הגינה בליל הגשרים פינת פורצי הדרך בנווה עמל
הגינה בליל הגשרים פינת פורצי הדרך בנווה עמל

התושבים העלו עצומה, העירייה מבטיחה: מתוכננת גינת כלבים בשכונה

בעלי הכלבים בנווה עמל מבקשים כבר שנתיים להקים גינת כלבים בשכונה. חבר המועצה איתי צור: "הגינה בתהליכי אישור, גינות כלבים מייצרות המון התנגדויות של שכנים"

פורסם בתאריך: 9.7.19 08:38

תושבים בנווה עמל העלו ביום שלישי שעבר עצומה לרשת שבה הם מבקשים שהעירייה תקים עבורם גינת כלבים ברחוב ליל הגשרים פינת רחוב פורצי הדרך. לטענת התושבים כתבו מספר בעלי הכלבים בשכונה גדל בהתמדה ואילו גינת הכלבים הקרובה ביותר לשכונה נמצאת במרחק של יותר מקילומטר. עיריית הרצליה מסרה כי הקמת גינה כזאת מתוכננת.

"כבר מספר שנים שקיימת הבטחה כי חלק בגינה הציבורית ברחוב ליל הגשרים פינת רחוב פורצי הדרך, תוקם גינת כלבים, אלא שהעניין אינו מטופל ואף מחמיר עם הזמן", כתבו התושבים בעצומה, "בתקופה האחרונה הרגשנו הפקרה מהעירייה בחוסר הטיפול, איסור כניסה לכלבים (גם קשורים) בגינות במרחב השכונה, הוצאת עמוד שקיות האשפה לכלבים והגברת הפקחים באיזור. כל זאת, כאשר אין פתרון חלופי לבעייתנו ונאצלים להזניח את צרכיהם של הכלבים".

נטע אמיר, תושבת השכונה שלה שלושה כלבים ועובדת כדוג ווקרית: "אנחנו שואפים להגיע ללפחות 800 חתימות מאנשים שונים מהרצליה שרואים במאבק הזה משהו חשוב בלי קשר להיותם או לא תושבי השכונה, ולגשת עם זה לראש העיר. לפני כשנתיים פנו כמה תושבים לראש העירייה וביקשו ממנו להקים גינת כלבים ברחוב ליל הגשרים. הם נפגשו עם משה פדלון והציגו בפניו חתימות של התושבים והבטיחו להם שתהיה גינה ומאז שום דבר לא זז. בעיריית הרצליה ענו לי לא פעם כי 'מכיוון שגינת הכלבים לא היתה חלק ראשוני מתכנון התשתיות אז עכשיו מאוד קשה ליישם ולהוסיף'. אז בואו נתגבר על זה כי הצורך עדיין קיים. אי אפשר לא לתת מענה לתושבים, אלה לא הטבות, זה לגמרי צורך בסיסי כי יש פה לא מעט בעלי כלבים. אי אפשר לאמלל אותנו ולחלק דוחות ולא לתת לנו פתרון רלוונטי".

אז איפה אתם מסתובבים עם הכלבים?

"בכל הגינות יש איסור כניסה לכלבים ואין לנו איפה להסתובב איתם. אנחנו נאלצים להכניס אותם לגינה שנועדה לילדים אבל אנחנו לוקחים סיכון מול הפקחים. הם אמנם עושים את העבודה שלהם אבל לנו אין איפה להיות. אנחנו לפעמים גם הולכים לשדה הקרוב, אבל זה לא פתרון. יש שם שטחים חקלאיים פרטיים ובקיץ יש נחשים. זה סיכון מבחינתנו, אבל אנחנו יודעים שלשם הפקחים לא ייכנסו. אפילו עלו רעיונות לשים בערב גדרות ניידות סביב שטח בגינה כדי שישמש גינת כלבים ולפרק אותן בבוקר. בתור דוגווקרית אני מסתובבת המון בהרצליה בשנתיים האחרונות ויש כחמש עד שבע גינות כלבים בכל הרצליה ורובן קטנות ומוזנחות. זה הזוי. רוב התושבים לא גרים במרחק הליכה קצר מגינת כלבים".

חבר מועצת העיר ותושב השכונה איתי צור הגיב על הפוסט שהעלתה אמיר בפייסבוק: "היי נטע, נתחיל מההתחלה… את צודקת, חסר בשכונה גינת כלבים. אין בכלל ספק", כתב, "יחד עם זאת, צריך להבין שזה מאוד קשה לבנות גינת כלבים, מכיוון שיש התנגדויות רבות מצד התושבים שהגינה ממוקמת לידם וזה מאריך את התהליך. לעניין, אני נבחרתי כחבר מועצה לפני כשמונה חודשים ומאז אני מנסה לקדם הרבה נושאים בשכונה ואחד מהם זו גינת כלבים בגינת ליל הגשרים בסוף פורצי הדרך. תקציב, יש! תכנון יש! נכון להיום גינת הכלבים נמצאת בהליכי היתר ואישורים במחלקת הנדסה. כאמור לצערי הליכים אלו לוקחים זמן. אני מאוד מקווה שבקרוב נוכל לתת תאריך יעד לתחילת עבודה. כל הכבוד על היוזמה של העצומה!".

חבר המועצה איתי צור

חבר המועצה איתי צור

צור לצומת השרון: "יש צורך בגינת כלבים בשכונת נווה עמל. אין בכלל ויכוח. בחודשים האחרונים אנחנו מקדמים הקמה של גינת כלבים נוספת (מעבר לזו שיש בפארק רבין) גם בגינת ליל הגשרים ברחוב פורצי הדרך. הגינה נמצאת בתהליכי אישורים ואני מאוד מקווה שבקרוב נוכל להתחיל בעבודות. צריך להבין שגינות כלבים מייצרות המון התנגדויות של שכנים ולכן תהליך האישורים לוקח זמן רב יותר מתהליך רגיל".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה קשובה לתושבים ובמקום מתוכננת הקמתה של גינת כלבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יפעת

    עירייה יקרה, תבנו לא גינה אחח בכל שכונה, אלא 3 גינות, ואז הלחץ על כל גינה יהיה קטן יותר, והשכנים- זועמים פחות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר