הדמיית חוף התכלת, קרדיט קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.
הדמיית חוף התכלת, קרדיט קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.

אושרה סופית תוכנית חוף התכלת: 14,100 יחידות דיור ברובע החדש של הרצליה

התוכנית אושרה לאחר הגדלת מספר יחידות הדיור ותחולק לשלושה מתחמים. מאות דירות יהיו להשכרה ארוכת טווח במחיר מופחת שוק

פורסם בתאריך: 28.2.22 09:06

מינהל התכנון הודיע כי הוועדה המחוזית תל אביב אישרה למתן תוקף את תוכנית 'חוף התכלת' – הרובע העירוני חדש בדרום-מערב הרצליה. הרובע החדש כולל 14,100 יחידות דיור, שטחי ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר, כ-2,000 חדרי מלון, וכן שטחי פארק חופי בהיקף של 690 דונם. רוב שטחו של הרובע הינו בבעלות פרטית, ויתר השטחים בבעלות רשות מקרקעי ישראל ועיריית הרצליה. הרובע מחולק לשלושה מתחמי תכנון בהם יקודמו תוכניות מפורטות. הרובע החדש כולל 14,100 יחידות דיור במבני מגורים בגבהים שונים: בניה נמוכה יחסית ומדורגת של 6-8 קומות מכיוון מערב (חוף הים) לכיוון מזרח (כביש 2), ושילוב של בניה גבוה יותר שגם היא מדורגת מ-8 קומות ועד ל-30 קומות באזור התעסוקה בחלקה המזרחי.

הדמייה, חוף התכלת קייזר אדריכלים ומתכנני ערים

בעקבות ההתנגדויות שהוגשו לוועדה המחוזית, הוחלט להגדיל את היקף יחידות הדיור המוצעות בתוכנית המופקדת מ-12,500 יחידות דיור ל-14,100 יחידות דיור. הוועדה קבעה תוספת של 1,600 יחידות דיור בהישג יד לשוק הפרטי, בנוסף לכ-1,890 יחידות דיור בהישג יד שתנהל הרשות המקומית, כולל הגדרת 40% מהדיור בר ההשגה שבבעלות האנשים הפרטיים להשכרה ארוכת טווח במחיר מופחת מהשוק, וזאת על מנת להבטיח את האפשרות לקיום מגוון אוכלוסיות רחב ברובע העתידי.

 

בנוסף ליחידות הדיור, כולל הרובע כ-640,000 מ"ר שטחים למבני ציבור מקומיים וכלל עירוניים, כ-680,000 מ"ר שטחי תעסוקה, כ-30,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-2,000 חדרי מלון, 690 דונם של פארק חופי בנוסף לכ-130 דונם שטחים פתוחים, לרבות פארק ארכאולוגי וטבע עירוני בתל מיכל. כמו כן, מתוכנן מערך שבילים עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים המאפשר בין היתר, את נגישותו של הרובע אל טיילת החוף וחוף הים. זאת, תוך הישענות על תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה. התוכנית להקמת הרובע מציעה לאורך כביש 2 מבני תעסוקה כהמשך לרובע העסקים המערבי של הרצליה.

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר, אמר: "מדובר בתוכנית להקמת רובע עירוני אינטנסיבי שישלב מגורים, מבני ציבור, תעסוקה, מסחר ומלונאות. כמו כן, התוכנית מייצרת שטחים פתוחים של פארק חופי משמעותי וכן שטחים ציבוריים בלב שכונת המגורים. התוכנית מהווה רצף עירוני שמקשר בין רובע דב מדרום למרינה ולאזור התעסוקה המתחדש בהרצליה פיתוח כל זאת תוך הסתמכות תחבורתית על הקו הירוק של הרכבת הקלה המגיע ממרכז תל אביב".

גבולות הרובע הם: בדרום רובע עירוני צפון-מערב תל אביב, במזרח כביש 2 ודרך ישעיהו לייבוביץ', בצפון רחוב אבא אבן, במערב המרינה וקו המצוק הכורכרי לאורך חוף הים.  התוכנית הינה ביוזמת עיריית הרצליה ונערכה על ידי משרד קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר