חוף השרון. צילום עזרא לוי
חוף השרון. צילום עזרא לוי

בשני חופים בהרצליה דגימות מי הים תקינות, נמשך מבצע הניקיון בחופים

בהודעה משותפת של משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, נמסרה רשימה של חופים ברחבי הארץ בהם התקבלו תוצאות תקינות מדגימות מי הים. העירייה הודיעה על המשך פעולות הניקיון והתמקדות בכל יום בחוף אחר

פורסם בתאריך: 8.3.21 08:07

משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, הודיעו כי במספר חופים בארץ הסתיימו פעולות ניקוי הזפת והתקבלו תוצאות תקינות מדגימות מי הים. כזכור הזיהום התגלה ב-25.2 בחופים רבים בארץ בהם גם חופי הרצליה.

בהודעה נמסר כי בחופים אלו מותרת פעילות ספורט ימי. בין החופים, שניים בהרצליה, חוף נוף ים וחוף השרון, שפועל גם בחורף עד ה-19. בחודש זה. חופים נוספים בארץ: נהריה – גלי גליל צפון, עכו – ארגמן, תמרים, חיפה – בת גלים תחנה מערבית, חוף הכרמל תחנה דרומית, דדו זמיר תחנה 1, תל אביב תל ברוך דרום תחנה 1, אשדוד – לידו, אורנים, קשתות, ריביירה, אשקלון – דלילה צפון, דליה דרום, פארק לאומי אשקלון, מועצת חוף אשקלון – זיקים.

קיראו על הזיהום:

כוננות זיהום ימי: צפו בגושי זפת שנפלטו לחופי הרצליה ובצב הים האומלל

האסון האקולוגי בחופים: אלפי מתנדבים מתגייסים לפעולות הניקיון

6 טון של זפת פונו עד עתה מחופי הרצליה: צפו בערימות הגדולות

 

לגבי שאר החופים נמסר כי – פעולות הניקוי נמשכות, והציבור מתבקש שלא להגיע לפעילות בחופי הרחצה. עוד נמסר כי עדיין תיתכן הגעה לחופים של כמות זפת מסוימת ששקעה בסמוך למים הרדודים. מעיריית הרצליה נמסר כי מבצע הניקיון בחופים נמשך ומאות מתנדבים, ביחידים ובקבוצות מאורגנות, הגיעו אל חופי הים בכדי לסייע במלאכת ניקיון החול והפרדת הזפת. בכל יום תרכז העירייה את מאמצי הניקיון בחוף אחר ומחר יהיה זה "חוף הכוכבים". ראש עיריית הרצליה, משה פדלון המכהן גם כיו"ר פורום רשויות החוף, ערך הבוקר סיור בחופים, יחד עם מנהל היחידה העירונית להגנת הסביבה, בכדי להעריך הנזקים והמשך הטיפול הנידרש. פדלון אמר: "גם במצב חרום אקולוגי כוחנו הוא בחוסן החברתי ואני רוצה להודות לאלפי המתנדבים שממשיכים להגיע בכל יום אל כל חופי ישראל ומסייעים בניקיון".
טפסי הרשמה למתנדבים המעוניינים להגיע ניתן למצוא באתר העירייה ובפייסבוק של עיריית הרצליה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר