עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

מועצת העיר אישרה סיוע של שמונה מיליון שקלים לנפגעי המשבר. אושרה שוב ההחלטה להעלות את הארנונה

שבעת חברי האופוזיציה, ואורן אוריאלי מהקואליציה, התנגדו להעלאת הארנונה. הסיוע הכלכלי שאושר כולל מתן הנחות בארנונה, בחוגים ובצהרונים, סיוע ברכישת ציוד לבית הספר, הגדלת מלגות לסטודנטים, סיוע עירוני ברכישת מזון לחלוקה ועוד

פורסם בתאריך: 16.7.20 20:32

חברי מועצת עיריית הרצליה אישרו היום פעם נוספת את ההחלטה להעלות את הארנונה בשנת 2021 בשיעור של 1.1 אחוז, לאחר דיון חוזר שהתקיים בעקבות דרישת חברי האופוזיציה. ההצבעה עברה ברוב קולות לאחר התנגדות של שמונה חברי מועצה – מהאופוזיציה מאיה כץ, גרי גוזלן, יונתן יעקובוביץ, תמי גרוסמן, אייל פביאן, יריב פישר ורונן וסרמן וחבר הקואליציה אורן אוריאלי.

יחד עם זאת, אישרו חברי המועצה, בכפוף לחוות דעת משפטית, את המתווה של ראש העירייה משה פדלון לסיוע כלכלי עירוני לתושבי העיר שנפגעו משבר הקורונה, בהיקף של כשמונה מיליון שקלים. המתווה כולל מתן הנחות בארנונה, סיוע ברכישת מזון וקניית ציוד וספרים לבתי הספר, הנחה בתשלומי החובה לבתי הספר, הנחה בתשלומי התאגידים העירוניים, בחוגים ובפעילויות ספורט, הגדלת מלגות הסטודנטים ועוד. מהעירייה נמסר שהפרטים המלאים והטפסים הנדרשים לקבלת הסיוע יתפרסמו באתר העירוני בימים הקרובים.

"חברי הקואליציה הצביעו בעד העלאת הארנונה בהנחה שהסיוע יאושר וכעת יש סיכוי לא מבוטל שהארנונה תעלה והסיוע לא יאושר מבחינה משפטית", אומרים חברי האופוזיציה יונתן יעקובוביץ' ומאיה כץ, "כל המתווה הוצג במצגת שטחית, בלי התייחסות לעצמאים למשל, ובלי חומר מקדים. לא הציגו לנו את זה כחלק מסדר היום למרות שעבדו על המתווה לפחות שבועיים, למרות שלפי החוק כדי להעלות נושא לסדר היום צריך להעביר אותו עשרה ימים לפני ישיבת המועצה, ובחרו לא לעשות כן. פדלון, במקום לנסות להראות שהצבענו נגד המתווה, היה יכול לשלוח את החומר לפני, עם חוות דעת משפטית, כדי לקבל הצבעה פה אחד. אבל הוא בחר לעשות זאת בצורה הזאת כדי לטשטש את ההצבעה על העלאת הארנונה".

חבר האופוזיציה איל פביאן אמר: "מועצת העיר הערב, בראשות פדלון, הצביעה בעד להשאיר את ההחלטה האומללה להעלות את הארנונה החל מינואר 2021 בשבעה מיליון שקלים נוספים. זאת בניגוד להצבעה של שמונה חברי מועצת עיר שביקשו לבטל החלטה זו. ה'מתווה' של ראש העירייה, שכולו כפוף עדיין לחוות דעת משפטיות באשר לישימותו, הועלה כמענה לדרישה לבטל את עליית הארנונה. פדלון מתעקש שהמנגנון העירוני יגבה שבעה מיליון שקלים מהציבור בהרצליה כדי להחזיר לכאורה את אותו כסף חזרה לציבור דרך בירוקרטיה עירונית מיותרת, שאולי במקרה הטוב תצליח בכלל להחזיר לציבור את מה שנלקח".

פדלון אמר כי "בתקופה האחרונה ראינו כי המענקים שהממשלה נותנת אינם מספקים, בלשון המעטה, והתחדד הצורך ליצור ערבות הדדית והתגייסות של הרשות המקומית. אני גאה להציג מתווה סיוע ראשון מסוגו שכל תכליתו הוא למען רווחת תושבי הרצליה". הוא הוסיף כי "הבקשות והסיוע יינתנו באופן דיסקרטי תוך שמירה על צנעת הפרט של המבקשים", וכי "לשם יישום המתווה באופן מהיר ויעיל יוקם צוות עירוני מיוחד לבחינת המועמדים להנחות, במטרה לצמצום הביורוקרטיה ומתן סיוע מהיר. הסיוע מתוקצב מתוך התקציב העירוני והוא מתווסף להשקעה השוטפת של כ-17 מיליון שקלים בעיר, בתקווה לימים טובים ובריאים יותר".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר: "עיריית הרצליה משיכה ופועלת לפי מדיניות 'סבסוד הנצרך ולא המצרך'. הרצון שמנחה אותנו הוא להקל על התושבים, ולכן יצאנו עם המתווה שנועד להעניק להם סיוע מהר יותר ובדרך פשוטה ונגישה יותר. זוהי שעת מבחן לאחריות ציבורית ואנחנו מחויבים לכך".

מתווה הסיוע שאושר הערב מורכב מחמישה מסלולים אפשריים: מסלול א' – מיועד למשפחות הרשומות באגף לשירותים החברתיים בעירייה, ובמסגרתו העירייה תסייע במתן מזון וציוד לבית הספר, טיפולים רפואיים, רכישת מוצרי חשמל וכן תוסיף תקציב מיידי לפעילות האגף לשירותים חברתיים.

מסלול ב' – מיועד לתושבים נזקקים הנמצאים בחל"ת, או מובטלים שאינם מטופלים באגף לשירותים חברתיים. במסגרת מסלול זה תינתן הנחה בארנונה של עד כ-30 אחוז ברבעון ב', מענק לרכישת מזון וציוד לבית הספר בגובה של עד 400 שקלים למשפחה.

מסלול ג' – הנחה עבור פעילויות בתאגידים העירוניים בתחילת שנת הלימודים: מעונות יום, צהרונים, מרכזים קהילתיים, חוגים ופעילויות ספורט של בני הרצליה.

מסלול ד' – הנחה בתשלומי החובה לבתי הספר, סיוע ברכישת ספרים ומחברות והגדלת מלגות הסטודנטים בכ-100 אלף שקלים לטובת אלו שנקלעו למצוקה כלכלית.

מסלול ה' – חלוקת מזון חם ואלפי חבילות מזון חודשיות באמצעות עמותות ציבוריות בסיוע כספי של העירייה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר