צילום אילוסטרציה דן קינן

המורות מחו אבל הלימודים בהרצליה נפתחו הבוקר. העירייה: "בתי הספר ערוכים"

תלמידי כיתות א'-ג' בהרצליה חזרו הבוקר ללימודים. מחר צפויים להפתח הלימודים לכיתות י"א-י"ב. אמש שלחו מורות מכתב לפדלון ודרשו לדחות את הפתיחה. העירייה: "העירייה התארגנה ליצירת סביבת לימודים בטוחה והגיינית"

פורסם בתאריך: 2.5.20 08:00

בתי הספר בהרצליה נפתחו הבוקר ללימודים לתלמידי כיתות א'-ג', בהתאם להנחיות הממשלה. הלימודים אמורים להתקיים במשך חמש שעות, בשעות 13:00-8:00, כשבכל כיתה 17-15 תלמידים. מעיריית הרצליה נמסר כי "העירייה התארגנה ליצירת סביבת לימודים בטוחה והגיינית, הכוללת את כל אמצעי המיגון הנדרשים להתגוננות בפני נגיף הקורונה – מסכות, חומרי חיטוי, כפפות, אלכוג'ל – ובנוסף לחלוקת ציוד המיגון האישי, דאגה העירייה גם למערך הסברה מפורט של כללי ההתנהגות החדשים, לתלמידים ולמורים". עוד מסרה העירייה שהיא נערכת לפתיחת הלימודים מחר (שני) של כיתות י"א-י"ב. ילדי הגנים יחזרו ללימודים ביום ראשון הבא.

בית הספר הנדיב בהרצליה, הבוקר. צילום עיריית הרצליה

אמש (מוצ"ש) שלחו מורות בהרצליה מכתב לראש העירייה משה פדלון ודרשו לדחות את פתיחת הלימודים, שכן לטענתן בתי הספר לא עברו חיטוי, ובחלק מהכיתות אין אפשרות פיזית לשמור על הנחיות המרחק בין התלמידים. למורים, נכתב, לא סופקו אמצעי מגן וכן טענו שאין מענה למורות עם ילדים קטנים ולמורות בקבוצות סיכון וכי הן דורשות לאפשר מדידת חום לילדים. בעיריית הרצליה דחו את הטענות.

"מרבית מורי הרצליה מרגישים מופקרים בלי מתן מענה אמיתי לשאלות מהשטח שלא ניתנו עליהם תשובות", אומרת אחת המורות לצומת השרון, "הרצון העיקרי שלנו הוא שהעירייה תגלה מנהיגות אמיתית ותדחה את המתווה הקיים. זה לא שאנחנו לא מעריכים את פועלה של העירייה אלא להיפך. אנחנו מעריכים את זה שחשוב לה לחזור לשגרה, אבל שגרה אמיתית תתקיים כאשר המתווה יענה בצורה מעמיקה. אני מחר לא אגיע ללימודים כי יש לי ילדה בגן שלא נפתח ואין לי פתרון כרגע".

"המחאה נגד פתיחת בתי הספר ללימודים היא בגלל היערכות לא מספיקה ובלי חשיבה מעמיקה וירידה לפרטים", טוענת גבריאל רומיה, מורה בבית ספר היסודי בן צבי, "לצערי מחר בבוקר אני אלך ללמד, אבל אלך בלב כבד. אם אראה שהתנאים לא יאפשרו לי להיות מוגנת אשאר בבית למחרת. אבל יש מורות שלא יגיעו מחר. מורות שאין להן סידור לילדים, בהן מורות יחידניות או כאלה נמצאות בקבוצת סיכון, מורות שהחלימו או במהלך החלמה מסרטן או מורות בהיריון. חשוב לי לפרגן למנהלות שקיבלו הנחתות ברגע האחרון ונאלצו להגיע לבתי הספר ביום שבת על מנת להכין את הלימודים ליום ראשון. המנהלות בשבוע האחרון הכינו ארבע פעמים מערכות, דבר הדורש המון שעות עבודה, וזה בגלל שכל כמה שעות משנים את ההנחיות".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מדובר במכתב אנונימי ולא ברור מי ומה עומד מאחורי תוכן הדברים. עיריית הרצליה פותחת מחר בבוקר את בתי הספר על פי הנחיות הממשלה ומשרד הבריאות. בהתאם להנחיות אלו, העירייה התארגנה ליצירת סביבת לימודים בטוחה והגיינית, הכוללת את כל אמצעי המיגון הנדרשים להתגוננות בפני נגיף הקורונה – מסכות, חומרי חיטוי, כפפות, אלכוג'ל – ובנוסף לחלוקת ציוד המיגון האישי, דאגה העירייה גם למערך הסברה מפורט של כללי ההתנהגות החדשים, לתלמידים ולמורים. כל הנושאים של אופן שיבוץ המורים, חלוקת תלמידים לכיתות והתכנים הפדגוגיים – בוצעו על ידי אגף החינוך בתאום עם משרד החינוך, אשר עדכן את העירייה כי הכל מוכן וערוך לתחילת הלימודים. אגף החינוך נימצא בקשר מתמיד ועונה באופן מפורט על כל השאלות שעולות ביומיים האחרונים מהמנהלים, המורים ומהורים ועד כה נרשמה התגייסות מלאה של צוותי ההוראה לחזרה לשגרת העבודה וההורים מעריכים מאוד את מאמצי העירייה להחזיר את הילדים לשגרת הלימודים. גם בשעות אלו ממש, מצויה הנהלת עיריית הרצליה בקשר הדוק עם כל המנהלות, הצוותים והנהגת ההורים העירונית, על מנת להבטיח את פתיחתם הטובה והבטוחה של כל בתי הספר היסודיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה זה המורות מחו אבל העיריה התארגנה? אני לא מורה, אבל השפלה וזילזול כזה במורים זה הרסני! מתייחסים למורים כמו עדת ילדים שמוחים אך הסדר הטוב נשמר.

  2. זוהר

    על המורים להישאר בבית.קודם שהעירייה תדאג לחיטוי בתי הספר, ואז שיבואו בדרישות. ביזיון של עירית הרצליה.אצלם בינתיים אין קבלת קהל, אבל לדרוש מאחרים הם יודעים. פדלון תתעורר ! אתה עוד ישן צהריים !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר