מימין לשמאל: מנהל הרשות לעסקים קטנים ובינוניים רן קויתי, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ומנכ"ל חברת ארומט יוסף בסה. צילום: תקשורת שר הכלכלה
מימין לשמאל: מנהל הרשות לעסקים קטנים ובינוניים רן קויתי, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ומנכ"ל חברת ארומט יוסף בסה. צילום: תקשורת שר הכלכלה

כבוד: אות שר הכלכלה לחברת ארומט מהרצליה, שכל עובדיה בעלי מוגבלות

ארומט מייצרת פחיות, שקיות ובקבוקונים ריחניים. המפעל מעסיק בקו הייצור ארבעה עובדים עם מוגבלות, ומנכ"ל החברה יוסף בסה הוא נכה צה"ל. "אין מאושר ממני לקום בבוקר ולראות עובדים בעלי מוגבלויות מתפרנסים מהעסק שהקמתי", הוא אומר

פורסם בתאריך: 3.1.19 19:06

חברת ארומט תעשיות בישום מהרצליה, המתמחה בייצור מוצרי בישום, זכתה באות שר הכלכלה לבעלי עסקים המעסיקים אנשים עם מוגבלויות, בקטגוריית התעשייה. כל ארבעת עובדיה של ארומט הם בעלי מוגבלויות, ומנכ"ל החברה יוסף בסה הוא נכה צה"ל.

ארומט פועלת ברחוב אבן גבירול בהרצליה, ומייצרת פחיות, שקיות ובקבוקונים ריחניים לבית, למשרד ולרכב. המפעל מעסיק בקו הייצור ארבעה עובדים עם מוגבלויות בהיקפים שונים.

בסה, בן 36, גם נבחר להיות פרזנטור של הקמפיין שהעלו ברשות ההשקעות להעסקת אנשים עם מוגבלויות. "אין מאושר ממני לקום בבוקר למפעל שהוא שלי, ולראות עובדים בעלי מוגבלויות מתפרנסים מהעסק שאני הקמתי במו ידיי", הוא אומר, "זה סיפוק אדיר שאי אפשר בכלל לתאר במילים. זה מה שמניע אותי, זה לא הכסף, לא כבוד ואותות, אלא דברים כאלה. זה לבוא ולראות את החבר'ה האלה באים לעבוד אצלי במקום שישבו בבית. יש עובדים שאיך שהם מקבלים את תלוש המשכורת בסוף החודש הם אפילו לא פותחים אותו ובאים ואומרים לי 'תודה רבה על משכורת טובה'".

העובדים בארומט

במה תורם המפעל שלך לעובדים בעלי מוגבלויות?
"כל העובדים שלי במחלקת הייצור עבדו קודם לכן במפעלים מוגנים וקיבלו שכר של שישה-שבעה שקלים לשעה ואצלי הם מקבלים מעל שכר המינימום. זה מה שהמפעל שלי תורם להם מהבחינה הכספית. מהבחינה המורלית, הם נמצאים בסביבה מאוד תומכת והם לא אמורים לחוש שהם שונים מעוברים אחרים. לעובדים שלי יש מוגבלויות דומות וזה מאפשר להם לתת תפוקה יותר גבוהה. היחסים החברתיים ביניהם הם מאוד טובים והם יכולים לתקשר טוב ביניהם שלא כמו במפעלים מוגנים אחרים".

איך העסקת עובדים עם מוגבלויות תורמת לך ולמפעל?
"אלה עובדים שאני יכול לסמוך עליהם יותר מעל עובדים רגילים, הם לא באים לפגוע לך בפרנסה, לחתור תחתיך או לגנוב אותך. הם מאוד ישרים ואמינים ומאוד לויאליים לעבודה. הם מאוד אוהבים את העבודה ורוצים מקום עבודה קבוע ויציב לאורך שנים ושהוא מתאים להם".

איך האווירה במפעל?
"מאוד משפחתית. הם לא אמורים להרגיש שיש מעליהם מנהל. אני בתור המנכ"ל והבעלים יכול להפשיל שרוולים ולעבוד איתם בפס ייצור, כולל סידורים וניקיונות, מהדברים הכי פשוטים ועד המורכבים. זה בעצם לבוא ולשמש דוגמה, לתמוך ולעזור, זה לטובת כולם. אני גם אוסף אותם מהבתים שלהם למפעל מדי בוקר ומסיע אותם בחזרה הביתה. הכל כדי שיהיה להם נוח".

אות שר הכלכלה, ניתן זו השנה השנייה למעסיקים שפעלו לקדם העסקת אנשים עם מוגבלות. האות חולק לפי מספר קטגוריות: תעשייה, מסחר ושירותים, ואות הוקרה  מיוחד למעסיק עבור הפעלת פרויקט תעסוקה ייחודי לאנשים עם מוגבלות.

נציין שמשרד הכלכלה מחלק מענקים, מתוך סל של חמישה מיליון שקלים, למעסיקים הבוחרים להעסיק עובדים עם מוגבלות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר