מייה שם, באדיבות דוברות עיריית הרצליה
מייה שם, באדיבות דוברות עיריית הרצליה

"התרגשות גדולה": מייה שם, שאביה וסבה מתגוררים בהרצליה, שוחררה מעזה | צפו במפגש המרגש עם משפחתה

מייה הייתה הראשונה מבין החטופים שהתקבל אות חיים ממנה בסרטון שפרסם החמאס. אימה אמרה אז: "אני רואה בסרטון הזה סימן אופטימי". משה פדלון: "מברכים על שחרורה של מייה שם, מייחלים לשובו במהרה של עומר שם טוב"

פורסם בתאריך: 30.11.23 18:05

עדכון אחרון: 1.12.23 10:13

מייה חזרה הביתה: שתי חטופות ראשונות מהפעימה השביעית, המתרחשת הערב ובה ישוחררו עשר חטופות, הועברו כבר לידי צה"ל, עמית סוסנה ומייה שם בת ה-21. מייה היא תושבת שוהם אך משפחתה – אביה וסבה – מתגוררים בהרצליה. העירייה פרסמה הערב את ההודעה הבאה: "בהרצליה קיבלו בהתרגשות גדולה את שחרורה של מייה שם שבני משפחתה גרים בעיר. העיר הרצליה קיבלה בהתרגשות גדולה את הבשורה על שחרורה של מייה שם שנחטפה לעזה על ידי החמאס. מייה מתגוררת בשוהם – בני משפחתה מתגוררים בהרצליה, ובהם אביה דוד שם וסבה מוסא (משה) מכלוף". מייה הועברה לבית החולים סורוקה, שם פגשה לראשונה את משפחתה. צפו בסרטון המרגש:

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר הערב: "אנו מברכים על שחרורה של מייה שם, שבשעה טובה חזרה לחיק משפחתה. אנו מייחלים לשובו במהרה של עומר שם טוב, תושב העיר, ושחרורם של כל החטופים. לא ננוח עד שכולם יחזרו אלינו במהרה, בריאים ושלמים".

בעירייה ציינו כי מאז פרוץ המלחמה, עיריית הרצליה פועלת ומסייעת למשפחות החטופים מהרצליה, מיה ואיתי רגב ועומר שם טוב, לבני משפחתה של מייה שם משוהם, המתגוררים בהרצליה, ולבני משפחות החטופים המתארחים בעיר, אל מול גורמי הצבא והמדינה. הצוותים המקצועיים של העירייה נמצאים בקשר הדוק עם משפחות החטופים, יחד עם פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, במטרה להקל ולסייע להן, גם בקשר מול גורמי הצבא והמדינה, ולתת מענה רגיש וייחודי לכל משפחה על פי צרכיה, בתקופה הקשה הזו".

במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים ציינו הערב כי הם מברכים על שחרורה של מייה וחטופים נוספים. עוד ציינו כי "מייה היא לוחמת בנפש, צעירה עם נפש של אישה בוגרת. היא הגיעה למסיבה עם חברה הטוב אליה טולדנו, אשר נחטף גם הוא ועדיין מוחזק בשבי החמאס.

מייה הייתה הראשונה מבין החטופים שהתקבל אות חיים ממנה. ב-16.10 פרסם חמאס סרטן שלה מהשבי. בעקבות זאת אמרה אימה, קרן, במסיבת עיתונאים במטה החטופים והנעדרים במגדל המוזיאון בתל אביב: "עד שראיתי את הסרטון, לא ידעתי אם הבת שלי חיה או מתה. אני רואה בסרטון הזה סימן אופטימי לגבי מייה שלי ושאר השבויים אבל היא עדיין פצועה, כאובה ומאוד מפוחדת, אני דואגת לה. אני רואה שהיא אומרת את מה שאומרים לה להגיד. אני מתחננת בפני מנהיגי העולם – תחזירו את התינוקת שלי הביתה כדי שהיא תוכל לקבל את הטיפול הרפואי שהיא זקוקה לו. עברנו פה מתקפת טרור, זה פשע נגד האנושות והוא יכול לקרות בכל מקום בעולם. כולנו צריכים להתאחד כדי להחזיר אותם הביתה".
אחיה הבכור של מיה, איליי, פנה באותו יום גם הוא למנהיגי העולם ואמר: ״אנחנו רוצים שמייה וכל שאר החטופים והנעדרים יחזרו הביתה בשלום, זו הסיבה היחידה שאנחנו כאן. מייה הלכה למסיבה, ועכשיו היא פצועה ורחוקה. אנחנו רק רוצים אותה בבית". אחיה אורי הוסיף: "היא נראית מפוחדת, אבל היא בחיים. אני סומך על הממשלה שלנו ועל כל מנהיגי העולם שיעשו כל מה שצריך כדי להחזיר אותה הביתה".

אתמול שוחרר איתי רגב בן ה-18, אחותו, מיה רגב, שוחררה במוצאי שבת. שניהם נחטפו מהמסיבה ברעים. בעזה נותר עדיין עומר שם טוב שנחטף גם הוא מהמסיבה ברעים.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר