בית הכנסת של הקהילה הצרפתית בהרצליה פיתוח
הבית המשמש בית כנסת של הקהילה הצרפתית בהרצליה פיתוח

פישר: "זו בושה" | הוארך ההיתר החריג של בית הכנסת שפועל בבית פרטי

חשבתם שהסיפור הזה הסתיים? המאבק סביב בית הכנסת שפועל בבית פרטי כבר שנים, נמשך. ועדת המשנה החליטה אתמול שוב לתת למקום היתר חריג, למרות תלונות השכנים.פישר: "זו הצבעה שערורייתית". יסעור: "זו החלטה שקולה"

פורסם בתאריך: 4.2.21 08:12

רק לפני כשבועיים הפכה מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה החלטה של ועדת המשנה לתכנון ובניה, בנושא הארכת ההיתר החריג בשלוש שנים לבית הכנסת שפועל בבית פרטי ברחוב וינגיייט 90 בהרצליה פיתוח. המליאה החליטה שלא תהיה הארכה נוספת של ההיתר והנושא יחזור לדיון נוסף בוועדת המשנה. אתמול, יום רביעי, השתנתה ההחלטה שוב. בדיון שהתקיים בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, הוחלט בהצבעה של חמישה בעד, שניים נגד ואחת שנמנעה, לתת למקום שימוש חורג לשנתיים נוספות.

קיראו גם:

סאגת בית הכנסת ברחוב וינגייט: מליאת הוועדה המקומית ביטלה את ההחלטה על הארכת ההיתר

משנים כיוון: אושר שימוש חורג לבית הכנסת שפועל בבית פרטי בוינגייט 90

חבר המועצה יריב פישר, אשר ביקש לקיים דיון מיוחד בעניין במליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, אמר בסיום הדיון: "חבר המועצה יהונתן יסעור הצביע היום בוועדת המשנה לתכנון ובניה בעד מתן שימוש חורג לשנתיים לבית הכנסת הלא חוקי בוינגייט 90 בהרצליה פיתוח. זו הצבעה שערורייתית שנותנת רוח גבית למבקשים, המפעילים בית כנסת, מקווה ובית מדרש ללא אישורים מתאימים בעשור האחרון, תוך פלישה לשטח ציבורי צמוד וגרימת מטרדים חוזרים ונשנים לשכנים. רק לפני שבועיים החליטה המליאה, בדיון מיוחד שכונס עקב דרישתנו, לפסול את החלטתה הקודמת של ועדת המשנה באותו ענין. כנראה שמרצ הרצליה שוב התקפלה אל מול לחצים שהופעלו עליה מצד שותפיה הקואליציוניים – משה פדלון ושותפיו מהסיעות הדתיות, והפקירה את ערכיו של הציבור שבחר בה. בושה". פישר מתכוון לעלות את הנושא פעם נוספת במליאה, על מנת לבטל את ההחלטה.

יסעור הגיב לדברים ואמר: "קל מאוד לתקוף את הקואליציה ולהגיד שאנחנו פוגעים בציבור החילוני בעיר. בכל השנים שניהלנו את העיר, בנינו בתי כנסת, מקוואות והקצבנו תקציבים לציבור הדתי מתוך ראיה שהם שווים וצריך לענות גם על הצורך שלהם, בדיוק כמו שפתחנו מוסדות תרבות לציבור הרחב. ההחלטה היום בוועדה, היא החלטה שקולה, מתוך כוונה למצוא פתרון לקהילה הזו".
# # #
נציין כי בית כנסת פועל בבית פרטי מזה שמונה שנים. בשנת 2012 נתנה ועדת המשנה לתכנון ובניה אישור לשימוש חורג בחלק מקומת הקרקע של בית המגורים כבית כנסת, אך הגבילה אותו עד ה-3.4.2015 וכן לא אפשרה להפיק אישור להמשך השימוש החורג במקום מעבר לתקופה מוגבלת של שלוש שנים. על אף שהאישור פג כבר לפני כארבע שנים, פעילויות בית הכנסת ממשיכות כסדרן. בנוסף לכך קיימות חריגות בניה במגרש שלטענת העירייה גם הן וגם עניין השימוש החורג במבנה נמצאים בטיפול משפטי. תושבים המתגוררים בסמוך לבית הכנסת טוענים כי המקום משמש גם כמקווה, מרכז התכנסויות ומועברים בו שיעורי דת.
בסוף חודש נובמבר אישרה וועדת המשנה לתכנון ובניה הרצליה שימוש חורג לתקופה של שלוש שנים לבית הכנסת. זאת על מנת לאפשר התארגנות ומעבר למקום חלופי שיוכל לשמש כבית כנסת. בישיבת הוועדה הצביעו ארבעה חברים: ראש העירייה משה פדלון וחבר המועצה צבי וייס הצביעו בעד, איל פביאן התנגד ויהונתן יסעור נמנע. החלטה זאת הגיעה לאחר תקופה ארוכה בה העירייה לא האריכה את ההיתר והודיעה לחברי הקהילה על הפסקת הפעילות של בית הכנסת במקום ולאחר נתק ארוך עם נציגי הקהילה הצרפתית בהרצליה פיתוח. לפני שבועיים החליטה מליאת הוועדה לתכנון ובנייה לבטל את ההיתר ולהחזיר את הדיון לוועדת המשנה, שהחליטה אתמול להאריך את ההיתר. סביר להניח שלסיפור הזה יהיה המשך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אביב

    משה פדלון לא יעלה בבחירות הבאות, יצר לו הרבה אוייבים שרואים איך בכל מקום הוא מאשר השתלטות חרדית לשכונות בעלות צביון חילוני מובהק… בקרוב גם בגליל-ים

  2. חגית לוי

    עד היום הצבעתי מרצ בהרצליה . מהיום אני והמשפחה שלי (הורי והורי בעלי) לא נצביע יותר למרצ פועלת ממש נגד קהל המצביעים שלה. לנו היתה גדר של 2 מטר במקום 1.5 בבית והעירייה דרשה שנוריד את הגדר ומדדו לנו את הגובה עם מטר ולאחר משא ומתן הגענו להסכמה שבמקום שהגדר 1.51 סמ במקום 150 לפי החוק אנחנו נשלם קנס. בליחה זאת אכיפה בררנית וזה בושה של מרצ – התרחקו ממרצ

  3. גליל ים

    עיריית הרצליה לא שמה קצוץ על החילונים בעיר, ומרצ לא יקבלו את הקול שלי יותר בגלל ההצבעה של יסעור

  4. יעל

    ארבע שנים של פעילות ללא אישורים, פלישה לשטחים ציבוריים וחריגות בנייה. זה לא מתקבל על הדעת באף מתחם ציבורי או בית עסק וגם בבית כנסת. כשיקרה אסון יגידו שהכתובת היתה עת הקיר…. אבסורד

  5. מביש

    חבורת חנפני בחירות שהצביעו בעד רשיון ה הלא חוקי . העירירה יכלה כבר מזמן להביא לסיום הפרשה עי ידי סגירת המקום ואפילו בסיוע לאיור מקום חלופי. מהצבעה שמריחה ריח פוליטי כבד . עכשיו רק נותר לראות כיצד העיריה הסלחנית הזו מביאה לסיומה את פרשת הפלישה של בית הכנסת לשטח הציבורי בחלק האחורי שפונה למגרש החניה הציבורי שעדיין לא נחסמה אליו גישה . כדאי גם לשלוח לשם משטרה לצפות (ולקנוס) עשרות מתגודדים ללא מסיכות בחצר האחרוית מדי שבת

  6. זוהר

    מר פישר ידוע בדיעותיו האנטי דתיות,וכנגד כל מה שקשור במסורת ישראל…מה חדש ?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר