הבית שנצבע והפך למיצג אומנותי ברחוב ניצנים בהרצליה צילום עמית טל

קשה להישאר אדיש: מה עומד מאחורי הבית הצבעוני ברחוב הניצנים?

בית המעוטר בצבעים ססגוניים בהרצליה הוא חלק מתוכנית התחדשות עירונית. הוא נצבע מתוך קונספט אומנותי עם זווית קהילתית ובעוד כשבועיים ייהרס. ובינתיים? בחנוכה יוצבו במרפסות חנוכיות

פורסם בתאריך: 24.11.21 07:30

בית אחד ברחוב הניצנים 4 במרכז העיר בהרצליה אינו משאיר אף עובר אורח אדיש למראהו. הבית בגובה שתי קומות צבוע בצבעים ססגוניים ובולטים. בירו קצר העלה כי הוא פונה מדייריו לפני כחודש וחצי. המבנה המסקרן הוא חלק מפרויקט פינוי בינוי יחד עם הבניין סמוך אליו, כשבתכנון לאחד את שניהם לכדי בניין אחד גבוה.

בחברת א.לופו יזמות, פיקוח ובניה בע״מ, המבצעת את הפרויקט, מספרים: "אנחנו חברה שעוסקת בהתחדשות עירונית. ברחוב ניצנים מדובר בשני בניינים ישנים בני 50 שנה, בניינים מספר 4 ו-6, כשהתכנון האדריכלי הוא בהובלת האדריכל פיצו קדם. יש פה רעיון של בשורה חדשה. הצבעים הם מתוך מיצג אומנותי קהילתי, אם זה החומרים, הרעיון האומנותי, מיצגים לקהל וחיבור עם הדייירים והשכנים. אנחנו משיבים תודה לקהילה באמצעות המיזם. בחרנו אמן בשם תום לאב שמתמחה ב"הפרחת השממה", זה מיזם מסקרן שמושך תשומת לב ומעורר מחשבה, אחר, שיוצר אימפקט לגבי התחדשות עירונית. הבניינים ייהרסו ב-6.12 ובמהלך חנוכה נציב חנוכיות במרפסות לעוברים ושבים".

 

הפרויקט עוצב על ידי תום לאב ויוסף קמינסקי, הבעלים של love studio, בשיתוף עם המעצבת קרן זך. תום מספר: "הרעיון הוא להשתמש בוואקום שנוצר במקרים כאלו של פינוי בינוי ולהפוך אותו לתמורה במרחב הציבורי. ממשהו שכמעט מאיים, לעבודת אמנות המעלה חיוך לעוברים והשבים ברחוב. "עוצרים פה מחויכים ושואלים לפשר הדבר, התחילו כבר להגיע אנשים במיוחד לרחוב בשביל להיווכח במו עיניהם בדבר הכל כך יוצא דופן הזה במרחב הציבורי".

אטלי, שהתגוררה 10 שנים עם משפחתה בבניין, מספרת: "ראיתי את זה ככה לפני כמה ימים בסך הכל, זה מאוד הפתיע אותי ומרגש בטירוף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר