מבצר אפולוניה. צילום ניר קידר
מבצר אפולוניה. צילום ניר קידר

העירייה תבקש להעביר את תכניות הבנייה שבותמ"ל לוועדה המחוזית

חמש תכניות בנייה ובהן אלפי יחידות דיור נידונות בוועדה לקידום מתחמים מועדפים, והעירייה מבקשת להשיבם לוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 25.10.17 19:54

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית הרצליה תבקש להחזיר את כל תכניות הבנייה בעיר המטופלות בותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים) אל הוועדה המחוזית.

מעיריית הרצליה נמסר כי לאחר שקיבלה סקירה מקפת מאת מהנדס העיר בנוגע לסמכויות הותמ"ל והוועדה המחוזית, הוחלט בוועדה המקומית פה אחד להתנגד לכך שהתוכניות יטופלו בותמ"ל. לכן, מבקשת הוועדה המקומית מהממשלה להעביר את התוכניות לוועדה המחוזית.

במסגרת החלטתה ציינה הוועדה המקומית בהרצליה: "הוועדה סבורה שישנם כוחות מקצועיים ואיכותיים, הן בוועדה המקומית והן בוועדה המחוזית, על מנת לקדם תכניות אלו בצורה המיטבית והמהירה ובשים לב לצרכי תושבי העיר הרצליה והצרכים התכנוניים של העיר".

החלטה זו של הוועדה המקומית הגיעה זמן קצר לאחר שמשרדי האוצר והביטחון הגיעו לסיכום שיאפשר את פינוי שדה התעופה בהרצליה. על שטחו מתוכננת להיבנות "קרית מסלול", שקבינט הדיור אישר להעביר לקידום בותמ"ל. תכניות נוספות שאושרו לקידום בותמ"ל הן קריית שחקים, מט"ש (מכון טיהור שפכים), חוף התכלת (הר/200) ואפולוניה, הכוללות אלפי יחידות דיור.

לאחרונה שלחו תושבי הרצליה הפעילים במטה המאבק נגד תכנית המתאר ותכניות הבנייה בעיר, מכתבים לותמ"ל ולעיריית הרצליה בבקשה למשוך מהוועדה את תכניות הבנייה "קריית שחקים" ו"קריית מסלול", ולהשיב את תכנונם לידי הוועדה המקומית בהרצליה. מכתב הפעילים נשלח לאחר שב-18.10 ביטל בית המשפט המחוזי את אישור תכנית הבנייה במתחם אפולוניה והורה להשיבה לותמ"ל לבדיקה ודיון נוספים. כמו כן, ב-12.9 החליטה ועדת המשנה להתנגדויות שבוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, לאפשר לוועדה המקומית הרצליה בחינה נוספת של תכנית המתאר.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "לא ניתן יד לקידום המהיר של  בניית אלפי יחידות דיור בתוך העיר מבלי לתת מענה ברמה הלאומית לתשתיות בסיסיות של צירי תחבורה, מחלפים, תחנות רכבת, תשתיות מים וחשמל ועוד. הרצליה תמשיך לסייע למאמץ הלאומי לפתרון נושא הדיור ואנו נעשה זאת באמצעות גורמי התכנון המקצועיים ואיכותיים שיש לנו בעירייה ובמחוז, המכירים היטב את תנאי השטח ואת צרכי התושבים".

תגובת מטה מאבק התושבים בתוכניות הבנייה: "אנחנו מברכים על ההחלטה. העיר הרצליה צריכה לתכנן את עצמה באופן מקצועי ושקול. נמשיך להלחם יחד עם העירייה עד לביטול התכנית. אנחנו מצפים שהעירייה תפעל נגד התכנית הותמלית בכל הכלים שעומדים לרשותה ומוטרדים מכך שעדייין לא פורסם מתווה לשיתוף ציבור בנושא תכנית המתאר.

מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה, מסרה בתגובה: "אני מברכת את חברי הוועדה המקומית שתמכו פה אחד בהחלטה להתנגד להעברת תוכניות הבנייה לותמ"ל ובמסר הברור והחד משמעי: פתרון כל מצוקת הדיור של מדינת ישראל לא יהיה על חשבון תושבי הרצליה! עיריית הרצליה יודעת לתכנן פתרונות דיור ראויות ומידתיות עבור תושביה באופן הטוב ביותר ואין לנו צורך בהתערבות גופי מדינה דרקוניים ואנטי דמוקרטיים שלא מתייחסים לאינטרס הציבורי, עליו תפקידנו כנבחרי ציבור להגן. נמשיך ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לבטל כל גזרה ציבורית שינסו להנחית עלינו".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר