרד הבריאות לקיים את הבדיקות ל-47 הדיירים האחרים אך טרם נענו. ילדים של דייירים: "המשפחות בחרדה". משרד הבריאות: "בדיקות יעשו לחולים עם תסמינים ובהתאם לשיקול דעת רפואי"

פורסם בתאריך: 7.4.20 13:01

ילדים של דיירים בבית האבות העירוני ברחוב הרב קוק 91 בהרצליה חוששים כי הוריהם שמתגוררים בבית האבות נדבקו בנגיף הקורונה. זאת לאחר שאתמול אחד הדיירים אובחן כחולה בנגיף. הילדים חוששים שהוריהם יידבקו ושוקלים להוציא את הוריהם מבית האבות ולקחת אותם לביתם או לקחת אותם לבית החולים לצורך בדיקת קורונה. הילדים מספרים כי הדיירים פוחדים ונמצאים במצב של חוסר אונים. מנהל בית האבות ישראל חרמון, שמנהל את בית האבות כבר 17 שנה, פנה למשרד הבריאות וביקש מהם לבצע בדיקות לדיירים ולעובדים, אך הבדיקות טרם בוצעו.

"ביום ראשון בערב נלקח דייר בית האבות עם אמבולנס של מד"א לבית החולים מאיר לאחר שעלה לו החום ואתמול בשעה שש בערב הודיעו לנו כי הוא אובחן כחולה בקורונה", מספר חרמון, "במד"א אמרו בהתחלה שיכול להיות שיש לו שפעת או דלקת ריאות. אנחנו ביקשנו שיקחו אותו לבית החולים כי אנחנו לא יכולים לקחת סיכון. מיד עם היוודע הדבר ביקשתי ממשרד הבריאות שיבצעו בבית האבות בדיקות לקורונה לדיירים ולעובדים. בהתחלה אמרו לי שהם יבצעו בדיקות אך הסיכוי שהן יתבצעו היום הוא קלוש ולאחר מכן אמרו לי שהם יעשו הכל כדי שהבדיקות יתבצעו בהקדם אבל עדיין לא ידוע להם מתי. אני מתקשר במשך כל היום למשרד הבריאות ולוחץ עליהם שיבצעו את הבדיקות לקורונה כמה שיותר מהר כי זו סכנת נפשות וכמובן שאנחנו פועלים בהתאם להנחיות שלו. הפעלתי את ארגון בתי האבות ואת עיריית הרצליה שיעזרו ללחוץ עליהם.

"יש לנו 48 דיירים בבית האבות כולל הדייר החולה, מגיל 70 עד 102. כולם מתגוררים בחדר לבד ורובם אוכלים בחדרם ובודדים אוכלים בחדר האוכל כמובן עם הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. בית האבות סגור כבר שלושה שבועות פרט לעובדים שנכנסים ויוצאים. יש לנו ארבע אחיות, כשיש אחת בכל משמרת, וכנראה שרק אחת מהן, שהיתה במגע צמוד איתו, תצטרך להיכנס לבידוד. אם אני שולח אחיות לבידוד אז אין לי אחיות פה. פניתי לפיקוד העורף בעניין בהנחיית משרד הבריאות והם אמרו שיבדקו את זה. אני לא מאמין שהם יכולים לעזור לנו עם אחיות. כרגע כולם מרגישים טוב, אבל בצוות מאוד חוששים. אנחנו מחכים לבדיקות ורק לאחר שהן יתבצעו נדע מה אנחנו עושים, אולי נשלח את חלק מהדיירים לבית של ילדיהם".

"אנחנו חוששים לבריאות של אבא שלנו", אומרים ילדים שהוריהם מתגוררים בבית האבות, "הודיעו לנו אתמול בערב מבית האבות שיש דייר שאובחן כחולה קורונה ושכל הדיירים סגורים בחדריהם ושהמנהל והצוות עובדים לפי הכללים. הדיירים נמצאים בקבוצה הסיכון הכי גבוהה, ובמיוחד לאחר כל מה שקרה בבתי אבות בארץ ציפינו שמשרד הבריאות ייתנו הוראה לבצע באופן מיידי בדיקות לקורונה לדיירים ולצוות העובדים אבל זה לא קרה ובבית האבות עדיין ממתינים. מפחיד אותנו שהצוות הרפואי שנמצא במגע עם הדיירים נדבק. המשפחות בחרדה וחשבנו לקחת את אבא הביתה או לבדיקות קורונה בבית החולים או פרטיות. אנחנו לא יודעים מה לעשות ונמצאים בחוסר וודאות. יש פה סכנת חיים ממשית וחייבים לפעול כמה שיותר מהר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הנושא באחריותו של משרד הבריאות. עיריית הרצליה פנתה באמצעות מחלקת הבריאות העירונית לגורמים האחראים על מנת לקדם את נושא הבדיקות לכל דיירי הבית בהרב קוק 91 בהקדם, אך טרם נענתה".

תגובת משרד הבריאות: "לגבי החולים אשר ימצאו חיוביים לקורונה בבית האבות העירוני בהרצליה, יש להעבירם להמשך טיפול במחלקות ייעודיות לטיפול בחולים עם קורונה. לגבי הבדיקות ליתר הדיירים במתחם, כולל הדיור המוגן והתשושים בבית האבות העירוני בהרצליה, חשוב להבהיר כי הבדיקות לדיירים יערכו על פי ההנחיות החדשות מתאריך 6.4.20 הקובעות כי הן יעשו לחולים עם תסמינים ובהתאם לשיקול דעת רפואי. בהתאם להנחיות אלה בדיקות לא יבוצעו לדיירים שהם א-סימפטומטיים ממש כשם שלא דוגמים את כול אוכלוסיית מדינת ישראל באופן גורף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר