שעון מים
שעון מים

האם זה המתווה שיביא לסיום מאבק התושבים במי הרצליה?

חבר המועצה איתי צור יזם מתווה לפשרה בין התושבים והתאגיד, לפיו יבדקו 40 מדי מים מייצגים בהם נרשמה חריגה לכאורה בצריכת המים. רן פסקל, ממובילי המאבק: "בשבוע הבא נניע את התהליך ונגדיר לוחות זמנים. זה הולך להיות מאוד מהיר"

פורסם בתאריך: 26.12.18 09:32

חברי מאבק התושבים "נפגעי מי הרצליה", יחד עם חבר מועצת עיריית הרצליה איתי צור (חזון וניסיון), הציעו אתמול לתאגיד המים של הרצליה מתווה שעשוי לסיים את הפרשה.

לפי המתווה, שיזם צור, יבדקו תקינותם של 40 מדי מים מייצגים של התושבים שלהם היו חריגות בצריכה, בשתי מבדקות שונות ובלתי תלויות אותן יבחר צוות המאבק ועל חשבון התאגיד. בתום הבדיקה יקבלו דוחות שעל פיהם תהיה קביעה האם מקור הבעיה הוא במדי המים. במקרה של הטייה לרעת הצרכן, התאגיד יפצה את התושב באופן מיידי ללא עכבות. במקרה של הטייה לרעת התאגיד, לא יידרש שום תשלום מהנבדק.

לדברי התושבים חברי צוות המאבק, בתאגיד המים קיבלו את המתווה ובכוונתם לפעול לפיו. אחד ממובילי המאבק רן פסקל: "כרגע צוות המאבק אוסף פניות מתושבים. במהלך השבוע הבא תתקיים פגישה בינינו לבין נציגי התאגיד, יו"ר הדירקטוריון רונן שפירא ומנכ"ל התאגיד שאולי אביב ובה נניע את המהלך ונגדיר לוחות זמנים. זה הולך להיות מאוד מהיר".

בהודעה שכתבו חברי המאבק לתושבים בה יידעו אותם על המתווה נכתב: "כאמור, הכיוון שאנו חושדים בו הוא אמינות מדי המים הפרושים בעיר… אלו מכם שעדיין לא שלחו פנייה לתאגיד וכתבו אותנו, עכשיו זה הזמן! אנחנו צריכים, יותר נכון חייבים אתכם, כדי להוכיח שישנה בעיה. ללא שיתוף פעולה נמשיך לבכות ללא הועיל".

רן פסקל (מימין) ותובל עבוד

רן פסקל (מימין) ותובל עבוד

צור: "אנחנו בתחילת הדרך, אין פה שום סוף פסוק. גם ראש העירייה וגם מנכ"ל העירייה לקחו אחריות על העניין הזה והם מאוד מעורבים והיו לנו מספר ישיבות. אחרי הישיבה הראשונה נוצר צוות מצומצם, שכולל אותי, את מנכ"ל התאגיד שאולי אביב, את יו"ר דירקטוריון התאגיד רונן שפירא ונציג התושבים רן פסקל. אני נפגשתי עם הצדדים והצעתי מתווה – העקרונות מקובלים על שני הצדדים והם אישרו עקרונית את המתווה, אבל הם צריכים לאשר אותו רשמית. זה תהליך מורכב בעיקר מצד תאגיד מי הרצליה כי הוא דורש מהם לעשות חקר מאוד מקיף לגבי התלונות ולשלוח את מדי המים לבדיקה בשני מכונים בלתי תלויים. בתאגיד מאוד נרתמים לעניין ורוצים לסיים את הסיפור הזה על הצד הכי טוב. העניין מטריד את התאגיד והם עוסקים בו, יושבים על כל תלונה ותלונה ועושים בדיקות. כל תלונה מגיעה למנכ"ל התאגיד".

חבר המועצה איתי צור

חבר המועצה איתי צור

"אם המונים יוצאים תקינים", מוסיף צור, "מבחינת העירייה נסייע לתושבים ככל שניתן ונמשיך ללוות אותם. אם כולם תקולים, במי הרצליה הבטיחו שהם יצאו למחקר יותר מקיף ויעשו מדגם יותר מקיף. יש להם את כל הכלים להתמודד עם מקרה כזה ויכינו לנו תוכנית. אני רוצה להאמין שבמידה והרוב המוחלט של המונים ייצא תקין זה יסיים את הסיפור. אני רוצה להודות לחברי המועצה רונן וסרמן ואיל פביאן שנרתמו לסייע בעניין ובפתירתו".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא מסר: "פעלנו כדי לבדוק מה הבעיות שהיו עם חשבונות המים, ולגשר בין התושבים ותאגיד המים, שאינו כפוף לעירייה. כל מתווה שמקובל על נציגות התושבים והציבור עם התאגיד מבורך ומקובל עלינו . רק בשיתוף והידברות אמיתית ניתן לפתור בעיות".

מתאגיד מי הרצליה נמסר: "בימים האחרונים נערכו מספר שיחות בין הנהלת התאגיד למר איתי צור ובין השאר עלתה האפשרות לבדיקת מספר מדים על חשבון התאגיד. נציין כי בדיקת מדים במבדקה (בדיקת בוררות) הינו הליך שגרתי שמבוצע לאורך כל השנה אלא שבמקרה דנן ומתוך שקיפות ופתיחות הצענו כי התאגיד ישא בעלות. בנוסף הוצע והוסכם כי התושבים יבחרו את המדים שישלחו לבדיקה. ככל שטיוטת המתווה תאושר, התאגיד כהרגלו יעמוד בהסכמות, כפי שעמד ועודנו עומד בהחלטות הדיון שנערך בנושא אצל מנכ"ל העירייה".

נזכיר, כפי שפורסם לראשונה בצומת השרון, קבוצת פייסבוק חדשה, ששמה "נפגעי מי הרצליה", הוקמה בסוף החודש שעבר במטרה לאגד תושבים בעיר שקיבלו חיובים גבוהים מתאגיד המים. את הקבוצה הקים תושב הרצליה תובל עבוד ובהמשך חבר אליו פסקל, ויחד הם מנהלים את המאבק. בשבוע שעבר התקיימה, בעקבות הנחיית ראש העירייה משה פדלון, פגישה דחופה בין התושבים לבין ראשי התאגיד בה הוחלט שהתאגיד יפתח ערוץ ייעודי לתלונות התושבים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר