צילום אילוסטרציה

התושבים בהרצליה הילס רוצים גינת כלבים? שיחכו בתור

בשבע שכונות בהרצליה יש דרישה של תושבים להקים גינות כלבים. אמנם יש הבטחות של העירייה, אבל גם התנגדויות של שכנים. העירייה: "יש בעיר שמונה גינות כלבים ועוד ארבע בשלבי תכנון"

פורסם בתאריך: 3.9.19 17:38

תושבים בפרויקט הרצליה הילס העלו בסוף השבוע האחרון עצומה שבה הם מבקשים להקים גינת כלבים בצמוד לשכונה, ברחוב משה דיין, בשטח חום המיועד לצורכי הציבור. הם טוענים כי בפרויקט יש יותר ממאה כלבים, וכי גינה שככל הנראה מתוכננת בשכונת הרצליה ב' רחוקה מדי עבורם ולא תענה על הצרכים שלהם בשל מספר הכלבים הגדול.

בקשה זאת של התושבים מצטרפת לכמה בקשות של תושבים בשכונות שונות בהרצליה להקמת גינת כלבים. בנווה עמל העלו התושבים עצומה בחודש יולי שבה הם מבקשים להקים גינת כלבים בשכונה, לאחר שנתיים שבהן פנו לעירייה וניסו לקדם את הקמת הגינה. גם בשכונת גן רש"ל העלו תושבים בחודש יולי עצומה עם דרישה דומה, ובעירייה אמרו כי תקום גינת כלבים ברחוב יבנה. תושבים ביד התשעה פנו לפני שנה לעירייה וביקשו להקים גינת כלבים בשכונה, בהרצליה ב' פנו גם כן לפני שנה ובחודש יולי האחרון נתלה שלט ברחוב בראון שמציין כי יש כוונה להקים שם גינת כלבים ומאפשר לתושבים להתנגד לכך. בפברואר 2018 הועלתה עצומה של תושבים להקים גינת כלבים באזור התעשיה של הרצליה פיתוח. ביולי 2015 העלו תושבים עצומה לרשת בבקשה להקים גינת כלבים בהרצליה הירוקה. תושבים בנחלת עדה מספרים כי לפני כמה שנים עלתה בקשה דומה בפני ראש העירייה משה פדלון להקים גינת כלבים, אבל הדבר עורר התנגדויות רבות וירד מהפרק.

תושב הרצליה ב', יואל שניידר, מספר שהוא ובעלי כלבים אחרים החלו לפעול לפני שנה מול העירייה כדי שתקים גינת כלבים בשכונה. "יש תושבים שמפעילים לחץ על העירייה ומונעים מכ-300 בעלי כלבים לקבל את צורכיהם. ברחוב נוף שדמות יש מתחם מגודר שבו ברז מים ושיכול לשמש כגינת כלבים, אבל שכן מתנגד ופנה לפקחים כשהשתמשנו במקום. ברגע שלא יכולנו להמשיך להשתמש בשטח הזה פנינו לעירייה וביקשנו להקים גינת כלבים. ראש העירייה הבטיח לנו לפני הבחירות שיקים בשכונה גינת כלבים ובין השאר על יסוד זה התושבים הצביעו לו. הוא הפנה אותנו למנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא והיתה לנו פגישה איתו לפני כשנה והוא הבטיח לטפל בזה לאחר הבחירות. ביקשו מאתנו להצביע על כמה חלופות והעירייה בחרה בגינת אקליפטוסים ברחוב בראון, ביולי תלו שלט ברחוב בראון וניתנה אפשרות להתנגד. יש תושב שאסף כמה מתנגדים לגינה בטענה שלא יוותרו לו מקומות חניה. ניסינו ליצור קשר לאחרונה עם מנכ"ל העירייה אבל הוא לא מגיב ולא עונה לנו. אם לא נקבל תשובות עד אחרי החגים נפעל באמצעים משפטיים והפגנתיים. אנחנו לא מבקשים הרבה, בסך הכל צריך שם ברז, ספסל וגידור. אם ראש העיר והעירייה רוצים לקדם משהו שום דבר לא יעצור אותם".

השטח המיועד להקמת גינת הכלבים בהרצליה ב'

תושבת יד התשעה מספרת: "פניתי לעירייה לפני שנה וביקשתי שיקימו גינת כלבים בשכונה. כתבתי מכתב יפה, החתמתי כמאה אנשים מהשכונה ונפגשתי עם ראש העירייה. אמרו לי בעירייה שיחשבו על זה ומאז לא שמעתי מהם. היו הרבה ריבים בשכונה סביב הנושא הזה וזה גרם לי לרדת מהנושא הזה לגמרי. אני לא בן אדם שמוותר אבל במקרה הזה, אחרי שקיללו אותי, איימו עליי והשפילו אותי החלטתי לוותר. בסך הכל רציתי את טובת הכלבים, שישחררו קצת אנרגיה. חבל לי שהם סובלים מזה שאין גינה עבורם. בכל בניין ברחוב זיסו יש לפחות ארבעה-חמישה כלבים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "רבים מתושבי העיר הרצליה אוהבים מאוד כלבים, ועיריית הרצליה מכירה בחשיבות הצורך לספק גם לכלבים מרחב מחיה הולם ומקום בו יוכלו להסתובב בחופשיות ולשחק מבלי להפריע לסביבה. ברחבי העיר מתוחזקות כיום שמונה גינות כלבים: בפינסקר, תמיר, מקובלים, אלקלעי, בורוכוב, א.ד.גורדון, הבנים ובפארק הרצליה. בנוסף, נמצאות בשלבי תכנון עוד ארבע גינות נוספות: בהרצליה ב', בגן רש"ל, בפארק הרצליה (סמוך לגליל ים) ובנווה עמל. ככלל, גינות הכלבים מופיעות בשנים האחרונות בכל תב"ע חדשה, יש להבין כי כל הקמת גינת כלבים הינה מורכבת ובדרך כלל לצד רבים המעוניינים בגינה – ישנם גם כאלו המתנגדים לה. כמו כן, בנוסף להיבט התכנוני, כל הקמת גינה נעשית בפיקוח ותחת הנחיות וטרינריות קפדניות".

באשר לבקשת תושבי הרצליה הילס מסרה העירייה: "הקמת גינת כלבים שתשרת את כלל תושבי האזור מתוכננת בעתיד הקרוב ברחוב האירוסים בהרצליה ב'".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לילי

    למה גינות כלבים. הגינה הציבורית בנוה ישראל זה גינת כלבים למופת. כל בקר הכלבים עושים צרכים על הדשא חופשי. חבל על הדשא והמים ממילא העירייה לא עושה כלום. ביקשנו שיגיע פיקוח ואף לא הגיע.
    בהרצליה הירוקה כל שביל הוא גינת כלבים. אי אפשר ללכת בלי להתקל במוקשים. וכל זה בחינם בלי השקעה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר